مسابقات بين دانشگاهي مکان خوبي براي شناسايي استعدادهاي بکر است

قديمي: با توجه به مشکلات مالي، امسال در 2 رشته حضور خواهيم داشت

بهرام قديمي، رئيس فدراسيون بين المللي ورزشهاي بين دانشگاهي جهان گفت: امسال با توجه به مشکلات مالي و ارزي امکان اعزام همه رشته هاي مسابقات بين دانشگاهي را نداشتيم و در دو رشته از مجموع پنج رشته شامل بسکتبال زنان و مردان و فوتسال شرکت مي کنيم. به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، وي […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

بهرام قديمي، رئيس فدراسيون بين المللي ورزشهاي بين دانشگاهي جهان گفت: امسال با توجه به مشکلات مالي و ارزي امکان اعزام همه رشته هاي مسابقات بين دانشگاهي را نداشتيم و در دو رشته از مجموع پنج رشته شامل بسکتبال زنان و مردان و فوتسال شرکت مي کنيم.
به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، وي در نشست خبري در محل کميته ملي المپيک گفت: امسال ما در دو رشته از مجموع پنج رشته اين رقابتها شرکت مي کنيم که شامل بسکتبال زنان و مردان و فوتسال است اما قطعا در سالهاي آينده با جذاب حامي مالي بيشتر و حمايتهاي جدي تر وزارت ورزش و جوانان و فدراسيونهاي مرتبط حضور پررنگ تري در مسابقات بين المللي بين دانشگاهي خواهيم داشت.
قديمي گفت: تمام تلاش ما بر اين است که از سال آينده در تمامي رشته هاي مسابقه اي شرکت کنيم.
وي با بيان اينکه مسابقات بين دانشگاهي جاي خوبي براي شناسايي استعدادهاي بکر و توانمند حوزه دانشگاهي و دانشجويي است، اضافه کرد: اگر چه در مسابقات بين دانشگاهي، دانشجويان از کشورهاي مختلف جهان با فرهنگها و زبانهاي مختلف حضور دارند اما در مجموع با حضور نخبگان جهان و با يک همدلي و همگرايي خاص برگزار مي شود که از ارزش خاصي برخوردار است.
رئيس فدراسيون بين المللي ورزشهاي بين دانشگاهي جهان با اشاره به اينکه نوزدهمين دوره مسابقات بين دانشگاهي با حضور دانشجويان ورزشکار 33 کشور جهان در پنج رشته ورزشي برگزار مي شود، گفت: اين رقابتها از سه شنبه 4 ارديبهشت ماه به ميزباني دانشگاه انتورپ بلژيک آغاز مي شود و به مدت يک هفته ادامه خواهد يافت. کاروان ورزشي ايران شامل دختران و پسران ورزشکار و مربيان آنان 43 نفر هستند که روز سوم ارديبهشت ماه تهران را به مقصد بلژيک ترک مي کنند.
وي ادامه داد: ورزشکاران بزرگ و صاحب نام کشور چون علي دايي، سعيد معروف، محمد موسوي، محمد اکبري، صمد نيکخواه بهرامي و تعداد زياد ديگري از ورزشکاران به نام کشور به عنوان دانشجو در اين رقابتها شرکت کرده اند که اهميت و جايگاه اين رقابتها را نشان مي دهد. در رشته فوتسال مردان تيمهايي از دانشگاههاي بارسلونا اسپانيا، لندن، ادينبورگ اسکاتلند، انتورپ و ليون بلژيک، روسيه، ايتاليا و آلمان حضور دارند. همچنين در اين رقابتها تيم بسکتبال پسران دانشجو با تيمهايي از کشورهاي کرواسي، روسيه ، لبنان و اسپانيا همگروه است. تيم بسکتبال دختران دانشجو نيز با تيمهايي از انگلستان، اسپانيا، ايتاليا و لبنان رقابت مي کند.
رئيس فدراسيون بين المللي ورزشهاي بين دانشگاهي جهان خاطر نشان کرد: قصد داريم از سال آينده در دو رشته فوتبال و فوتسال زنان نيز حضور جدي تري داشته باشيم.
قديمي ادامه داد: در تقويم ورزشهاي بين دانشگاهي در سال 2018 برنامه هاي ديگر برنامه ريزي شده است که مسابقات تنيس دختران و پسران دانشجو در آبانماه در روسيه، مسابقات فوتبال زنان آذرماه در بلژيک و مسابقات زمستاني بين دانشگاهي بهمن ماه به ميزباني اتريش برگزار خواهد شد.
قديمي در ادامه همچنين به راه اندازي کميته استعداديابي در فدراسيون ملي ورزشهاي بين دانشگاهي اشاره کرد و گفت: اين بخش با هدف شناسايي استعدادهاي برتر دانشجويي و دانش آموزان سال آخر دبيرستان فعاليت خود را آغاز مي کند و اميدواريم بتوانيم نفرات برتر را شناسايي و از سالهاي آينده تيمها با قدرت بيشتري روانه اين رقابتها شوند.
وي در خاتمه افزود: خوشبختانه در سالهاي اخير همکاري و مشارکت بيشتر با فدراسيونهاي ورزشي و وزارت ورزش و جوانان داشته ايم و اميدوارم ايران بتواند امسال در رشته هاي تنيس روي ميز و اسکي ميزبان رقابتهاي بين دانشگاهي شود.
حسين شمس سرمربي تيم فوتسال دانشجويان ايران در رقابتهاي بين دانشگاهي نيز گفت: تيم فوتسال اعزامي به اين رقابتها ترکيبي از دانشجويان برتر کشور است که البته سه نفر آنان افتخار اين را دارند که پيراهن تيم ملي را نيز برتن دارند.
وي ادامه داد: تيمهاي دانشگاهي قدرتمندي همه ساله در اين رقابتها حضور دارند و ما طي 10 دوره حضور در اين رقابتها هميشه عنوان قهرماني يا نايب قهرماني را از آن خود کرده ايم.
شمس در خانمه افزود: بسياري از ورزشکاران و فوتساليستهاي خوب کشورمان با حضور در اين رقابتها شناسايي و به تيم ملي دعوت شدند يا بسياري از بازيکنان صاحب نام چون علي دايي يا مهدي مناجاتي در دوره هاي مختلف رقابتهاي بين دانشگاهي حضور داشته اند.