دیگر به گزارشگری فکر نمی کنم

بهرام شفیع: ورزش و مردم هنوز محبوب است

گزارشگر با سابقه تلویزیون از موانع مدیریتی خود در فدراسیون هاکی و آینده برنامه ورزش و مردم می گوید. ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور چند روز قبل تاکید کرد که ۲۰ آبانماه آخرین مهلت برای منع بازنشسته ها از حضور در پستهای دولتی است. بهرام شفیع، رییس فدراسیون هاکی و مجری باسابقه […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

گزارشگر با سابقه تلویزیون از موانع مدیریتی خود در فدراسیون هاکی و آینده برنامه ورزش و مردم می گوید. ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور چند روز قبل تاکید کرد که ۲۰ آبانماه آخرین مهلت برای منع بازنشسته ها از حضور در پستهای دولتی است.
بهرام شفیع، رییس فدراسیون هاکی و مجری باسابقه تلوزیون هم یکی از مدیرانی است که در صورت اجرای این طرح مجبور به ترک ریاست فدراسیون می شود. شفیع به موانع مدیریتی خود، احتمال بازگشت او به گزارشگری و آینده ورزش و مردم توضیحاتی مفصل داد که در ادامه خواهید خواند:

نمی توانم بگویم چرا می توانم ادامه دهم

وی در مورد وجود مشکلات احتمالی در مورد ادامه ریاست فدراسیون هاکی گفت: ادامه فعالیت در امور رییس فدراسیون به آیتمهای زیادی بستگی دارد که به طور مثال ایثارگری و یا مسائلی از این دست شامل آن می شود. من هم شرایط ادامه کار را دارم و اینکه هنوز موردی برای ما ارسال نشده است. ما مجوزهایی داریم که نمی توانم بگویم چه چیزی است اما در صورتی که سازمان بازرسی کل کشور مدارک لازم را از ما خواست قطعا ارائه خواهم کرد.

برای دوره بعدی ریاست هم ثبت نام می کنم

مجمع انتخاباتی فدراسیون هاکی نزدیک است و در صورتی که شفیع شرایط ادامه کار را پیدا کند یکبار دیگر باید در معرض کسب آرا قرار بگیرد. او در مورد آینده مدیریتی خود می گوید: فعلا زمان مشخصی از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون نداده اند اما فعلا به کار خود ادامه می دهیم. برای حضور در دوره بعدی ثبت نام خواهم کرد اما به احتمال زیاد تا آخر دوره مدیریتی ادامه نخواهم داد. جوانان بسیار توانمند و قابل اعتمادی داریم که می توانند کار را ادامه دهند اما گمان نمی کنم با توجه به شرایطی که دارم تا پایان دوره قانونی مدیریتی در سمت رییس فدراسیونی ادامه دهم.

افتخار می کنم که کوچکترین بدهکاری نداریم

شفیع در توضیح عملکرد مدیریتی خود در 12 سال اخیر هم ادامه داد: جزو معدود فدراسیونهایی هستیم که با 6 کارمند بیمه ای یکی از بهترین عملکردها را داشته ایم. به عنوان اولین فدراسیون حسابرسی های خود را به وزارتخانه ارائه کرده ایم و کوچکترین بدهکاری نداشتیم. بالای 10 -15 رییس هیات دکتر و مهندس داریم که هر کدام برای خود اساتیدی هستند. 7 دوره حضور در قهرمانی داخل سالن آسیا را داشته ایم و همیشه بهترین شرایط سخت افزاری را برای تیم ملی مهیا کرده ایم. طرح های عمرانی متعددی در دست احداث است و 6 زمین چمن مصنوعی را به بهره برداری خواهیم رساند. در آسیا و جهان برای فدراسیون ایران ارزش زیادی قائل هستند که این برای ما یک امتیاز محسوب می شود. جایزه مردترین مرد 10 سال آسیا را به فدراسیون ایران دادند که این برای شخص من و هاکی ایران افتخار بزرگی است. فقط دوست دارم روی سکو رفتن این بازیکنان شایسته را در قهرمانی آسیایی ببینیم.

