مختاری: به دلیل نایب قهرمانی آسیا نباید از کشتی فرنگی انتقاد کرد

به عقیده محمدرضا مختاری صرفا به دلیل نایب قهرمانی در مسابقات آسیایی مغولستان نباید از کشتی فرنگی انتقاد کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

محمد رضا مختاری دارنده مدال طلای آسیا درباره برخی انتقادات، گفت: انتظارات از کشتی فرنگی بالاست، اما باید بدانیم که نفرات اعزامی به مغولستان خروجی چرخه‌ی انتخابی تیم ملی بودند و قهرمانان مدال آور ما تازه پس از رقابت‌های مغولستان به این چرخه اضافه خواهند شد. البته اگر به کارنامه تیم ملی کشتی فرنگی در قهرمانی آسیا طی سال‌های اخیر نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که تیم ما با ترکیب اصلی ششم هم شده است. اما با توجه به ترکیب تیم اعزامی قطعاً نایب قهرمانی کم از قهرمانی نداشت و اگر امیر قاسمی منجزی با بدشانسی روبرو نمی‌شد و او نیز مانند سال‌های گذشته مدال طلای آسیا را دشت می‌کرد، حتما تیم ما قهرمان می‌شد.

تیم ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا که در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد با ۴ مدال طلا، یک مدال نقره، ۲ مدال برنز و کسب ۱۷۶ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید.

قهرمان ارتش‌های جهان گفت: قطعا هدف کشتی فرنگی کشور کسب قهرمانی در آسیا نیست چرا که بار‌ها به آن رسیده و شاید این آرزوی برخی از رشته‌های ورزشی در ایران باشد، اما برای کشتی فرنگی ما که نایب قهرمانی جهان را در نروژ با بیشترین مدال طلا بدست آورده، به عنوان یک تورنمنت بین المللی محسوب می‌شود.

مختاری علاوه بر هنر کشتی گیری، هنر آرایشگری را نیز خوب می‌داند. این ملی پوش شیرازی کشورمان مو‌های اکثر هم تیمی‌های خود را در اردو کوتاه می‌کند و چندی پیش نیز موی سر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی را اصلاح کرد که این موضوع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.

نفر پنجم رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ گفت: تمام انرژی و انگیزه‌ام را روی مسابقات جهانی صربستان متمرکز کرده ام که بتوانم دوبنده تیم ملی را بپوشم و اگر به این مهم برسم این دومین حضورم در مسابقات جهانی خواهد بود. در نروژ با توجه به تجربه کمی که داشتم در رقابت رده بندی تحت تاثیر جو سالن قرار گرفتم و نتوانستم نتیجه خوبی بگیرم، اما هم اکنون علاوه بر جبران نتیجه سال گذشته هدف اصلی ام مثل تمام کشتی گیران رسیدن به مدال طلا در المپیک است که امیدوارم با کسب تجربه در میادین بزرگ، بتوانم در نهایت به این هدف بزرگ دست پیدا کنم.