حرکات مشکوک علیه قهرمان المپیک و جهان

* رضا پورعالي بهداد سلیمی این روزها شدیدتر از همیشه مورد هجمه قرار دارد. او در المپیک ریو با تصمیم هیات ژوری مدال را از دست داد و در مسابقات جهانی آناهایم هم این اتفاق تلخ به نوعی دیگر تکرار شد اما چه شده است که در پایان المپیک، فدراسیون وزنه برداری به صورت […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

* رضا پورعالي

بهداد سلیمی این روزها شدیدتر از همیشه مورد هجمه قرار دارد. او در المپیک ریو با تصمیم هیات ژوری مدال را از دست داد و در مسابقات جهانی آناهایم هم این اتفاق تلخ به نوعی دیگر تکرار شد اما چه شده است که در پایان المپیک، فدراسیون وزنه برداری به صورت تمام قد از قهرمانش حمایت کرد اما حالا خود فدراسیون در صف منتقدانی قرار دارد که می گوید حرکت بهداد صددرصد خطا بوده است؟
آنهم در شرایطی که همه معتقدند حرکت های بهداد در جهانی به مراتب نسبت به المپیک کم نقص تر بود
. کلید ماجرا در یک مصاحبه جنجالی است؛ همان شب که بهداد سلیمی بعد از پائین آمدن از روی سکوی سومی جهان گفت لابی گری علی مرادی با فدراسیون جهانی ضعیف است و او قربانی اختلافات مرادی و آیان شده است!

این مصاحبه به هیچ وجه به مذاق رئیس فدراسیون وزنه برداری خوش نیامد. مرادی که خود را آماده جشن قهرمانی ایران کرده بود انتظار نداشت اینگونه از سوی بهداد مورد انتقاد قرار بگیرد. رابطه مرادی و بهداد، از همان شب مسیر، کج کرد.

“حالا که بهداد من را خراب می کند من چرا او را تخریب نکنم” با همین رویکرد، نزدیک ترین آدم ها به علی مرادی، چند روزی است با مصاحبه درباره اتفاقات رقابتهای دسته فوق سنگین می گویند حرکت بهداد سلیمی خطا اندر خطا بوده است!

چنین رویه ای را پیش از این بارها از علی مرادی دیده بودیم. او در جریان برکنار حسین توکلی، آوردن سجاد انوشیروانی، برکناری سجاد انوشیروانی و مدارا کردن با کیانوش رستمی برای تمرینات انفرادی هم، همین رویه را در پیش گرفته بود یعنی به جای آنکه حرفش را با جسارت بزند، از زبان دیگران برای به کرسی نشاندن خواسته اش استفاده کرد. شاید او بر این باور است که با این شیوه هم به خواسته اش می رسد و هم خراب نمی شود. اطرافیان هم چاره ای ندارند جز  اینکه از اعتبارشان برای آقای رئیس هزینه کنند و اگر لازم شد برای سلامتی سر رئیس خراب شوند. در آخرین نمونه از این دست تحرکات، منوچهررضاخانی، رئیس کمیته داوران فدراسیون وزنه برداری عنوان کرد: اعضای هیأت ژوری به درستی  هر دو حرکت دوضرب بهداد سلیمی را خطا اعلام کردند و من هم اگر  شخصا در جایگاه ریفری و یا ژوری قرار داشتم وزنه سوم بهداد را خطا اعلام می کردم.

 

ما نمی گوئیم او درست می گوید یا غلط اما حرف ما با رئیس کمیته داوران این است؛ آقای منوچهر رضاخانی عزیز! شما مگر در فرودگاه قویا به خود بهداد نگفته بودی داوران حقت را خوردند؟ حالا دم خروس را باید باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؛ این حرکت خیلی خیلی خطاست …