اختصاصی ایپنا؛

بازگشت تکواندو کار ایرانی تیم کرواسی به کشور/ محمدی: از فدراسیون مجوز داشتم

احمد محمدی نام تکواندو کار ایرانی است که برای تیم های اتریش، آذربایجان وکرواسی به میدان رفته وی برای مسابقات جهانی 2017 هم فیکس تیم ملی بود اما به بکباره تصمیم گرفت به ایران بازگردد.   احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا از ابتدای حضورش در تکواندو و دلایلش برای رفتن به […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

احمد محمدی نام تکواندو کار ایرانی است که برای تیم های اتریش، آذربایجان وکرواسی به میدان رفته وی برای مسابقات جهانی 2017 هم فیکس تیم ملی بود اما به بکباره تصمیم گرفت به ایران بازگردد.

 

احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا از ابتدای حضورش در تکواندو و دلایلش برای رفتن به اتریش گفت: من تکواندو را 9 سال پیش از 17 سالگی آغاز کردم، بعد از 5 سال به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و قرار شد به مسابقات آسیایی هم اعزام شویم اما مصدومیت نگذاشت هرگز پایم به این مسابقات برسد، بعد از آن بار دیگر به تیم ملی رفتم و اتفاقاتی افتاد که در انتخابی ها برای اعزام انتخاب نشوم و بعد از تکرار چند باره این اتفاق نسبت به تکواندو دلسرد شدم و برای ادامه تحصیل به اتریش رفتم.

وی در ادامه گفت: به نظرم آمدن به اتریش  تصمیم نادرستی بود اما به قدری از نظر روحی به هم ریخته بودم که فکر می کردم در آن شرایط بهترین راهکار است، در این کشور برای تیم ملی مسابقه ندادم اما در تورنمنت ها شرکت کردم و رنکینگم هم به نام این کشور ثبت شد.

تکواندو کار کشومان از حضورش در آذربایجان هم سخن گفت: پس از مبارزه هایم در اتریش از سوی آذربایجانی ها پیشنهاد داشتم که پذیرفتم و برای آنها هم بازی کردم اما باز هم نه در تیم ملی! در مسابقات جهانی روسیه بود که فولادگر که از همین جا دستش را می بوسم کاری کرد و جلوی من را گرفت که مقابل تکواندو کار کشورم ایران مبارزه نکنم و واقعا این اتفاق بسیار به نفعم شد و از بابت آن خوشحالم.

محمدی با بیان اینکه با آذربایجانی ها هم به مشکل درخصوص رفتنش به کرواسی خاطرنشان کرد: در آذربایجان حرف و حدیث هایی پیش آمد و به قدری از آنها متنفر شده بودم که حتی گذرنامه ام را روی میز نایب رئیس پرت کردم و آمدم بیرون ، بعد از آ« کشور به کرواسی رفتم و در آنجا هم مربیگری کردم هم در رقابت های باشگاهی شرکت داشتم، برای مسابقات جهانی کرواسی هم فیکس شدم ولی نرفتم، آنها مرا خیلی قبول داشتند، تکواندوی ایران یک برند جهانی است من هم در هر مسابقه ای که می رفتم با مدال طلا برمی گشتم و از این بابت از کارم رضایت کامل داشتم.

**فولادگر گفت برگرد دیر نیست

تکواندوکار کشورمان گفت: زمانی که در کرواسی بودم با فولادگر رییس فدراسیون تکواندو ایران در تماس بودم و تلفنی باهم حرف می زدیم، من برای بازی در کرواسی از فدراسیون ایران مجوز گرفتم اما فولادگر به من گفت احمد برگرد، هنوز دیر نیست ، وی در بازگشتم بسیار موثر بود و این شد که آمدم ایران.

وی افزود: اگر دوباره به عقب بازگردم هرگز از کشورم نمی روم نمی دانم چرا این تصمیم را گرفته بودم، با این حال خوشحالم که بازگشتم در حال حاضر تمرین می کنم و امیدوارم که بتوانم به موفقیت برسم