شکستن ۹ رکورد ملی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شنا

شکستن ۹ رکورد ملی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شنا

در مسابقات انتخابی تیم ملی شنا، ۹ رکورد ملی شکسته شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش ایپنا از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، رقابت‌های شنای مسافت کوتاه انتخابی تیم ملی روزهای شنبه و یکشنبه (سوم و چهارم مهر ۱۴۰۰) به میزبانی هیئت شنای استان زنجان برگزار شد.

این رقابت‌ها به منظور انتخاب شناگران برای پیوستن به اردوی تیم ملی به منظور حضور پرقدرت در رقابت‌های کاپ شنای قطر و آماده‌سازی برای مسابقات داخل سالن آسیا و مسابقات ابوظبی در استخر شهید شهبازی زنجان با استقبال خوب تیم‌ها و استان‌ها پیگیری و به پایان رسید.

در جریان این مسابقات با وجود پاندمی کرونا و تعطیلی استخرها ۹ رکورد ملی و رده‌های سنی نیز جابه‌جا شد. در روز نخست این مسابقات ابتدا ابوالفضل سام شناگر تیم خراسان رضوی رکورد ملی ماده ۲۰۰ متر کرال پشت مسافت کوتاه را پس از هفت سال جابجا کرد اما این پایان کار رکوردشکنی در این ماده نبود و هومر عباسی شناگر جوان و آینده‌دار تیم کیان شنا گرگان یکبار دیگر موفق به جابه‌جایی رکورد این ماده شد. رکورد پیشین این ماده توسط جمال چاوشی فر کاپیتان اسبق تیم ملی شنا در سال ۲۰۱۴ در مسابقات قهرمانی جهان قطر به ثبت رسیده بود.

در ادامه محمد قاسمی شناگر تیم شهر ری موفق شد در سه ماده ۱۰۰ متر پروانه و ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد مسافت کوتاه رده‌های سنی رکوردشکنی کند. قاسمی در ماده ۱۰۰ متر پروانه رکورد علی رشیدپور که در سال ۱۳۹۸ به ثبت رسیده بود را بهبود بخشید اما این شناگر جوان و مستعد تیم شهر ری در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد موفق شد رکوردهای متین سهران که در سال ۱۳۹۵ به ثبت رسیده بود را پس از پنج سال جابه‌جا کند و نوید آینده‌ای درخشان برای این جوان شنای ایران داشته باشد.

در دومین روز مسابقات انتخابی تیم ملی شنا برای رقابت‌های مسافت کوتاه درخشش شناگران حاضر در این رقابت‌ها ادامه داشت و محمد قاسمی شناگر تیم شهر ری بار دیگر رکوردشکنی کرد. قاسمی در دومین روز در ماده‌های ۵۰ متر پروانه و ۲۰۰ متر آزاد رده‌های سنی مسافت کوتاه رکوردشکنی کرد. رکورد پیشین ماده ۵۰ متر پروانه در سال ۱۳۹۸ توسط ماهان مهری ثبت شده بود. علی جعفری رکورد ماده ۲۰۰ متر آزاد را در سال ۱۳۹۶ شکسته بود.

سینا غلامپور شناگر تیم خراسان رضوی نیز موفق شد رکورد ملی ماده ۵۰ متر آزاد مسافت کوتاه را که پیش از این توسط مهدی انصاری در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود را جابه‌جا کرد.

اما هومر عباسی برای دومین بار در این رقابت‌ها رکوردشکنی کرد. عباسی علاوه بر ماده ۲۰۰ متر پشت موفق شد رکورد ملی ۱۰۰ متر کرال پشت را جابه‌جا کند. این شناگر جوان تیم کیان شنا گرگان رکورد پیشین جمال چاوشی فر در مسابقات قهرمانی جهان قطر سال ۲۰۱۴ را بهبود بخشید.

رکورد های شکسته شده در مسابقات مسافت کوتاه انتخابی تیم ملی – زنجان:

رکورد ملی ۵۰ متر آزاد مسافت کوتاه:
– سینا غلامپور شناگر تیم هیات شنا خراسان رضوی – زمان ۲۲٫۴۹

– رکورد پیشین: مهدی انصاری با زمان ۲۲٫۶۱

رکورد ملی ۱۰۰ متر کرال پشت مسافت کوتاه:
– هومر عباسی شناگر تیم کیان شنا گرگان – زمان ۵۵٫۰۲

– رکورد پیشین: جمال چاوشی فر با زمان ۵۵٫۰۳

رکورد ملی ۲۰۰ متر کرال پشت مسافت کوتاه:
– ابوالفضل سام شناگر تیم هیات شنا خراسان رضوی – زمان ۰۲:۰۲٫۷۲
– هومر عباسی شناگر تیم کیان شنا گرگان – زمان ۰۲:۰۱.۷۹

– رکورد پیشین: جمال چاوشی فر با زمان ۰۲:۰۳٫۵۸

رکورد رده سنی زیر ۱۵ سال ۱۰۰ متر پروانه مسافت کوتاه:
– محمد قاسمی شناگر تیم شهر ری – زمان ۵۹.۴۸

– رکورد پیشین: علی رشید پور با زمان ۰۱:۰۱.۰۶

رکورد رده سنی زیر ۱۵ سال ۵۰ متر پروانه مسافت کوتاه:
– محمد قاسمی شناگر تیم شهر ری – زمان ۲۶٫۸۹

– رکورد پیشین: ماهان مهری با زمان ۲۷٫۰۳

رکورد رده سنی زیر ۱۵ سال ۵۰ متر آزاد مسافت کوتاه:
– محمد قاسمی شناگر تیم شهر ری – زمان ۲۴٫۹۸

– رکورد پیشین: متین سهران با زمان ۲۵٫۰۶

رکورد رده سنی زیر ۱۵ سال ۱۰۰ متر آزاد مسافت کوتاه:
– محمد قاسمی شناگر تیم شهر ری – زمان ۵۴.۸۹

– رکورد پیشین: متین سهران با زمان ۵۴.۹۹

رکورد رده سنی زیر ۱۵ سال ۲۰۰ متر آزاد مسافت کوتاه:
– محمد قاسمی شناگر تیم شهر ری – زمان ۰۲:۰۲٫۴۳

– رکورد پیشین: علی جعفری با زمان ۰۲:۰۴٫۵۳