تجهیزات سخت افزاری هاکی ضعیف است / برخلاف تیم ملی فوتبال ما بازی تدارکاتی برگزار کردیم

رئیس فدراسیون هاکی گفت: تجهیزات سخت افزاری ما ضعیف است و حدود پنج سال است که مسئولان به تیم ملی هاکی رو چمن توجهی نکرده اند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

عصر دیروز تیم ملی هاکی بانوان کشورمان موفق شد، آخرین بازی تدارکاتی خود مقابل تیم لیگ برتری اگه ایلدیزلار ترکیه را با پیروزی پرگل ۶ بر صفر به پایان برساند و بدین ترتیب فاتح هر ۴ بازی تدارکاتی مقابل تیم ترکیه‌ای باشد.  

گل‌های تیم ملی بانوان را زیبا یحیوی ۲ گل، زینب احمدی، نسیم میرزایی، الهام دایی و هانیه تقدیمی هرکدام یک گل به ثمر رساندند.

سه مسابقه تدارکاتی قبلی با نتایج ۴ بر ۱، ۳ بر ۰ و ۲ بر ۱ به نفع بانوان هاکی باز کشورمان به پایان رسیده بود.

در حالی که تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ و در فاصله حدودا ۴ ماهه تا اولین بازی خود، هنوز موفق به برگزاری دیدار تدارکاتی نشده، ملی پوشان هاکی کشورمان بازی‌های تدارکاتی با ترکیه را پشت سر گذاشتند و امروز اردوی آماده سازی آن‌ها به پایان می‌رسد.  

 دهمین اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی بانوان، با حضور تیم لیگ برتری اگه ایلدیزلار ترکیه همراه با ۶ ملی پوش از ۱۰ خرداد در شهرستان نقده آذربایجان غربی آغاز شده و امروز به پایان می رسد. 

بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی گفت: منتظر اتفاقات خوبی در هاکی باشید. ملی پوشان زن و مرد هاکی کشورمان، از تاریخ هفده تا بیست و چهارم مرداد مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند را پیش رو دارد و خوشبختانه اردوهای آماده سازی را پشت سر گذاشتند. 

بانوان ما اردوی‌های منظمی داشتند و با کسب آمادگی در ترکیه می خواهیم برای اولین بار آن ها را روی سکو ببینیم. و در حد وسعمان، امکانات را در اختیارشان گذاشتیم و انتظار داریم یکی از سکوهای مسابقات قهرمانی را فتح کنند. از آقایان نیز انتظار داریم که برایمان چند مقام کسب کنند. 

پس از این رقابت ها، سابقات قهرمانی کشور و مدارس را در پیش داریم. سال نود و هشت جهش خوبی داشتیم، اما با شیوع ویروس کرونا فعالیت های ما نیز تحت تاثیر قرار گرفت، اما دوباره با قدرت به میدان بازگشتیم و بعد از هجده سال در جام مردان آسیا نیز شرکت کردیم.

تجهیزات سخت افزاری ما ضعیف است حدود پنج سال است که به تیم ملی هاکی روی چمن توجهی نشده است با این وجود بچه ها نتیجه خوبی گرفتند و مقام ششم آسیا را به دست آوردند و کمتیه ملی المپیک هم از ما مدال می خواهد. 

آیین نامه تاسیس باشگاه‌ها را به تازگی در معاونت ورزش ثبت کردیم، پیش از این کسی باشگاه داری نمی‌کرد، اما اکنون استان هایی مجوز گرفتند و استان هایی در حال گرفتن مجوزند.  با احتساب استان های قم، جهرم، جهرم و مازندران، شانزده باشگاه‌ مجوز گرفتند. برای افزایش تعداد باشگاه محدودیتی نداریم و تعدادشان را بیشتر خواهیم کرد. 

قصد داشتیم مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان را در همدان برگزار کنیم، اما به علت تداخل با امتحانات، مسابقات قهرمانی بزرگسالان را به یازدهم تیرماه موکول کردیم و رقابت ها را با دوازده تیم برگزار می کنیم. 

مسابقات قهرمانی جوانان کشور(پانزده تا هجده سال) نیز تیر ماه برگزار می شود و در حال حاضر به دنبال کشف استعداد برای رقابت های کاپ آسیای جوانانیم. مرداد ماه مسابقات هاکی چمنی یازده تا چهارده سال را نیز با هدف کشف استعداد برای المپیک سنگال برگزار می کنیم. در مدارس برگزاری مسابقات هفت تا ده سال را در برنامه قراردادیم.

از تلفیق هاکی چمنی و سالنی هاکی پنج ابداع شد تلاش می‌کنیم در ۲ بخش بانوان و آقایان به قهرمانی برسیم. شهریور ماه مسابقات قهرمانی هاکی پنج را برای انتخاب نفرات تیم ملی در پیش رو خواهیم داشت. مسابقات قهرمانی امید‌های کشور در رنج سمی زیر بیست و یک سال و رقابت‌های قهرمانی نوجوانان را در رنج سنی چهار ده تا شانزده سال در پیش رو داریم.

هاکی سالنی و چمنی بانوان را جدا کردیم و برای آماده سازی اعضای تیم اردو نیز برگزار شد. در حالی که بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال لغو شد، اما ما موفق به برگزاری بازی با تیم منتخب دانشجویان پاکستان شدیم. اگر از ترکیه دعوت نامه برایمان ارسال شود به آن مسابقات خواهیم رفت.

امور بین الملل فدراسیون با برنامه ریزی و پنهانی کار ها را پیگیری کردند و برنامه ریزی برای بازی های تدارکاتی در آینده ادامه خواهد داشت. آمادگی بازی با مالزی و ازبکستان را نیز داریم. 

انتهای خبر