شرکت ۱۴۰ رزمجوی گیلانی در دوره آموزش مبارزات ترکیبی و گراپلینک کیک بوکسینگ

رئیس سبک گراپلینگ کیک بوکسینگ گیلان با اشاره به برگزاری دوره آموزش مبارزات ترکیبی و گراپلینک کیک بوکسینگ به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: حدود ۱۴۰ نفر از هشت شهرستان گیلان در این فستیوال داوری به‌عنوان فایتر و مهمان‌های ویژه در رده بزرگ‌سال شرکت کردند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا، یک دوره آموزش مبارزات ترکیبی و گراپلینک کیک بوکسینگ به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری هیئت رزمی تربیت‌بدنی سپاه قدس گیلان و تدریس استاد رامین جهاندار داور بین‌المللی ایران و مربی سابق تیم ملی گراپلینگ کیک بوکسینگ در رشت برگزار شد.

رئیس سبک گراپلینگ کیک بوکسینگ گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این برنامه تحت عنوان سمینار داوری و آموزش مهارت‌های ترکیبی رشته گراپلینگ کیک بوکسینگ انجام شد، اظهار کرد: حدود ۱۴۰ نفر در این فستیوال داوری به‌عنوان فایتر و مهمان‌های ویژه در رده بزرگ‌سال از شهرهای آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، صومعه‌سرا، ماسال، لنگرود، رشت، فومن و بندرانزلی شرکت کردند.

بهمن معصومی یکی از تفاوت اصلی این رشته با کیک بوکسینگ را قسمت گراپلینگ آن دانست و افزود: گراپلینگ تلفیقی از رشته‌های ترکیبی مانند جوجیتسو و سامبو است که در زیرمجموعه کشتی برگزارشده که درگذشته نیز زیرمجموعه فدراسیون کشتی بود و جدیداً به دلیل ضربات و حرکات رزمی این رشته، از فدراسیون کشتی جداشده و به رشته‌های رزمی پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه کراپلینگ کیک بوکسینگ در سه استایل لوکیک، فول کنتاکت و کیوان مبارزاتش برگزار می‌شود، بیان کرد: به دلیل وجود حرکات کیک بوکسینگ قوانین کیک بوکسینگ در این رشته حاکم است ولی در رینگ هشت‌ضلعی برگزار می‌شود.

رئیس سبک گراپلینگ کیک بوکسینگ گیلان با تأکید بر اینکه باید بتوانیم با سازمان‌دهی این رشته شاهد ارتقاء جایگاه استان گیلان در کشور باشیم، تصریح کرد: اخیراً توانستیم نمایندگی این رشته را در گیلان اخذ و راه‌اندازی کنیم و در آینده نزدیک با سازمان‌دهی این رشته جذاب و پرطرفدار، شاهد برنامه‌ریزی اصولی در قسمت‌های آسیب‌شناسی، استعدادیابی، داوری، دریافت احکام و مسابقات استان گیلان خواهیم بود.

معصومی دلیل عدم هماهنگی ورزشکاران گراپلینک کیک بوکسینگ گیلان درگذشته را نبود نمایندگی رسمی دانست و افزود: در این رشته به دلیل اینکه قبلاً نماینده رسمی در گیلان نداشتیم تیم‌ها و فایترها به‌صورت آزاد در مسابقات این رشته شرکت می‌کردند و سعی خواهیم کرد تا با همکاری اساتید این رشته در نقاط مختلف استان گیلان را به قطب این ورزش در کشور تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر برگزار کردن لیگ برای رشته گراپلینک کیک بوکسینگ گفت: به دنبال این هستیم در آینده لیگ استانی برای این رشته برگزار کنیم و یکی از چشم‌اندازهای ما در آینده است که با به وجود آمدن شرایط مسابقه باعث آمادگی قهرمانان استان شویم.

رئیس سبک گراپلینگ کیک بوکسینگ گیلان یکی از راه‌های شکست بیماری کرونا را رعایت نکات بهداشتی دانست و تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و قرمز بودن استان، مربیان و اساتید، کلاس‌ها را با  تفکیک بیشتر و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند و ورزشکارانی هم که علاقه‌مند نیستند در باشگاه تمرین کنند از راه دور توسط شبکه‌های اجتماعی آموزش داده می‌شود تا از یادگیری و تمرین بازنمانند.

معصومی با تأکید بر اینکه کراپلینگ کیک بوکسینگ خشونت زیادی ندارد، گفت: در رده نوجوانان و جوانان این رشته با خلاصه شدن و سبک شدن حرکات از خشونت این رشته کاسته می‌شود و بیشتر بحث آموزش مطرح است، البته این رشته آسیب و خشونت کمتری نسبت به رشته‌هایی مثل فوتبال و بسکتبال دارد و به دلیل عدم اطلاع‌رسانی صحیح از قوانین این رشته، عموم مردم فکر می‌کنند این رشته با خشونت همراه است.

وی اصول اصلی ورزش را حفظ سلامتی در کنار تمرین و تقویت ورزشکار دانست و افزود: استاد هدایت، مدرس فیزیولوژی در دانشگاه با مجموعه ما همکاری می‌کنند که در برگزاری کلاس‌های آسیب‌شناسی با ما همکاری می‌کنند و نوجوان قبل از ورود به این رشته توسط کارشناس پیکرشناس بررسی می‌شود تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود که در هیچ سبکی به این موارد توجه نمی‌کند.