انتقاد قهرمان عنواندار هنرهاي رزمي از رواج برخي بي‌اخلاقي‌ها

فدايی: رمز ماندگاری در ورزش، داشتن روحيه پهلوانی است

محمدرضا فدايي از قهرمانان عنواندار هنرهاي فردي، دفاع شخصي و مبارزات رينگي با انتقاد از رواج بي‌اخلاقي در برخي رشته‌هاي رزمي اظهارداشت: متاسفانه اصل هنرهاي رزمي كه برپايه تواضع و اخلاقمداري بنا شده، اين روزها بسيار كم‌رنگ شده و در عوض شاهد شيوع بداخلاقي‌ها در بدنه اين رشته‌ها هستيم. اين روزها كم نيستند رزمي‌كاراني […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

محمدرضا فدايي از قهرمانان عنواندار هنرهاي فردي، دفاع شخصي و مبارزات رينگي با انتقاد از رواج بي‌اخلاقي در برخي رشته‌هاي رزمي اظهارداشت: متاسفانه اصل هنرهاي رزمي كه برپايه تواضع و اخلاقمداري بنا شده، اين روزها بسيار كم‌رنگ شده و در عوض شاهد شيوع بداخلاقي‌ها در بدنه اين رشته‌ها هستيم. اين روزها كم نيستند رزمي‌كاراني كه حرمت مربيانشان را مي‌شكنند و براي رسيدن به شهرت حاضرند دست به هر كاري بزنند.
به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، دارنده مدال طلاي رقابتهاي بين‌المللي كيك‌بوكسينگ 2016 ادامه داد: بي‌شك رمز پيشرفت و ماندگاري در ورزش توجه به مسايل فرهنگي و داشتن روحيه پهلواني و جوانمردي است. قهرمانان ما اگر مي‌خواهند نامي از خود در ورزش باقي گذارند، بايد شأن بزرگان و اساتيد خود را حفظ كنند و هيچ‌گاه زحمات آنها را فراموش نكنند.
فدايي كه هم‌اينك به عنوان مربي و ورزشكار در آكادمي هنرهاي رزمي شهداي چيذر مشغول فعاليت است با اشاره به برنامه‌هاي فرهنگي خود در اين مجموعه اظهارداشت: سعي ما بر اين است كه در كنار آموزش فنون رزمي، مباحث اخلاقي را نيز در ميان هنرجويان مطرح كنيم و بر داشتن روحيه جوانمردي و پهلواني تاكيد نماييم. همين موضوع باعث شده تا اعضاء اين باشگاه رشد چشمگيرتري در تمامي سطوح هنرهاي رزمي داشته باشند. معتقدم باشگاه مانند خانه دوم هر فرد است و از همين رو آموزش و پرورش بايد با جديت و وسواس بيشتر ي دنبال شود.
وي در بخش ديگر صحبتهاي خود بر لزوم دانش‌افزايي مربيان در امر آموزش هنرهاي رزمي تاكيد كرد و گفت: مربيان ما نيز بايد با علم روز ورزش آشنا باشند و به طور اصولي تكنيكها و مباحث فني را به شاگردان منتقل كنند. در غير اين صورت موجب دلزدگي و فراري شدن جوانان از ورزشهاي رزمي مي‌شوند.
فدايي در پايان با اشاره به اهداف و برنامه‌هاي آينده خود نيز گفت: اسفندماه دو رويداد مهم را در پيش دارم. يكي رقابتهاي جايزه نقدي ايران فايت و ديگري مسابقات جهاني كارگري كه انشاء‌الله با قدرت در يكي از اين دو رخداد حاضر خواهم شد.