صعود مرادی و آذرشب به فینال کشتی فرنگی نوجوانان آسیا

۲ نماینده ایران به فینال رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا رسیدند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

مسابقات سه وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی ازصبح امروز در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است که در پایان مسابقات مقدماتی، محمد مرادی در وزن ۷۱ کیلوگرم و سیدرضا آذرشب در وزن ۸۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم اهورا بویری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آکوبیر آنگوروف از ازبکستان با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب و با توجه به شکست این حریف، از دور رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور دارند، مسابقات به صورت دوره‌ای در دو گروه ۴ و ۳ نفره برگزار می‌شود که محمد مرادی در مبارزه نخست با نتیجه ۸ بر ۳ مقابل امیرشاه وهاب اف از ازبکستان شکست خورد. وی در دیدار مقابل یوجین تاکاهشی از ژاپن با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی دست یافت و بعنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. مرادی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد ژومارت آرالوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال به مصاف امیرشاه وهاب اف از ازبکستان می‌رود.

در وزن ۸۰ کیلوگرم سیدرضا آذرشب در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر مقابل کامرانبک اوتکیروف از ازبکستان به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ بیبیت کوراگانوف از قزاقستان را از پیش رو داشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال به مصاف آسان ژانیشوف از قرقیزستان می‌رود.

رقابت‌های رده بندی و اوزان فوق بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

مسابقات ۷ وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا، روز یکشنبه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران در پایان به یک مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز دست یافت.