آقا زادگی و ژن خوب این بار در فوتسال

تیم‌ملی فوتسال بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در شرایطی در تایلند حضور دارد که چهار نفر از اعضای کادر فنی در حاشیه مسابقات روی سکوها می‌نشینند، اما دختر محمود اسلامیان یکی از نفراتی است که روی نیمکت کنار مربیان و بازیکنان است.

image_pdfimage_printچاپ خبر
به گزارش خبرگزاری ایپنا و به نقل از شهروند، چند روزی می‌شود که ماجرای انتخاب دختر عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به‌عنوان روانشناس تیم‌ملی،‌ جنجال بزرگی در فوتبال ایران به راه انداخته است. همه می‌دانند که محمود اسلامیان عضو هیأت رئیسه اصفهانی و یکی از مدیران با نفوذ فدراسیون فوتبال است که رفاقتی دیرینه با مهدی تاج رئیس فدراسیون و همشهری خود دارد.
شاهکار تازه آقازاده فوتبال
در چنین شرایطی لورفتن خبر انتصاب دختر اسلامیان به‌عنوان روانشناس تیم‌ملی در رسانه‌ها،‌ بازتابی خیره‌کننده داشته و این جنجال حالا شکلی جدی‌تر به خود گرفته است، چراکه باخبر شدیم در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا هم مربی بدنساز را به سکو فرستاده‌اند و به جای او نفیسه اسلامیان روی نیمکت کنار مربیان و بازیکنان می‌نشیند!
نایب‌رئیس بانوان فدراسیون: دختر اسلامیان دانشجوی ‌سال آخر دکتراست
دختر عضو هیأت رئیسه دکتر است یا در شرف دریافت چنین مدرکی است؟ درباره این سوال حرف و حدیث بسیار است. بهتر است برای رسیدن به واقعیت دو مصاحبه را مرور کنیم. لیلا صوفی‌زاده نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال چند روز قبل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران رسما گفته بود: «کارگروه روانشناسی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، نفیسه اسلامیان را به‌عنوان روانشناس تیم‌ملی فوتسال بانوان تایید کرده است. اعضای تیم‌ملی فوتسال هم برمبنای توانایی و صلاحیت‌شان انتخاب می‌شوند. اسلامیان از‌ سال ۲۰۱۵ کنار تیم‌ملی بوده است. او دانشجوی‌ سال آخر دکترای روانشناسی از دانشگاه دولتی است و از سجایای اخلاقی و ویژگی‌های یک روانشناس ایده‌آل ورزشی بهره می‌برد. البته این انتخاب هیچ ربطی به عضویت محمود اسلامیان در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ندارد.»
نفیسه اسلامیان:مدرک دکترا از دانشگاه شریف دارم!
صوفی‌زاده البته در شرایطی تاکید داشته نفیسه اسلامیان دانشجوی ‌سال آخر دکترای روانشناسی از دانشگاه دولتی است که روانشناس تیم‌ملی اخیرا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس تاکید کرده بود مدرک دکترای خود را از دانشگاه شریف دریافت کرده است!!! نفیسه اسلامیان در تاریخ ١٢ اردیبهشت در واکنش به هجمه‌های ایجادشده به فارس گفته بود: «من دکترای روانشناسی را از دانشگاه علامه طباطبایی گرفته‌ام که دانشگاه بسیار خوبی است. در همان دانشگاه هم کار می‌کنم، در کلینیکی هم که کار می‌کنم از مراجعه‌کنندگان در مدت نیم‌ساعت ٤٥دقیقه هزینه می‌گیریم، اما در تیم‌ملی تعداد ورزشکاران ١٥نفر است و زمانی که با آنها کار می‌کنم دیگر فرصتی برای کار دیگر در کلینیک یا دانشگاه وجود ندارد. با خودم فکر کردم اگر به تیم‌ملی بیایم در شرایط بسیار سختی قرار می‌گیرم، چون بازیکنان خواستند و لطف داشتند من آمدم. آنها از مسائل دوره قبل راضی بودند.»