ورزش و مردم هنوز محبوب است

شاید یکی از ماندنی ترین اقدامات شفیع در زمینه ورزشی شکل گیری و اجرای برنامه ورزش و مردم است. این برنامه اخیرا با جا به جایی زمانی رو به رو شده و انتقاداتی را هم به خود دیده است. شفیع در این باره توضیح می دهد: ورزش و مردم هم 37 ساله شده است و هنوز به کار خود ادامه می دهد. شاید برنامه هایی مثل 90 حالا از جذابیت های خیلی زیادی برخوردار باشند چون آنها صرفا به فوتبال می پردازند و فوتبال هم جذابیت های خودش را دارد اما ما همیشه سعی کرده ایم ورزش ایران را زیر نظر داشته باشیم و شب گذشته هم کار ارزشمند و زیبایی برای اکبر افتخاری انجام دادیم. شاید مخاطب آن به اندازه بسیاری از برنامه ها نباشد اما ارزش بالایی داشت. در نهایت فکر می کنم ورزش و مردم هنوز بین مردم محبوب است و اگر کاری سالم پیش برود می تواند حتی عمری 200 ساله داشته باشد. صرفا برای برنامه خودمان نمی گویم اما ورزش و مردم هنوز جنبه های مثبت خود را دارد.

از عملکرد پسرم بسیار راضی هستم

چندی پیش در نقدی از این برنامه نوشته شده بود که ورزش و مردم برنامه ای خانوادگی شده است و منظور به حضور پسر بهرام شفیع به عنوان مجری و گزارشگر در این برنامه بود. او با رد این مساله می گوید: این همه از گویندگان خبر یا اقشار دیگر مثلا برادر یا فرزندان خود را به برنامه ها می آورند اما وقتی من انجام می دهم برنامه را خانوادگی کرده ام ؟ حالا اگر کسی برنامه ای را این سال های متوالی چرخاند باید سر و تهش را بزنیم ؟ چون مثلا نگویند برنامه خانوادگی است. به نظر من پسرم کارش بسیار عالی بوده و در زمینه صدا، تصویر و فن بیان خوب کار کرده است. شما تا به حال دیده اید که تپق شدیدی بزند یا مسائلی این چنینی؟

چرا پسر شجریان و ناظری عیبی ندارد؛ پسر من دارد؟

وی در ادامه گفت: پسر من خوب کار کرده است و نشان داده که می تواند در ورزش و مردم مثبت باشد. این همه از چهره ها پسرهاشان را به عرصه تخصصی خود ورود داده اند اما این کار برای من مشکل دار محسوب می شود؟ چرا مثلا همایون شجریان و حافظ ناظری به عنوان فرزندان دو هنرمند ارزشمند کشور عملکرد خوبی دارند از آنها استقبال می شود اما مثلا اگر پسر من بیاید برنامه خانوادگی شده است؟ شاید عنوان کردن این مساله درست نباشد و به نظرم شرایط راضی کننده است.

دیگر به گزارشگری فکر نمی کنم

با وجود اینکه هنوز گزارشگرانی از دوران بهرام شفیع به کار خود ادامه می دهند اما او می گوید دیگر به این کار فکر نمی کند. او می گوید: اصلا دیگر دوست ندارم به گزارشگری بازگردم چون هر چیزی دوره ای دارد. من تفکراتی دیگر با مدلهایی جدید دارم که فکر می کنم جوانترها گزارش کنند بهتر است. مثلا حالا عادل و مزدک بسیار خوب کار می کنند. من دیگر حنجره ام یاری نمی دهد و از طرفی دیگر باید اطلاعات بسیار به روز و تازه ای داشت که جوان ها بسیار خوب این کار را انجام می دهند.