شهرداری گرگان فاتح لیگ بسکتبال/ دفاع از عنوان قهرمانی با دومین مهران

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با شکست ذوب‌آهن، برای دومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر مردان شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا ، چهارمین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، امشب (یک‌شنبه) ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد که در پایان، تیم شهرداری گرگان با کسب سومین برد مقابل ذوب‌آهن اصفهان با نتیجه ۹۵ – ۸۸ ، برای دومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر بسکتبال مردان ایران شد.

در نیمه نخست این دیدار دو تیم شروع پایا پایی داشتند و کوارتر نخست ۱۵ – ۱۵ مساوی شد، اما در کوارتر دوم محمد جمشیدی و «پری پتی» دو ستاره تیم شهرداری گرگان نبض بازی را برای شاگردان مهران حاتمی در اختیار گرفتند تا با برتری ۲۸ – ۱۹ در این کوارتر، مجموعا ۴۳ – ۳۴ پیروز نیمه نخست بازی شوند.

تیم شهرداری گرگان فصل گذشته با سرمربیگری مهران شاهین‌طبع (سرمربی سابق تیم ملی) در فینال مهرام تهران را شکست داده و قهرمان شد و در این فصل، با هدایت مهران حاتمی (مربی فعلی تیم ملی) موفق شد با شکست ذوب‌آهن اصفهان این عنوان را تکرار کند.

در بین دو نیمه این دیدار، عارف غلامی مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال تهران برای تماشای بازی‌ وارد سالن بسکتبال آزادی شد که هواداران گرگانی به تشویق این بازیکن پرداختند.

بازیکنان شهرداری با وجود فشار زیاد ذوب‌آهن در کوارترهای سوم و چهارم، موفق به کنترل بازی شدند تا در پایان ۸۸ – ۹۵ پیروز فینال چهارم شوند. کوارترهای سوم ۱۹ – ۲۳ به سود ذوب‌آهن پایان و در کوارتر چهارم شهرداری گرگان ۳۳ – ۳۱ به برتری رسید.

مرحله فینال لیگ برتر بسکتبال مردان ایران به صورت سری ۳ از ۵ برگزار شد و هر تیمی که سه بار برابر حریف خود به پیروزی دست پیدا می‌کرد، قهرمان این فصل از مسابقات می‌شد. به این ترتیب تیم شهرداری گرگان با پیروزی ۳ – ۱ در سری فینال، موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود شده و برای دومین فصل متوالی جایگاه نخست لیگ را از آن خود کرد.

در این دیدار «پری‌ پتی» گارد آمریکایی تیم شهرداری گرگان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با کسب ۴۱ امتیاز، حدود نیمی از امتیازات تیم خود را به دست آورد تا مرد اول این دیدار باشد. جمشیدی نیز ۳۱ امتیاز را در این دیدار به دست آورد.

نتایج بازی‌های این دو تیم تا به امروز به شرح زیر رقم خورده است:
بازی اول) شهرداری گرگان ۷۲ – ۶۴ ذوب‌آهن اصفهان
بازی دوم) ذوب‌آهن اصفهان ۸۹ – ۸۷ شهرداری گرگان
بازی سوم) شهرداری گرگان ۹۲ – ۵۹ ذوب‌آهن اصفهان
بازی چهارم) ذوب‌آهن اصفهان ۸۸ – ۹۵ شهرداری گرگان

انتهای پیام