ماجرای درگیری برادران عبدولی بزرگ نمایی شده است !

رییس هیات کشتی خوزستان با بیان این‌که آن‌چه رسانه‌ها درباره درگیری و اتفاقات پیش آمده در انتخابی تیم‌ملی در مورد برادران عبدولی اعلام کردند تمام واقعیت نبود، گفت: برخی موارد به ناحق و نادرست مطرح شد و من معتقدم در خصوص درگیری برادران عبدولی بسیار بزرگنمایی شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا رییس هیات کشتی خوزستان با بیان این‌که آن‌چه رسانه‌ها درباره درگیری و اتفاقات پیش آمده در انتخابی تیم‌ملی در مورد برادران عبدولی اعلام کردند تمام واقعیت نبود، گفت: برخی موارد به ناحق و نادرست مطرح شد و من معتقدم در خصوص درگیری برادران عبدولی بسیار بزرگنمایی شد.
سیدحسین مرعشیان در خصوص اتفاقات رخ داده در انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی و محرومیت برادران عبدولی، اظهار کرد: در رویدادهای ورزشی اتفاقاتی رخ می‌دهد و برخی مواقع مردم تنها از طریق تلویزیون شاهد این اتفاقات هستند و از این‌که ماجرا چگونه اتفاق افتاده است، اطلاعی ندارند؛ خود من شخصا در انتخابی تیم‌ملی حضور داشتم و از نزدیک شاهد تمام ماجرا بودم. زمانی که سعید عبدولی با آقای انصاری دچار درگیری شد، پس از آن نیز عبدولی را نزد انصاری بردم تا از او عذرخواهی کند که به همین صورت هم شد و با یکدیگر آشتی کردند اما برخی مطبوعات اعلام کردند که این دو کشتی‌گیر بیرون از سالن نیز دوباره با یکدیگر درگیر شدند که این صحبت صحت ندارد.
وی افزود: سامان عبدولی نیز هنگام مبارزه‌اش پس از این‌که حرف‌های نادرستی را از حریفش شنید، در همان حالت ضرباتی را با سر خود به صورت حریفش وارد کرد که البته عمدی هم در کار نبود. پس از این اتفاقات هم  جلسه کمیته انضباطی تشکیل و محرومیت کشتی‌گیران خوزستانی اعلام شد و فرنگی‌کارن استان نیز به تصمیم این کمیته احترام گذاشتند. ما هم پیگیر این موضوع هستیم تا اگر قرار است بخشودگی شامل حال این کشتی‌گیران شود، سریعتر محقق شود.
رییس هیات کشتی خوزستان عنوان کرد: با توجه به بالا بودن سطح مسابقات انتخابی تیم‌ملی، حساسیت آن نیز بالایی است ولی از ورزشکاران خوزستانی انتظار داریم در شرایط سخت نیز سعه‌صدر آن‌ها بیشتر شود اما باور کنید آن‌چه رسانه‌ها در زمینه این اتفاقات اعلام کردند، تمام واقعیت نبود. برخی موارد به ناحق و نادرست مطرح شد. من معتقدم درخصوص درگیری برادران عبدولی بسیار بزرگنمایی شد. زمانی که مسابقه تمام شد، خود من با هماهنگی حراست سالن، با تهیه خودرویی جداگانه و بدون این‌که مجددا درگیری اتفاق بیفتد، کشتی‌گیران خوزستانی را به خوابگاه فرستادم.
وی افزود: من از این‌که برخی مطبوعات این جریان را بیش از اندازه بزرگ نشان دادند، گله‌مند هستم. برخی که به نظر می رسد دوست دارند ورزش خوزستان را موفق نبینند به دنبال نشان دادن نقاط تاریک ورزش خوزستان هستند که این زیبنده ورزش خوزستان نیست. به هر حال این عده که با ورزش استان مشکل دارند، هر روز به دنبال نشان دادن ضعف‌ها و حواشی یک رشته هستند و می‌خواهند موفقیت‌های آن رشته را کمرنگ کنند.
مرعشیان با اشاره به اتفاقات خوبی که در ماه‌های اخیر برای کشتی خوزستان رخ داده است، گفت: کسب سه مدال در مسابقات نوجوانان آسیا، دو نشان طلا در مسابقات بین‌المللی گرجستان و حضور دو مربی در همین رقابت‌ها و حضور 14 کشتی‌گیر و دو مربی از استان در اردوی تیم‌ملی نوجوانان از جمله موفقیت‌های اخیر کشتی استان است.
وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به این اتفاقات به نظر می‌رسد سعید عبدولی شانس حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی را دست داد و شاید دیگر شاهد حضور آن‌چنانی خوزستانی‌ها در دو رویداد مهم آسیایی و جهانی پیش‌رو نباشیم، گفت: فکر می‌کنم عبدولی به رقابت‌های جهانی برسد. هنوز مشخص نیست که کدام فرنگی‌کاران به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام می‌شوند و خود من هم که عضو شورای فنی کشتی فرنگی هستم، این موضوع را نمی‌دانم. در حال حاضر مهرداد مردانی و محمد الیاسی را در اردوی تیم‌ملی بزرگسالان داریم که هر دو ورزشکار شانس پوشیدن پیراهن تیم‌ملی در بازی‌های آسیایی را دارند. مطمئن باشید سهم خوزستان در این رقابت‌ها کمتر از سه یا چهار نفر (ورزشکار و مربی) نخواهد بود ولی در این میان برخی بازیگوشی می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند که بحق نیست و باید جوابگو باشند.
رییس هیات کشتی خوزستان تاکید کرد: من در زمینه مسایل اخلاقی و این‌که ورزشکاران استان در زمان رخ دادن چنین اتفاقاتی بیشتر بر خود مسلط باشند و دست به انجام حرکات غیراخلاقی نزنند بسیار با آن‌ها صحبت کرده‌ام و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. تمام تلاشم این بوده است که حواشی را مدیریت کنم.
وی در پایان در خصوص نگاه این هیات به بخش پیشکسوتان نیز اظهارکرد: در حال حاضر غلامرضا قصاب که یکی از پیشکسوتان پرافتخار ما محسوب می‌شود، مدیریت فنی تیم‌های کشتی فرنگی خوزستان را بر عهده دارد و در کشتی آزاد نیز با یکی دیگر از پیشکسوتان برای پذیرفتن مدیریت فنی این بخش صحبت‌هایی داشته‌ایم. همچنین این نکته حائز اهمیت است که اطلاعات و شناخت پیشکسوت ما نسبت به ورزشکاران به روز باشد و با حضور در رویدادهای مختلف، این شناخت را پیدا کنند. برخی از پیشکسوتان، حضورشان در این رشته کمرنگ شده است و خود همین نفرات باید به سالن‌های کشتی بیایند و ما هم به تمام آن‌‌ها احترام می‌گذاریم. تکریم و حرمت به پیشکسوت در اولویت کاری ما است.