مداح: می توانستیم مدال‌های بیشتری در مسابقات قهرمانی آسیا بگیریم

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: می‌توانستیم مدال‌های بیشتری بگیریم، اما گاهی اوقات بازیکنان به کم تجربگی خودشان می‌بازند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۳۸۶ تکواندوکار از ۳۴ کشور از دیروز به میزبانی کره جنوبی در سالن «هوبان» شهر چانچئون آغاز شد. 

مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تاکنون از ۴ نماینده‌ای که در بانوان داشتیم ۳ نفر آن‌ها به فینال رسیدند. تا الان سهم بانوان در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا یک طلا، ۲ نقره و یک برنز بوده است. ما قابلیت کسب مدال‌های طلای بیشتری را داشتیم، اما گاهی وقت‌ها بازیکنان به کم تجربگی و خامی خود نتیجه را واگذار می‌کند. در هر صورت ۲ مدال نقره این بازیکنان برای ما ارزشمند است.

او در خصوص دیدار های نعمت زاده تا فینال مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا گفت: مبینا نعمت زاده در اولین مسابقه خود به مصاف حریفی از تیمور شرقی رفت. در بازی دوم و سوم موفق شد رقبای تایلند و کره جنوبی را شکست دهد، اما در فینال نتیجه را به حریف چینی واگذار کرد. این مسابقات اولین تجربه نعمت زاده در رده جوانان بود و ما در تلاش هستیم که این بازیکنان در آینده بتوانند نتیجه خوبی را کسب کنند.

او در خصوص دیدار های ولی زاده تا فینال مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا گفت: مسابقات قهرمانی آسیا، سطح خیلی بالایی دارد و همه ورزشکاران برای کسب مدال به این مسابقات پا گذاشته اند. در این ۲ روز کار سختی داشتیم و خوشحالم که بازیکنان تا حدودی توانستند نتیجه زحمت‌هایی که کشیدند را بگیرند. نسترن، ولی زاده در بازی نخست خود مقابل حریفی که در رنکینگ ۴ این مسابقات قرار داشت، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت.  در بازی‌های بعدی، ولی زاده عملکرد خوب و حساب شده‌ای از خود نشان داد و به فینال رسید، اما در فینال مقابل حریف کره جنوبی نتیجه را واگذار کرد که این موضوع به کم تجربگی بازیکنان برمی‌گردد.

انتهای خبر

تا پایان روز دوم از بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، تیم ملی ایران موفق به کسب یک طلا، چهار نقره و ۲ برنز شده است.