پیکان بر بام آسیا ایستاد

در دیدار فینال جام والیبال باشگاه‌های آسیا تیم والیبال پیکان موفق شد، سانتوری ژاپن را شکست دهد و قهرمان این مسابقات شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

دیدار فینال جام  والیبال باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ امشب در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و تیم‌های پیکان تهران و سانتوری ژاپن  برای کسب قهرمانی بیست و دومین دوره این مسابقات به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت شاگردان پیمان اکبری موفق شدند با شکست ۳ بر ۲ تیم سانتوری را شکست دهند و ضمن قهرمانی در این مسابقات سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های جهان را نیز به عنوان قهرمان قاره آسیا به دست آوردند.

تیم پیکان در ست‌های اول و دوم ۲۵ بر ۲۱ و ۲۸ بر ۲۶ مغلوب حریف خود شد، اما سه ست متوالی سوم تا پنجم با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر۱۲ مقابل سانتوری به پیروزی رسید تا با ۶ برد متوالی قهرمان این رقابت‌ها شود. پیکانی‌ها در پنج بازی قبلی موفق به شکست گاز جنوب، سانتوری، ناخون راتچاسیما، اربیل و تاراز قزاقستان شدند.

پیکانی‌ها این مسابقه را با ترکیب اروین انگاپت، آرمین تشکری، نیمیر عبدالعزیز، پوریا فیاضی، سیدمحمد موسوی و سعید معروف آغاز کردند.

تیم سانتوری با پذیرش این شکست، به مقام نایب قهرمانی دست یافت تا با چهار برد (ناخون راتچاسیما، گاز جنوب عراق، الریان قطر و مقاومت شهداب ایران) و ۲ شکست (پیکان ۲ بار) به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهند.

اکمتو ایدوس از قزاقستان و موسی سلیم عزیز از عراق قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران در این دیدار تقریبا تکمیل شده بود.

تیم پیکان تهران با هشت قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۲ نشان برنز پرافتخارترین باشگاه آسیا در این رقابت‌ها است. پیکانی‌ها که عنوان سومی جهان را نیز در پرونده کاری خود دارند، در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ شش قهرمانی متوالی در این مسابقات به دست آوردند.

سید محمد پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.