رئیس هیأت هندبال استان فارس اعلام کرد

هندبالیست‌های کازرون برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا ۴ روز فرصت دارند

رئیس هیأت هندبال استان فارس گفت: تیم شهرداری کازرون برای حضور در رقابت های هندبال باشگاه‌های آسیا ۴ روز فرصت دارد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

علیرضا پاکدل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا واحد فارس اظهار داشت: تیم هندبال شهرداری کازرون برای حضور در این مسابقات با مشکل مالی رو به رو است.

وی با اشاره به اینکه این تیم فصل گذشته نائب قهرمان لیگ برتر هندبال کشور شد و مجوز حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا را کسب کرد، افزود: تیم هندبال کازرون برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا، حداقل به ۶۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد که ۱۵۰ میلیون تومان وثیقه اطمینان شرکت در این مسابقات و مابقی هزینه اعزام تیم است.

رئیس هیأت هندبال استان فارس با بیان این که نماینده هندبال فارس برای شرکت در مسابقات آسیایی نیاز به اسپانسر و حمایت استانی دارد، یادآور شد: در حالی که در فصل پیش هم قرار بود شهرداری کازرون ۳۰۰ میلیون تومان به این تیم کمک کند تنها ۷۰ میلیون تومان را تامین کرد و بقیه هزینه را خیران پرداخت کردند تا تیم کازرونی توانست به عنوان قهرمانی دست یابد.

پاکدل با اشاره به قول استاندار فارس در شورای اداری کازرون مبنی بر حمایت از این تیم گفت: باید در سه روز آینده وثیقه به فدراسیون پرداخت شود تا شانش حضور ورزشکاران فارس در مسابقات هندبال باشگاه‌های آسیا از دست نرود.

رئیس هیأت هندبال استان فارس ادامه داد: هندبالیست های گچساران که در فصل قبل قهرمان مسابقات هندبال مردان کشور شد، آماده حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا هستند و تیم سپاهان اصفهان که در فصل گذشته عنوان سوم مسابقات هندبال باشگاه‌های کشور را کسب کرده، برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا به جای نماینده فارس اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه نباید این فرصت از تیم کازرون گرفته شود، افزود: تیم هندبال کازرون امسال تنها نماینده فارس در رشته‌های ورزشی مختلف است که می‌تواند در مسابقات آسیایی شرکت کند و همه استان باید برای حضور این تیم در مسابقات باشگاه‌های آسیا تلاش کنند.

پاکدل گفت: فدراسیون ایران در صورت اعلام آمادگی برای حضور در مسابقات آسیا و سپس انصراف از حضور در این مسابقات، باید ۱۵۰ میلیون تومان خسارت به فدراسیون آسیا پرداخت کند که برای این خسارت، از تیم‌های اول و دوم دارای شرایط حضور در مسابقات، وثیقه دریافت می‌کند.

نائب رئیس فدراسیون هندبال اذعان داشت: این در حالی است که ۴ نفر از اعضای تیم نفت و گاز گچساران نیز استان فارسی هستند و در لیست افراد دعوت شده به اردوی تیم ملی، ۷ نفر استان فارسی حضور دارند که نشان دهنده پتانسیل استان فارس در این رشته ورزشی است.

وی تصریح کرد: تیم کازرون برای شرکت در مسابقات فصل آتی باشگاه‌های هندبال کشور به اسپانسری قوی نیاز دارد و در صورت کسب اسپانسر، حتما به عنوان قهرمانی هندبال باشگاه‌های کشور دست خواهد یافت.

به گزارش ایپنا، تیم هندبال شهید چمران لارستان پارسال نیز برای حضور در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا، با مشکل مالی رو به رو شد که در لحظه آخر با کمک مالی بخش خصوصی به این مسابقات اعزام شد.