برخورد جدی انجمن موی تای با معضلی به نام "حکم فروشی"

غیاثوند: متخلفان و خاطیان منتظر برخورد قاطع انجمن باشند

انجمن موی تای ایران پس از تهیه بانک اطلاعاتی جامع از مدال آوران واقعی و رسمی این ورزش، پیگیری و تصمیم گیری لازم در خصوص صدور احکام فنی ارتقاء خان، درجات مربیگری و …

image_pdfimage_printچاپ خبر

انجمن موی تای ایران پس از تهیه بانک اطلاعاتی جامع از مدال آوران واقعی و رسمی این ورزش، پیگیری و تصمیم گیری لازم در خصوص صدور احکام فنی ارتقاء خان، درجات مربیگری و داوری بدون طی شدن سنوات لازم، اکنون مقابله با پدیده حکم فروشی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، جواد نصیری رئیس انجمن موی تای از ایمان غیاثوند پیشکسوت باسابقه و مسئول بخش پیگیری‌های ویژه این انجمن به عنوان مطالبه‌ای جدی درخواست کرده است که بررسی دقیق آمار مربیان، داوران و قهرمانان، برخورد قاطع با افرادی که خارج از ضوابط انجمن اقدام به دریافت احکام فنی کرده اند، صورت پذیرد.

غیاثوند که در کارنامه اش مسوولیتهای اجرایی مهمی چون نایب رییسی و مشاوره انجمن، عضویت در هیات رییسه و همچنین ناظر و نماینده کمیته ملی المپیک در انجمن موی تای به چشم می خورد، در این رابطه گفت: در حال حاضر لیست کامل سریال داری از دریافت کنندگان احکام خان، مربیگری و داوری  در زمان حضور موی تای در فدراسیون رزمی را  در اختیار داریم و خارج از آن هر حکمی با هر تاریخی کشف شود، مجعول محسوب شده و فورا ابطال خواهد شد. علاوه بر آن با فرد خاطی نیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. البته در لیست مورد نظر نیز ابهاماتی وجود دارد که در حال بررسی آنها هستیم.

غیاثوند ادامه داد: بعضا مشاهده شده که افرادی اقدام به توزیع و فروش احکام سفیدِ خان کرده اند که آنها را شناسایی و علاوه بر کمیته حقوقی و انضباطی انجمن به مراجع قضایی نیز معرفی کرده ایم. بدینوسیله اعلام می کنم انجمن موی تای ایران به عنوان تنها متولی این ورزش در کشور، هر گونه مدرک فنی دارای ابهام و صادر شده خارج از ضوابط را به رسمیت نشناخته و از درجه اعتبار ساقط می داند.

وی در پایان تصریح کرد: هدف ما پاکسازی این ورزش از احکام مجعول و مبارزه با معضل حکم فروشی است که در این راه با هیچ کس تعارف نداریم.