بررسی برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی در سال آینده

اولین جلسه اعضای هیئت رئیسه جدید فدراسیون ورزش‌های همگانی با حضور معاون وزیر ورزش برگزار و برنامه‌های سال آینده این فدراسیون بررسی شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر
به گزارش خبرگزاری ایپنا: نخستین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی امروز با حضور دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش برگزار شد.

در این نشست مهرزاد حمیدی عضو هیئت رئیسه، سیدکمال پیمبری عضو هیئت رئیسه، محمدحسین علیزاده عضو هیئت رئیسه، افشین ملایی رئیس فدراسیون، محمدرضا فروحی دبیر، رضا شجیع نایب رئیس فدراسیون، آذین ساکی نایب رئیس بانوان فدراسیون، محسن باقریان کارشناس خبره، مهرداد عبیدی خزانه دار فدراسیون همگانی، محمد شفیعی رئیس هیئت ورزش همگانی قزوین، هادی سبزواری رئیس هیئت همگانی همدان و امیر آذریان رئیسه هیئت همگانی خراسان رضوی حضور داشتند.

باید کاری کنیم تمام مردم ایران ورزش کنند نه نیمی از جمعیت کشور

عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش گفت: از تشکیل این جلسه خوشحال و امیدوار هستیم که در خروجی مجموع این گفتمان شاهد اتفاقات بزرگی در ورزش همگانی کشور باشیم.

وی افزود: برای ورزش کشور در بخش‌های مختلف ساختار‌هایی تعریف شده است که زمانی جایگاه واقعی خود را پیدا خواهند کرد که اثربخش باشند و مردم به طور ملموس این اثرات را مشاهده کنند.

معاون وزیر ورزش با اشاره به اهمیت تشکیل هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی، گفت: شورای ورزش همگانی به ریاست وزیر ورزش و حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های مرتبط با ورزش تشکیل شده است که می‌تواند کمک حال هیئت رئیسه و فدراسیون باشد.

عبدالحمید احمدی افزود: همانطور که پیش از این هم عنوان شد آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان مشارکت مردم در ورزش حدود ۵۰ درصد است. این نشان می‌دهد که نیمی از جمعیت کشور ورزش نمی‌کنند. ورزش کردن ۵۰ درصد مردم خبر خوبی است، اما اینکه ۵۰ درصد دیگر مردم و حتی بیشتر ورزش نمی‌کنند یک چالش است که باید هدف همه رفع این دغدغه بزرگ باشد.

وی گفت: تمام ارگان‌ها و نهاد‌هایی که با ورزش همگانی مرتبط هستند باید به گونه‌ای عمل کنند که این دغدغه برطرف شود و ۵۰ درصد دیگر مردم هم به سمت ورزش سوق پیدا کنند. مردم باید نتیجه اقدامات و مسئولیت‌هایی که ساختار‌ها ورزش برعهده دارند را به طور ملموس در جامعه رویت کنند.

احمدی افزود: اگر بخواهیم ارزیابی از عملکردمان داشته باشیم نمره ما حتی متوسط هم نیست و حتی می‌تواند ضعیف هم باشد. باید براساس نیاز‌های جامعه عمل کنیم چرا که این آمار نمی‌تواند عملکرد قابل قبولی را برای ما رقم بزند.

وی گفت: ما در حوزه سلامت با چالش‌های جدی مواجه هستیم. چاقی و اضافه وزن بین مردم در همه اقشار حاکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و باید بتوانیم ظرفیت‌ها را نسبت به گذشته چابک‌تر و فعال‌تر به کار بگیریم و هم افزایی و یکپارچگی مورد نظر را رقم بزنیم تا از پس این مسئولیت سنگین بربیایم.

وی افزود: نقش هیئت‌های استانی در توسعه و گسترش ورزش همگانی بسیار پررنگ است و به عنوان خط مقدم توسعه ورزش همگانی باید مسئولیت خود را به درستی اجرا کنند.

احمدی در پایان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ورزش همگانی، گفت: هر کجا پیشرفت کرده است حتماً از آموزش و پرورش پیشرفته‌ای برخوردار است. در ورزش همگانی هم اگر آموزش و پرورش قوی داشته باشیم حتماً همه بخش‌ها به سمت توسعه حرکت خواهند کرد.