اگر دختر اسلامیان نبود هم روانشناس تیم‌ملی می‌شد؟
با وجود تمام این شبهات درباره مدرک تحصیلی نکته قابل تامل دیگر این‌جاست که بسیاری از منتقدان بر این عقیده هستند که دختر محمود اسلامیان بودن، تأثیر بسیار زیادی در این انتخاب و انتصاب داشته است. هر چند نفیسه اسلامیان تاکید کرده همکاری‌اش در تیم‌ملی منفعت مالی برایش نداشته و فقط پول ایاب و ذهاب به مبلغ ٤٠‌هزار تومان به او پرداخت شده است،‌ با این وجود سوال این‌جاست که نفیسه اسلامیان اگر دختر بانفوذترین عضو هیأت رئیسه فدراسیون نبود، باز هم می‌توانست به‌عنوان روانشناس تیم‌ملی انتخاب شود یا این‌که واقعا انتخاب‌های دیگری برای این پست وجود نداشت؟! آیا برای سایر تیم‌های ملی (١٨تیم‌ملی زیر نظر فدراسیون فوتبال در بخش آقایان و بانوان فوتسال،‌ فوتبال و فوتبال ساحلی فعالیت می‌کنند) هم روانشناس انتخاب شده است؟
خانم روانشناس در ‌سال ٢٠١٥ مدرک داشت؟
همان‌طور که اشاره شد رسما اعلام شده که از‌ سال ٢٠١٥ دختر عضو هیأت‌رئیسه، روانشناس تیم‌ملی بوده است و این بدان‌ معناست که در آن تاریخ نفیسه اسلامیان حتی مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ نکرده و دانشجوی این دوره بود، البته در آن مقطع همکاری دختر اسلامیان هیچ جنجال و سروصدایی در فوتبال کشور نداشت. منتهی در شرایط کنونی که انتقادها از عملکرد مدیریتی فدراسیون فوتبال به اوج خود رسیده،‌ فامیل‌بازی و داستان ژن خوب و آقازاده بودن مدیران فدراسیون را با چالشی مهم روبه‌رو کرده که تاکنون درباره آن سکوت اختیار کرده‌اند. محمود اسلامیان هم در این مدت ترجیح داده سکوت اختیار کند و هیچ صحبتی درباره استفاده از نفوذ خود برای حضور دخترش به‌عنوان روانشناس تیم‌ملی نداشته باشد.
آقازاده در قهرمانی آسیاروی نیمکت هم می‌نشیند!
تیم‌ملی فوتسال بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در شرایطی در تایلند حضور دارد که چهار نفر از اعضای کادر فنی در حاشیه مسابقات روی سکوها می‌نشینند، اما دختر محمود اسلامیان یکی از نفراتی است که روی نیمکت کنار مربیان و بازیکنان است. عکس‌های منتشرشده از حاشیه مسابقات هم به خوبی این مسأله را تایید می‌کند که روانشناس تیم‌ملی در جریان بازی‌ها روی نیمکت حضور دارد، این درحالی است که مربی بدنساز به سکوها فرستاده شده است. مسأله اساسی این‌جاست که در طول برگزاری یک مسابقه بازیکنان نیازی به روانشناس ندارند و در تایم استراحت و فنی هم این سرمربی و اعضای کادر فنی هستند که موارد فنی را با آنها در میان می‌گذارند. با این‌حال دختر عضو هیأت رئیسه توانسته یکی از نفرات حاضر در نیمکت تیم‌ملی باشد! شاید از نظر مدیران فدراسیون این مسأله هم به درخواست بازیکنان و مربیان اتفاق افتاده و نفوذ پدر در مدیریت فدراسیون هیچ نقشی روی حضور در نیمکت نداشته است!