بوکسور ایرانی به آلمان پناهنده شد

بعد از حضور در مسابقات جهانی بوکسور ایرانی پناهنده آلمان شد

بوکسور ایرانی که برای حضور در رقابت‌های جهانی همراه با تیم ملی ایران راهی ایتالیا شده بود، سر از آلمان در آورده و درخواست پناهندگی کرده است.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش ایپنا،، امید احمدی صفا، عضو تیم ملی مشت‌زنی ایران که برای حضور در مسابقات راهی ایتالیا شده بود پس از ورود به این کشور بدون اینکه به اعضای تیم ملی اطلاع دهد ایتالیا را به مقصد آلمان ترک کرد. رسانه‌های داخلی ایران گزارش داده بودند که این بوکسور جواب تلفن مسئولان تیم ملی را هم نمی‌داده است.

بعد از مدتی بی‌خبری چهارشنبه ۵ آبان این مشت‌زن تیم ملی در گفتگو با چندین رسانه، خبر حضور خود در آلمان و درخواست پناهندگی از این کشور را تایید کرده است.

احمدی صفا می‌گوید بعد از حضور در مسابقات جهانی ایتالیا و صعود به فینال در این مسابقات از حضور در دیدار پایانی امتناع کرده و اردوی تیم ملی را ترک کرده است.

این بوکسور که انتقادات زیادی را متوجه مربیان و مسئولان فدراسیون مشت‌زنی کرده است همچنین می‌گوید بعد از صعود به دیدار پایانی بدون اینکه بداند با ورزشکاری از اسرائيل عکس گرفته و به ادعای او، همین مسئله باعث شده تا مسئولان فدراسیون او را تهدید کنند.

احمدی صفا می‌گوید بعد از این ماجرا تصمیم گرفته از ایتالیا خارج و خود را به آلمان برساند و آنجا درخواست پناهندگی دهد.

این مشت‌زن ۲۹ ساله همچنین مدعی شده که مسئولان فدراسیون همسر و خانواده او را تهدید کرده‌اند و تلاش داشتند با «ارعاب» این ورزشکار را به بازگشت به اردوی تیم ملی ترغیب کنند.

مسئولان فدراسیون مشت‌زنی ایران هنوز واکنشی به اظهارات این مشت‌زن سابق تیم ملی نداشته‌اند.