چرا عباس جدیدی پس از شکست برابر رسول خادم انتخابات را غیر قانونی خواند؟!

جدیدی کمیته فنی را پارک پیر مردها می داند ؟ً!!

به قلم غلامرضا بادکوبه رسول خادم به دلیل رفتار های جوان مردانه و بهره مندی از خصلت های بارز پهلوانی چه به عنوان سرمربی و چه رئیس فدراسیون کشتی همواره مورد توجه و تایید جامعه گوش شکسته ها بود و حضور طولانی مدتش در راس کشتی ایران آن هم با سن سالی به مراتب […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

به قلم غلامرضا بادکوبه

رسول خادم به دلیل رفتار های جوان مردانه و بهره مندی از خصلت های بارز پهلوانی چه به عنوان سرمربی و چه رئیس فدراسیون کشتی همواره مورد توجه و تایید جامعه گوش شکسته ها بود و حضور طولانی مدتش در راس کشتی ایران آن هم با سن سالی به مراتب کمتر از روئسای قبلی بیانگر نوع نگاه و رفتار صادقانه و به دور از نیرنگ و ریا بوده است .

وی بر خلاف بسیاری که در هنگامه انتخابات و برای دستیابی به آرای لازم شعار های انچنانی می دهند و پس از کسب آرا و انتخاب شدن فقط جستجوگر اهداف خود هستند و دچار نسیان می شوند تا همه چیز و همه کس را تا اطلاع ثانوی ! و انتخابات بعدی فراموش کنند !! اصلا علاقه ای به این رفتار ها ندارد و همان کاری را انجام می دهد که باید ، بنابراین بر همه گان اشکار است که رسول و خادم کشتی ایران نه سیاه نما است و نه پوپولیسم که بخواهد با عوام فریبی و سرکشی به ریاست با خفت برسد و به اهداف فریب کارانه اش ادامه دهد !

براستی رسول خادم چنین است ، انسانی افتاده که در زمان حضورش در راس فدراسیون کشتی با دعوت از تمامی پیشکسوتان مو سپید کرده و پر افتخار کشتی ایران و جهان ثابت کرد که احترام به بزرگان را سر لوحه قرار داده و به جای ترد نمودن و پیر قلمداد کردنشان به بهترین شکل ممکن از نصایح آنان بهره می برد ، در غیر این صورت مثل بعضی های دیگر خود را بالاتر از همه می دید و به کسی جز خودش بها نمی داد.

خصلت های پهلوانانه اش بر دل عاشقان کشتی نفوذ کرد و همین ویژگی ها و عشق به ایران و ایرانی ریشه در قلب جامعه کشتی بدواند تا او بر این مسند تکیه بزند و صد البته مورد هجمه مخالفانش قرار بگیرد !

رسول در مجمع انتخابات رئیس فدراسیون کشتی از 40 رای ریخته شده در صندوق به تمامی 40 رای دست یافت تا پاسخ قاطعانه خانواده بزرگ و پر افتخار کشتی ایران اورا تبدیل به رئیسی کند که به قول بعضی ها سیاه نمایی را در دستور کارش قرار دهد !!

آیا این واژه برازنده مرد بزرگ کشتی ایران و جهان است ؟

متاسفیم که اظهارات عباس جدیدی که در همین انتخابات اخیر فدراسیون بدون اخذ حتی یک رای بازی را 40 بر صفر به رسول واگذار کرده بود ، این روزها تداعی کننده واژه پوپولیسم است ، در حالی که او مانند همان روز انتخابات که تاب تحمل نیاورد و صحنه را ترک کرد و آن انتخابات را بی وجاهت و غیرقانونی خواند ، حالا یک بار دیگر ، به خاکی زده تا به اصطلاح گرد و خاک به پا کند ، اما چه حاصل که اول از همه این گرد و خاک در چشمان خودش فرو می رود !!

این قهرمان اسبق کشتی پس از آن روز های انتخابات انگار هنوز با نتایج حاصله کنار نیامده و آرام نگرفته تا این بار به دیگر ارکان فدراسیون که به اعتقاد ما مغز آن است یورش ببرد و به مردانی که شناسنامه کشتی ایران هستند ، یعنی اعضا کمیته فنی فدراسیون که متاسفانه آن محل را به پارک پیر مرد ها تشبیه کرده است !!

پیرمردان این پارک ! چه خطایی مرتکب شده اند که شما آنان را ناکارامد میدانید و در ناکامی ها دخیل و … ؟!

