لغو دیدار تیم ملی والیبال ایران و کانادا، ربطی به حواشی فوتبال ندارد

رئیس فدراسیون والیبال گفت: لغو دیدار دوستانه تیم ملی کشورمان با کانادا مجزا از بحث فوتبال بود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در خصوص لغو بازی دوستانه تیم ملی والیبال بانوان ایران با کانادا گفت: ما با والیبال کشور‌های مختلف تفاهم‌نامه داریم و بار‌ها با یکدیگر بازی تدارکاتی انجام دادیم، حتی با آمریکایی‌ها به دفعات بازی‌های دوستانه و رسمی برگزار کردیم، بدون اینکه وارد منازعات سیاسی شویم. اتفاقی که افتاد اصلا مجزا از بحث فوتبال بود و ما برنامه ریزی کرده بودیم تا چند بازی تدارکاتی آن هم با دعوت فدراسین والیبال کانادا داشته باشیم.

بر اساس مذاکرات انجام شده با دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن، به درخواست فدراسیون والیبال کانادا، قرار بود تیم ملی والیبال زنان ایران اواخر خرداد یا تیر امسال برای برگزاری ۲ دیدار دوستانه و تدارکاتی مقابل مکزیک و کانادا به ونکور کانادا سفر کند.

داورزنی یک روز آمریکایی‌ها ما را دعوت کردند و گفتیم اگر به تیم ما احترام می‌گذارید و در شرایط محترمانه کار‌ها را انجام می‌دهید، قطعا می‌آییم که این اتفاق افتاد. الان هم مشکلی با فدراسیون کانادا نداریم و گفتیم در فرصت دیگری به کاندا سفر خواهیم کرد. تیم ملی والیبال مردان ما در این ۷ سال گذشته به دفعات با کانادا، آمریکا و سایر تیم‌ها بازی کرده است، اما متاسفانه جریاناتی که خود را ایرانی و وطن پرست می‌دانند شروع به تخریب می‌کنند.

انتهای خبر

مسئولان فدراسیون والیبال کشورمان و کادر فنی تیم ملی زنان پس از بررسی برنامه آماده‌سازی تیم ملی زنان برای حضور در رقابت‌های والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا و کشور‌های اسلامی، با توجه به انجام سفر به کشور ثالث برای اخذ روادید کانادا و پروسه طولانی اخذ روادید این کشور و همچنین شرایط و حواشی به وجود آمده سیاسی، تصمیم به برگزاری نکردن این اردو گرفتند.