جلسه کمیته اشتغال وزارت ورزش و جوانان؛

خادم : اجحاف حقوق شاغلین بخش ورزش به دلیل خلاء تعاریف و مفاهیم شغلی ورزش بوده است

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌ها و رئیس کمیته اشتغال فراگیر وزارت ورزش و جوانان گفت: به دنبال ایجاد بستر قانونی ورود بخش خصوصی و تنظیم بسته های سرمایه گذاری از طریق استاندارد سازی مشاغل ورزشی هستیم.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه کمیته اشتغال وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون های ورزشی منتخب با هدف شناسایی و استاندارد سازی مشاغل ورزشی در معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استانها برگزار شد.

در این جلسه امیررضا خادم با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان جهت توسعه پایدار ورزش نیازمند بسترسازی حقوقی و قانونی برای ورود و حضور بخش خصوصی است تاکید داشت موضوع اقتصاد در ورزش و توسعه اشتغال و کارآفرینی از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید و وزارت ورزش و جوانان است و در این مسیر گام اول شناسایی، استاندارد سازی و طبقه بندی مشاغل صنعت ورزش جهت تنظیم بسته های سرمایه گذاری و اشتغال زاست.

رئیس کمیته اشتغال وزارت ورزش و جوانان گفت: در طول سالهای گذشته تعریف و استاندارد شغلی قانونی برای مشاغل ورزشی وجود نداشته و از دید قانون کار و تامین اجتماعی نیز رتبه بندی مهارتی در کسب و کارهای ورزشی صورت نگرفته و منجر به عدم وجود نظام منصفانه پرداخت و جبران خدمت برای شاغلین بخش ورزش شده است.

امیررضا خادم اضافه کرد: سردرگمی و اجحاف حقوق شاغلین بخش ورزش به دلیل خلاء تعاریف و مفاهیم شغلی ورزش بوده است که باعث شده ضمن سلب امنیت شغلی، از بسیاری از تسهیلات، یارانه ها و مشوق های اقتصادی ، بیمه ای و اجتماعی نیز محروم شوند.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استانها تصریح کرد: فدراسیون های دعوت شده به جلسه از این باب انتخاب شده اند که اغلب فعالیتهای اقتصادی آن ها از طریق بخش خصوصی بوده و جزء فدراسیونهای اولویت دار برای استاندارد سازی و توسعه مشاغل ورزشی می باشند.

در ادامه ابراهیم قدیری علمداری عضو کمیته کارگروه اشتغال وزارت ورزش و جوانان و مدیر ملی طرح طبقه بندی مشاغل ورزشی با تبیین ضرورت انجام این کار و آثار و پیامدهای آن، با ارائه فرم های مربوطه ، توضیحات لازم در خصوص فرایند انجام کار را ارائه کرد.

روسا و دبیران فدراسیون های حاضر در جلسه نیز ضمن تقدیر از این اقدام بنیادی، تصریح این موضوع که گمشده ورزش هویت بخشی به مشاغل تخصصی ورزش بوده است با طرح دیدگاهها و سوالات خود و دریافت پاسخ از رئیس کمیته اشتغال ابهامات خود را برطرف کردند.

در پایان خادم رئیس اشتغال فراگیر مقرر کرد تا پایان فروردین ماه سال 97 فهرست مشاغل هر فدراسیون تهیه و مطابق فرم های تنظیم شده تکمیل و تحویل مدیر مربوطه در کمیته اشتغال گردد تا فرایند ثبت، استاندارد سازی و طبقه بندی آنها توسط کمیته اشتغال و از طریق مراجع ذیربط پیگیری شود.