آقای جدیدی ! پیر مردان این پارک هر کدام چندین و چند مدال قهرمانی المپیک ، جهان و آسیا را در کارنامه دارند و آرزوی بسیاری از کشور هاست که چنین مردان بزرگی داشته باشند تا در تصمیم گیری ها از مشورت آنها بهره بگیرند ، ولی شما که هنوز در میانسالی هستید چگونه به خود اجازه می دهید تا به پیشکسوتان خود چنین بی حرمتی را روا دارین ؟!

آقای جدیدی ! دنیا دار مکافات است و تا چشم بر هم نهید شما هم به جرگه مو سپیدان خواهید پیوست و اگر توانمند باشید حتما در این پارک قدم خواهید زد ! اما یقین بدان که آن روز خودت مورد بی احترامی و بی حرمتی جوانی مثل خودت قرار می گیری و به یاد این روزها می افتی ! چرا وقتی خادم کشتی ایران می خواهد با بهره مندی از خصایل پهلوانانه اش که میراث گذشتگانی نظیر پوریای ولی ، جهان پهلوان تختی و خیلی های دیگر است مردانه پا به میدان مبارزه بگذارد و در برابر جهان کشتی بایستد و کشتی نگرفتن با نمایندگان رژیم صهنونیستی را به عنوان یک اصل عقیدتی سیاسی به آنان تفهیم نماید ولی شما می گویید به نامرد ها باید نامردی کرد ؟!

اگر رسول خادم به خاطر به تعلیق در نیامدن کشتی ایران و به جای لابی و تلاش برای حضور در هیات رئیسه اتحادیه جهان کشتی ، به دنبال برائت کشتی ما و عدم محرومیت سنگین کشتی گیر کشورمان به علت مبارزه نکردن با نماینده رژیم اشغالگر قدس بود ، شما باید ساز ناکوک بنوازید و از آن واژه های نامانوس استفاده کنید ؟!

حتما می دانید ورزش کاران ما به تبعیت از مسئولان علی رتبه نظام و قوانین کشور اسلامی مان اسرائیل غاصب را به مشروعیت نمی شناسند و بر همین اصل به مبارزه با ورزشکارانش تن نمی دهند آنگاه شما این رفتار ها را کوچه بازاری نام می گذارید و از راهکار و مدیریت در آن سخن می گویید آیا شما برای مبارزه با ورزشکاران اسرائیل قاصب که مشروعیت ندارند راهکار سراغ دارید که می گویید که باید با درایت و مدبرانه دنبال راهکار بود ؟!

اگر خادم گفته که دیگر آن دوران که برای عدم مبارزه با غاصبین مسمومیت را بهانه می کردیم و یا گزارش پزشکی ارایه می دادیم گذشته و دیگر آن ترفند ها پاسخ نمی دهد دروغ است ؟!

آیا گفتن واقعیت اینکه باید برای خلاصی یافتن از محرومیت و یا تعلیق کشتی ایران تلاش کرد و دنبال راهکار اتحادیه پسند بود ، گمراه کردن مردم و سیاه نمایی آنان است که شما به رسول خادم و رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی نسبت داده اید ؟

اشتباه کمیته فنی فدراسیون کشتی و به زعم جناب عالی پارک پیرمرد ها چه بوده که از آنان حواسته اید که اشتباه خود را بپذیرند و به آن اعتراف کنند ؟!

ایا باید اعضای این کمیته حکم به بازی با نماینده اسرائیل نامشروع می دادند ؟!

بلاخره متوجه نشدیم که شکست کشتی آزاد در مسابقات جهانی فرانسه که پس از چند سال موفقیت می توان با نگاهی منطقی و مهربانانه و البته کارشناسانه ، کاستی ها را برطرف کرد ، متوجه تعضای کمیته فنی بوده یا مسئله عدم بازی با نماینده رژیم اشغالگر قدس ؟!

ما متوجه نشدیم که جرا روئسای قبلی در فدراسیون کشتی وقتی قهرمانان ما برابر نمایندگاه اسرائیل غاصب مسابقه نمی دادند حرکت شان به درایت و مدیریت قابل آنها برمیگشت ولی در این مورد رسول خادم اگر سخنی میگوید سیاه نمایی است ؟!

اگر مدیران قبلی درایت و مدیریت را در گرفتن نامه پزشک و مسمویت را برای کشتی گیران بهانه می کردند و از خطر محرومیت و یا تعلیق خلاص می شدند ، حالا دیگر این ترفند ها رسوا کننده و دردسر ساز شده است ، بنابراین خادم کشتی ما این حق را ندارد تا به دنبال راهکاری مناسب و محکمه پسند برود تا هم مانع محرومیت سنگین دو نماینده کشتی ما شود و هم اینکه بتواند مانع تعلیق کشتی ایران گردد ؟ که به حمد الله و به هشیاری رئیس فدراسیون کشتی به نظر می رسد این اتفاق ها رخداده است .