ادعای جنجالی و جدید خداداد عزیزی درباره فعالیت جادوگران در فوتبال

خداداد عزیزی درباره نتایج این فصل تیم‌های لیگ برتری گفت: «معمولا لیگ در هفته‌های اول دست‌خوش اتفاقاتی می‌شود که انتظار آن نمی‌رود. بعضا تیم‌هایی موفق می‌شوند به رده‌های بالا صعود کنند که کمتر کسی انتظارش را دارد. بنابراین نباید ما براساس نتایجی که تا پایان هفته چهارم به دست آمده پیش‌بینی‌کنیم چون بارها دیده‌ایم که تیمی در پنج هفته اول مدعی قهرمانی بوده اما در هفته آخر برای بقا تلاش کرده است. کما اینکه برق‌شیراز زمانی صدرنشین لیگ شد ولی در پایان همان فصل به لیگ دسته اول سقوط کرد.»

image_pdfimage_printچاپ خبر

او ادامه داد: «تا اینجای رقابت‌ها اگر خرج پرسپولیس را از دیگر تیم‌های بالای جدولی جدا کنیم حضور پارس جنوبی جم و سایپا بعید است در بالای جدول ادامه‌دار باشد. البته من امیدوارم که این دو تیم به خصوص پارس جنوبی خود را در بالای جدول حفظ کنند و مدعی قهرمانی باقی بمانند. تیم‌ها در هفته‌های اول کامل نیستند و در این بین تیمی پیدا می‌شود که خیلی خوب امتیاز جمع می‌کند و بالا می‌آید. ملاک آنکه یک تیم بتواند در لیگ مدعی باقی بماند مهره‌های آن تیم هستند. به‌نظرم پارس جنوبی و سایپا به اندازه لازم بازیکن ندارند که بتوانند در روزهای حساس کار را درآورند. این شرایط در استقلال و ذوب‌آهن برعکس است. آنها بازیکنان خوبی دارند که به مرور زمان خود را با شرایط وفق خواهند داد و تیم‌های‌شان را مدعی قهرمانی می‌کنند. اگر چه اعتقاد شخصی من این است که پرسپولیس از همه تیم‌ها شرایط بهتری دارد و مدعی اول قهرمانی این تیم است.»

پیشکسوت فوتبال ایران درباره شرایط استقلال و اینکه منصوریان اعلام کرده تاسال 1402 این تیم یکی از قدرت‌های قاره آسیا می‌شود،‌ تصریح کرد: «استقلال در تمامی پست‌ها بازیکنان خوبی را جذب کرده است که با اضافه‌شدن امید ابراهیمی کامل‌تر هم می‌شود. تنها مشکل استقلال به نظر من در خط حمله است. بزرگترین اشتباه سران باشگاه استقلال از دست دادن کاوه رضایی بود. او مهاجم شش‌دانگی بود که هم گل می‌زد و هم پاس گل‌های خوبی میداد. علی قربانی در کنار کاوه رضایی دیده می‌شد و الان هم چون به خوبی تغذیه نمی‌شود در گلزنی ناموفق بوده است.»

وی افزود: «سجاد شهباززاده هم به نظر من مهاجم کامل نیست. او خصوصیات یک تمام کننده را ندارد. سرمربی استقلال اگر به عنوان تک مهاجم از شهباززاده استفاده کند نباید به گلزنی تیمش امیدوار باشد. شهباززاده در نقش هافبک پشت‌مهاجم می‌تواند موثرتر باشد. اعتقاد من این است جنس تیم منصوریان در خط حمله جور نیست و اگر بتواند یک تمام کننده پیدا کند، آن‌وقت به موفقیت تیمش می‌تواند امیدوار باشد.»

عزیزی تاکید کرد: «اینکه منصوریان اعلام کرده استقلال قطب آسیا و یکی از قدرت‌های قاره کهن می‌شود نظر شخصی اوست. لابد چیزی را دیده و حس کرده که من یا دیگران آن را ندیده‌ایم. آنچه نظر من در این باره است چیز دیگری است. من معتقدم اگر پرسپولیس این فصل نتواند به فینال آسیا برود و قهرمان نشود هیچ تیم ایرانی نمی تواند به این مهم برسد. اصلا نماینده‌ای در جمع 8 تیم برتر آسیا نخواهیم داشت چون زیرساخت‌های لازم را در فوتبال ایران نداریم که ما را به جمع برترین‌های آسیا برساند.»

سرمربی سابق سیاه‌جامگان خاطرنشان کرد: «راه رسیدن به جمع تیم‌های برتر آسیا برای نمایندگان ایران خیلی دشوار است. الان تیم‌های عربستانی، امارات، قطر و ازبک‌ها که همگروه‌مان هستند مانع رسیدن تیم‌های ایرانی به جمع 16 تیم برتر می‌شوند. تازه این شانس را داریم که تیم‌های قدرتمند کره‌جنوبی، ژاپن و چین در شرق بازی می‌کنند و با ما رودررو نمی‌شوند. فوتبال ما پس از قهرمانی 25 سال پیش پاس، دو نایب قهرمانی سپاهان و حضور استقلال در جمع 4 تیم برتر آسیا افتخار دیگری نداشته است. بنابراین نباید امیدوار باشیم که بتوانیم قهرمانی را به این راحتی به‌دست آوریم. لابد علیرضا منصوریان که تجربیات زیادی دارد، برنامه‌ریزی دارد که می‌تواند با اتکا به آن تا 6 سال دیگر استقلال را به قدرت‌های آسیا تبدیل کند.»

عزیزی درباره اینکه به‌نظرش برانکو ابزار لازم را دارد تا پرسپولیس بتواند از سد الاهلی عربستان عبور کند تصریح کرد: «معتقدم پرسپولیس در بهترین شرایط قرار دارد و مهره‌هایی در این تیم هستند که توانایی درآوردن بازی را دارند. در تیم برانکو علیرضا بیرانوند درون دروازه، محمد انصاری و حسین ماهینی درخط دفاعی، مسلمان، احمدزاده، وحید امیری در خط میانی و مهدی طارمی در نوک حمله همه جوره پرسپولیس را آماده کرده‌اند تا برابر نماینده عربستان نماینده ایران برنده شود. امیدوارم در دو بازی رفت و برگشت دقت بازیکنان بالا باشد تا مجوز صعود صادر شود.»

وی ادامه داد: «پرسپولیس برابر سیاه‌جامگان هم اگر اسیر اشتباهات داوری نمی‌شد بدون تردید به 3 امتیاز بازی می‌رسید. خوشحالم برخلاف سال گذشته که من سرمربی سیاه‌جامگان بودم و داوران به ضرر ما سوت می‌زدند امسال داوران به سود سیاه‌جامگان قضاوت می‌کنند. ضمن اینکه جادوگران که در این سال‌های اخیر تعدادشان افزایش پیدا کرده بعد از آنکه علیه مربیان و بازیکنان ورد می‌خواندند و جادو می‌کردند حالا برای اشتباه کردن داوران وردخوانی می‌کنند. این موضوع باید قابل توجه سازمان لیگ باشد که جادوگردان برای آنکه داوران دچار خطا شوند ورد می‌خوانند. البته من اشاره‌ام به بازی سیاه‌جامگان با پرسپولیس نیست و این موضوع را به صورت کلی اعلام می‌کنم.»