لغو اعزام تیم ملی بوكس دانشجویان به مسابقات جهانی روسیه

عنصری: رقابتهای انتخابی ارومیه از پایه و اساس مشكل داشت

چندی پیش رقابتهای انتخابی تیم ملی بوكس دانشجویان جهت اعزام به رقابتهای جهانی روسیه با همكاری فدراسیون بوكس و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارومیه انجام شد اما با وجود برگزاری مسابقات انتخابی، این اعزام لغو و نمایندگان كشورمان از حضور در این پیكارها محروم شدند. به گزارش […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

چندی پیش رقابتهای انتخابی تیم ملی بوكس دانشجویان جهت اعزام به رقابتهای جهانی روسیه با همكاری فدراسیون بوكس و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارومیه انجام شد اما با وجود برگزاری مسابقات انتخابی، این اعزام لغو و نمایندگان كشورمان از حضور در این پیكارها محروم شدند.
به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، تورج عنصری، مدیر تیم بوكس دانشگاه پیام نور با تشریح دلایل لغو این اعزام اظهارداشت: به اعتقاد بنده مسابقات انتخابی ارومیه از پایه و اساس دارای مشكل بود و تخلفات بسیاری در آن رخ داد.
وی افزود: هدف از برگزاری هر رقابت انتخابی شناخت نفرات برتر و در نهایت تشكیل تیمی شایسته برای حضور قدرتمند و آبرومندانه در رخدادهای پیش‌رو است؛ حال آنكه در ارومیه چنین اتفاقی نیافتاد و آقایان بدون بهره مندی از استانداردهای لازم  و دور از ضوابط اقدام به برگزاری مسابقات كردند.
مدیر تیم بوكس دانشگاه پیام نور ادامه داد: پیش از آغاز رقابتها تنها از ورزشكاران 4 وزن ثبت‌نام به عمل آمد اما در كمال ناباوری در لیست نهایی، برگزیدگان ده وزن معرفی شده بودند كه واقعا بی‌سابقه بود.
عنصری اظهارداشت: یكی دیگر از مسایلی كه اعتبار و اهمیت این انتخابی را كلا زیر سوال برد، عدم وجود دوربین فیلمبرداری در هنگام انجام مبارزات بود. سوالی كه مطرح است اینكه در چنین مسابقه حساسی واقعا اگر مبارزه‌ای نیاز به بازبینی داشت، تكلیف چه بود؟ حال آنكه چندین بار در جریان مسابقات این اتفاق رخ داد و نبود دوربین فیلمبرداری به شدت احساس می‌شد و علی رغم اطلاع رسانی به موقع اینجانب به دبیر فدراسیون و مسئول روابط عمومی، پیگیری مفید و ثمر بخشی انجام نپذیرفت!
وی تصریح كرد: از تمام این مسایل كه بگذریم، نبود بودجه كافی برای اعزام ورزشكاران به روسیه یكی از بزرگترین مشكلاتی بود كه گریبان این تیم را گرفت. متاسفانه دانشگاه پیام نور  همكاری مالی لازم در این زمینه را نداشت و از سوی دیگر حامی مالی قابل ذکری نیز حاضر به حمایت از تیم ملی بوكس دانشجویان نشد.
عنصری در پایان یادآور شد: آنگونه که از شواهد پیداست دانشگاه پیام نور تمایل چندانی به حمایت مالی و اداری از رشته‌های رزمی موی‌تای، بوكس و كیك‌بوكسینگ ندارد که امیدوارم با توجه بیشتر از این پس دیگر شاهد چنین فرصت‌سوزی‌هایی در ورزش كشور نباشیم. ما باید از ظرفیت رشته‌‌های  رزمی نظیر موی‌تای و كیك‌بوكسینگ بیشتر بهره‌مند شویم. مطمئنا اگر حمایت شایسته‌تری از قهرمانان این رشته‌ها صورت گیرد، شاهد كسب افتخارات پی‌در پی توسط رزمی‌كاران كشورمان در میادین مهم خواهیم بود.