اعزام موی تای پای پرواز به مسترشیپ کره لغو شد!

نصیری: به زودی دستهای پشت پرده رو می شود/ موی تای در جایگاه درست خود قرار بگیرد

سفر تیم ملی موی تای ایران به کشور کره جنوبی با هدف شرکت در مسابقات جهانی هنرهای رزمی مسترشیپ با وجود صدور ویزا و بلیت نفرات اعزامی، لغو شد تا شاهد یک فرصت سوزی آشکار در عرصه ورزش کشور باشیم.

image_pdfimage_printچاپ خبر

سفر تیم ملی موی تای ایران به کشور کره جنوبی با هدف شرکت در مسابقات جهانی هنرهای رزمی مسترشیپ با وجود صدور ویزا و بلیت نفرات اعزامی، لغو شد تا شاهد یک فرصت سوزی آشکار در عرصه ورزش کشور باشیم.
به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، ظاهرا وجود برخی ناهماهنگی ها میان حراست وزارت ورزش و فدراسیون ورزشهای رزمی، عامل اصلی لغو این اعزام بوده است؛ با این حال سرپرست انجمن موی تای معتقد است در این ماجرا دستهای پشت پرده دیگری هم در کار بوده اند.

در این خصوص جواد نصیری گفت: متاسفانه لغو این اعزام، ضربه بزرگی به روحیه ملی پوشان موی تای زد. ما همه تلاش خود را کردیم تا این اعزام انجام شود؛ با هر سختی که بود بلیط و ویزا را تهیه کردیم، اما درست زمانی که می خواستیم راهی فرودگاه شویم، گفتند تیم نمی تواند برود.
وی ادامه داد: بلیط و ویزای همه اعضاء تیم به موقع صادر شد و از این بابت مشکلی نداشتیم، اما  گذرنامه نماینده حراست وزارت ورزش و جوانان دیر به دستمان رسید و نتوانستیم ویزا و بلیط وی را همزمان با سایر اعضای تیم تهیه کنیم.
نصیری افزود: طبق صحبتی که با اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیونهای ورزشی و همینطور سمیعی مدیرکل حراست وزارت ورزش داشتم، آنها موافقت کردند نماینده حراست حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به تیم اعزامی در کره جنوبی ملحق شود. این موضوع به اطلاع رمضانی مسوول اداره اعزام ها و همچنین عظیمی سرپرست فدراسیون ورزشهای رزمی هم رسید. حتی به شخصه کتبا تعهد دادم که نماینده حراست را اعزام کنم و اگر چنین اتفاقی نیافتاد، از سمتم استعفاء خواهم کرد!
سرپرست انجمن موی تای تاکید کرد: با وجود تمامی این پیگیری ها، دو ساعت مانده به پرواز به ما اعلام کردند امکان اعزام با تاخیر نماینده حراست وجود ندارد و او باید همزمان در معیت اعضای تیم‌ملی، راهی کره جنوبی شود.
جواد نصیری مدعی شد: به نظر من دستهای پشت پرده دیگری در این ماجرا دخیل هستند که به زودی آنها را رو خواهم کرد.
وی در پایان اظهارداشت: با توجه به اتفاقی که رخ داد و در اصل ظرف همین‌ مدت کوتاه، دو اعزام‌ جهانی و بین المللی موی تای لغو شد،  از وزارت ورزش و جوانان می خواهم شرایطی را فراهم کند که انجمن های معتبر ورزشی نظیر موی تای، بتوانند در جایگاه مناسب خود متناسب با قوانین و عرف جهانی قرار گرفته و با رعایت استقلال فنی و اجرایی، فعالیتهای خود را پیگیری کنند تا دیگر شاهد چنین فرصت سوزی هایی در ورزش ایران نباشیم.