اردوهای قایقرانی از اواخر شهریور آغاز می شود

رئیس فدراسیون قایقرانی : اردو‌های رشته‌های المپیکی قایقرانی را از اواخر شهریور آغاز خواهیم کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا: پس از درخواست فدراسیون قایقرانی و اخذ مجوز فدراسیون پزشکی ورزشی به استناد نامه وزارت بهداشت، رئیس فدراسیون قایقرانی از برپایی اردو‌های قایقرانی از اواخر شهریور خبر داد.
رئیس فدراسیون قایقرانی در این‌باره گفت: با توجه به اینکه فاصله چندانی تا مسابقات انتخابی المپیک باقی نمانده و برخی از ورزشکاران نیز شرایط تمرین دور از شرایط اردو را نداشتند، نامه‌ای به سرپست فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش ارسال و درخواست کردیم که اردو‌ها را آغاز کنیم.
علیرضا سهرابیان افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی نیز به استناد بخشنامه وزارت بهداشت مجوز برگزاری اردو و مسابقات را با رعایت ضوابط صادر کرد و ما نیز در همین رابطه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدام خواهیم کرد.
وی درباره برپایی اردو‌ها افزود: با اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی اردو‌ها و مسابقات با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله قرنطینه، انجام آزمایشات PCR و با حداقل نفرات قابل اجراست و ما هم طبق همین بخشنامه عمل خواهیم کرد. ضمن اینکه برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نیز اعلام آمادگی را به هیات‌ها دادیم و با تعیین زمان و میزبان مسابقات را نیز برگزار خواهیم کرد.
وی گفت: اردو‌ها نیز مطابق تصمیم کمیته فنی هر رشته با حضور نفراتی که شانس کسب سهمیه دارند، از اواخر شهریور برگزار می‌شود و با برگزاری تست‌های انتخابی یا مسابقات قهرمانی کشور نفراتی به ترکیب تیم اضافه یا کم خواهند شد.
وی با اشاره به آمادگی فدراسیون برای برپایی اردو بیان کرد: در این مدت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردو‌ها شرایط کاملا آماده شده است. در دریاچه آزادی پیست‌ها، سالن بدنسازی و هوازی، رستوران و خوابگاه مهیای برپایی اردو است. هیات‌ها نیز بسیار تلاش کرده‌اند و شرایط خوبی را برای برگزاری تمرینات قایقرانی فراهم کردند.
سهرابیان همچنین گفت: همه تلاش ما این است که ملی‌پوشان در شرایط مطلوبی فرصت را از دست نداده و تمرینات خود را با بهترین کیفیت انجام دهند تا قایقرانی بتواند در مسابقات کسب سهمیه عملکرد مناسبی داشته باشد.