نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند

رقابت هاي انتخابي تيم ملي ووشوي بزرگسالان ايران در بخش مردان در حالي با راهيابي هشت سانداکار به اردو همراه شد که شکست برخي قهرمانان مطرح از شگفتي هاي اين مسابقات بود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا  پیکارهای انتخابی تیم ملی ووشوی مردان ایران، امروز (یکشنبه) برگزار شد تا تکلیف نفرات راه یافته به اردوی آماده سازی تیم کشورمان به منظور حضور حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا مشخص شود.

در مسابقات امروز، «یوسف صبری» قهرمان سال 2017 جهان، «مهدی محمدی» دارنده طلای بازی های کشورهای اسلامی و برنز قهرمانی آسیا، «جعفر شیرازد» دارنده برنز 2015 جهان و «سعید فاضلی» دارنده طلای بازی های کشورهای اسلامی و نقره قهرمانی آسیا با قبول شکست از حریفان، شانس حضور در اردوهای تیم ملی را از دست دادند.

**نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی بدین شرح هستند:

وزن منهای 56 کیلوگرم: رضا سبحانی و سعید جاوید

وزن منهای 60 کیلوگرم: عرفان آهنگریان و فرود ظفری

وزن منهای 65 کیلوگرم: افشین سلیمی و علی محمدی

وزن منهای 70 کیلوگرم: محسن محمدسیفی و عباس شیخی

*وزن منهای 56 کیلوگرم/

در این وزن شکست «مسعود انصاری» سانداکار با تجربه کشورمان و «مهدی محمدی» که طی دو سال اخیر عملکرد خوبی داشت، از نکات قابل توجه بود.

«رضا سبحانی» با عملکردی مناسب و دو برتری متوالی به اردو رسید و «سعید جاوید» نیز توانست خود را اردونشین کند.

*وزن منهای 60 کیلوگرم/

«عرفان آهنگریان» و «فرود ظفری» مطابق انتظار جواز حضور  در اردو را کسب کردند تا رقابت سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی داشته باشند.

*وزن منهای 65 کیلوگرم/

«افشین سلیمی» در این وزن تواسنت برابر «جعفر شیرزاد» سانداکار باتجربه کشورمان و دارنده مدال برنز 2015 جهان در 2 راند متوالی به پیروزی رسیده و اردونشین شود. «علی محمدی» هم با پیروزی ارزشمند برابر «آرمین افراز» دارنده طلای جوانان آسیا و برنز جوانان جهان به این مهم رسید.

*وزن منهای 70 کیلوگرم/

«عباس شیخی» بهترین عملکرد را در مسابقات انتخابی از خود برجای گذاشت.وی ابتدا برابر «سعید فاضلی» دارنده طلای بازی های کشورهای اسلامی و نقره آسیا پیروز شد.

شیخی در دومین مبارزه با اقتدار از سد «یوسف صبری» قهرمان 2017 جهان عبور کرد و به اردو رسید.صبری که در یک وزن پایین تر از وزن همیشگی خود مبارزه می کرد، نشانی از توان گذشته خود نداشت.

«محسن محمدسیفی» در این وزن همچون همیشه سرحال و قبراق بود و با برتری تحسین برانگیز برابر «محمدرضا ریگی» دارنده طلای جوانان آسیا به اردو رسید.

*طبق اعلام کادر فنی، نفرات راه یافته به اردو در اوزان چهارگانه، در سه رقابت  انتخابی درون اردویی به مصاف هم می روند و هر سانداکاری که به 2 پیروزی برسد، نفر فیکس وزن خود در بازی های آسیایی جاکارتا خواهد بود.

اردوی آماده سازی تیم ملی ووشوی مردان ایران از فردا دوشنبه آغاز می شود.

همچنین بر اساس تصمیم مسئولان فدراسیون ووشو مبنی بر اعزام کاروان کیفی به بازی های آسیایی جاکارتا و به دلیل اینکه تالوکاران در انتخابی امروز، عملکرد خوبی نداشتند، تالوکاری به اردو دعوت نشد.