“نه” دوباره ترکی به داوری در فوتبال: این بیرون به من بیشتر خوش می گذرد!

محسن ترکی رکوردار قضاوت در دربی پایتخت می گوید بیرون از دنیای قضاوت در فوتبال بیشتر به او خوش می گذرد و سال هایی که برای فوتبال وقت گذاشت ، عمرش را تلف کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایپنا ؛ محسن ترکی، داور بین‌المللی کشورمان که تاکنون چندین بار به عنوان برترین داور فصل فوتبال ایران انتخاب شده بود، فصل گذشته از دنیای داوری خداحافظی کرد. وی که رکورددار قضاوت در بازی دربی هم هست در این فصل حسن کامرانی رئیس دپارتمان داوری به او پیشنهاد حضور در کلاس داوران را به عنوان مدرس داد که ترکی این پیشنهاد را نپذیرفت.

این داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران حتی پیشنهاد شرکت در کلاس‌های فوتورو که برای تدریس داوری در آسیا برگزار می‌شود را هم نپذیرفت.

ترکی از شرایط حاکم بر داوری فوتبال ایران گلایه‌مند است و به همین دلیل ترجیح داده که مدتی از دنیای فوتبال و داوری دور باشد وی در این باره می گوید: اینطوری راحت‌تر هستم و خیلی به من خوش می‌گذرد. تازه می‌فهمم که داوری فوتبال نمی‌ارزید که عمر و زندگی‌ام را صرف آن کنم.

ترکی درباره میزان دستمزد داوران می گوید:  در فدراسیون فوتبال حساب بانکی داشتیم که دستمزدمان را به آن واریز می‌کردند اما این پول اصلا به قدری نبود که بتوانیم روی آن حساب کنیم. میزان دستمزدهای داوران خنده‌دار است نمی‌توان با پول داوری زندگی کرد. شما پرکارترین داور فصل را اگر شاخص بگیرید او 15 بازی را در یک فصل قضاوت می‌‌کند که باید عدد 15 را ضربدر 600 هزار تومان دستمزد هر مسابقه کنید چه رقمی می‌شود؟!

انتهای پیام/