بودجه کیک بوکسینگ واکو کجا خرج شده است؟

نصیری: دیگر با فدراسیون انجمنهای ورزشی همکاری نمی‌کنیم

نشست خبری انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران با مسئولیت ناصر نصیری روز پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه 1401 در تهران برگزار شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

نشست خبری انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران با مسئولیت ناصر نصیری روز پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه 1401 در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، این نشست با حضور جواد نصیری رئیس موی‌تای ایران و حمیدرضا حصارکی رئیس تشکیلات ساواته و تعدادی از ورزشکاران عضو تیم ملی کیک بوکسینگ انجام گرفت.

در ابتدای جلسه ناصر نصیری اظهارداشت: ما طی نامه ای به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم که دیگر با فدراسیون انجمنهای ورزشی همکاری نمی‌کنیم و از امروز به طور مستقل فعالیتهای خود را پیگیری خواهیم کرد. علی رغم اینکه ما تنها انجمنی هستیم که در مسابقات بین‌المللی تحت حمایت کمیته ملی المپیک قرار داریم، با این حال طی این سالها در ایران با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده ایم. تلاش زیادی کردیم تا به مسئولان اطلاع‌رسانی کنیم که جایگاه این انجمن کجاست ولی همچنان در این راه موفق نبوده ایم. وی افزود: در فدراسیون رزمی 60 تا 70 سبک مختلف با نام کیک بوکسینگ و تنها با افزودن یک پسوند و پیشوند فعالیت می کنند که باید بگویم هیچ کدام به ورزش کیک بوکسینگ تعلق ندارند.

نصیری عنوان کرد: متولی قانونی ورزش کیک بوکسینگ واکو در ایران انجمن واکو می یاشد و هیچ فدراسیون، انجمن و …. متولی این رشته نیست. در دنیا هم متولی کیک بوکسینگ را به نام واکو  می‌شناسند، همانطور که در دنیا فدراسیون کاراته، جودو، تکواندو، بوکس و… داریم و دیگر هیچ فدراسیونی موازی با این فدراسیونها نداریم، کیک بوکسینگ  هم دقیقا به همین شکل است. هیچ متولی دیگری ندارد.

رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو تاکید کرد: از امروز به صورت مستقل فعالیت خواهیم کرد مثل سابق که حدودا ۱۵ سال فعالیت داشتیم که متاسفانه از چالش ها در فدراسیون انجمنهای ورزشی بی خبر بودیم و بروی روابط دوستانه با رییس فدراسیون حساب کردیم.

رییس کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا گفت: سبک های بومی که در فدراسیون رزمی به نامـهای مختلف با پیشوند و پسوند های مختلف به نام کیک بوکسینگ فعالیت دارند، بنگاه های تجاری هستند. از زمانی که ریاست این فدراسیون برعهده آقای حضرتی بود، درب این فدراسیون باید بسته می‌شد، چرا؟ برای اینکه هر کسی می‌خواست در انتخاباتهای مختلف رأی بیاورد، از این فدراسیون استفاده می‌کرد. به نظرم این فدراسیون باید تعطیل شود.

وی تصریح کرد: می‌گویند ناصر نصیری سختگیر است، اما من سختگیر نیستم و می‌گویم که باید طبق قانون رعایت شود. ضمن اینکه ما به هیچ عنوان زیر مجموعه فدراسیون انجمنهای ورزشی نبودیم بلکه فعالیت خود را در آن انجمن با رعایت قوانین و مفاد اساسنامه های خود، کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا، سازمان جهانی واکو و منشور المپیک پیگیری می کردیم. چندین بار کتبا به ریاست فدراسیون اعلام کردیم که بخشنامه های صادر شده غیر قانونی است و شامل انجمن واکو که انجمن غیر انتفاعی و غیر دولتی نمی باشد.

در آن مقطع زمانی و شرایط ما قبول کردیم که در فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت کنیم، اما از چاله به چاه افتادیم. کاش قبول نمی‌کردیم. هدف ما از ورود به فدراسیون گرفتن کمکهای مختلف برای ورزشکاران و مربیان بود که اصلا این طور نشد، آنها در کار ما دخالت می‌کنند، کارشکنی می‌کنند، در اعزام‌های ما دخالت می‌کنند و در واقع تلاش داشتند استقلال انجمن را زیر سوال ببرند و حتی کمک به کمیته های استانی انجمن نداشتند. انصراف ما از همکاری با این فدراسیون باعث می‌شود ما کارهایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌  در محیطی با آرامش انجام دهیم. در مورد اعزام تیم ملی کیک بوکسینگ به بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی تمام امکانات خودم را در اختیار کمیته ملی المپیک در جهت ارتقاء و موفقیت کاروان اعزامی خواهم گذاشت.

نصیری ادامه داد: همانگونه که در جلسه با کمیته المپیک جمع بندی گردید، مربی می‌آورم، همه کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌ خودمان انجام می‌دهیم و در بحث مالی هم کمیته ملی المپیک مستقیما هزینه ها مربوطه را به عهده بگیرد. قبلا کمیته ملی المپیک بودجه ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ به حساب فدراسیون انجمن‌های ورزشی واریز می‌کرد و اصلا مشخص نمی‌شد این پول کجا خرج می‌شود، اما حالا دیگر این طور نخواهد بود. هر بودجه ای که کمیته ملی المپیک به فدراسیون بابت ما بدهد، حالا آن بودجه باید مستقیما به انجمن تعلق گیرد. چراکه در گذشته پول به حساب فدراسیون انجمنهای ورزشی واریز می‌شد و فراهم کردن یک اردو برای اعزام از فدراسیون انجمن های ورزشی مصیبت بزرگی بود. یک ریال تا کنون از بودجه که وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک بابت ورزش کیک بوکسینگ به آن فدراسیون داده شده به انجمن واکو پرداخت نشده است.

نصیری در ادامه صحبتهای خود خاطرنشان کرد: چند ماه پیش جواد نصیری رئیس انجمن موی‌تای از استقلال این انجمن خبر داد. حالا هم ما این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ کردیم. بنده مسئولیتهای زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در کنفدراسیون آسیا دارم؛ مدیر اجرایی هستم، شما حساب کنید، نام این سازمان انجمن و یا فدراسیون است. در تمام دنیا اینطور است، اگر شما یک موسسه خیریه داشته باشید حق دارند از تمام مبالغی که هزینه شده است، سؤال بپرسند که این پول کجا خرج شده است. ما سوالمان این است که بودجه های انجمن کیک بوکسینگ واکو کجا خرج شده است؟! 6 سال است می‌گوییم برای کمیته‌ های استانی انجمن‌ کیک بوکسینگ واکو ‌وسایل ایمنی تهیه کنید اما تا به امروز فدراسیون حتی یک دستکش هم نخریده است. ما خودمان خریدیم، گمرکی دادیم و در مسابقات قهرمانی کشور استفاده کرده‌ایم.

* گزارش از فرهاد غلامعلی