مامیاشویلی: کشتی جهان بدون روسیه نمی‌تواند توسعه یابد

به اعتقاد رئیس فدراسیون کشتی روسیه، کشتی جهان بدون روسیه نمی‌تواند وجود داشته باشد و توسعه یابد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه در جریان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی این کشور گفت: ورزش جهانی بدون روسیه می‌تواند وجود داشته باشد، اما کشتی جهانی بدون داغستان، اوستیا، چچن، تیوا، کراسنویارسک و سایر مناطق روسیه نمی‌تواند توسعه یابد.

اواسط اسفندماه سال گذشته اتحادیه جهانی کشتی به دلیل حمله روسیه به اوکراین و پس از محرومیت‌های گسترده این کشور در رشته‌های مختلف ورزشی، کشتی گیران، مربیان و داوران روسیه و بلاروس را از حضور در کلیه رقابت‌های بین المللی کشتی محروم کرد. اتحادیه جهانی همچنین، میزبانی روسیه و بلاروس را در تمامی رقابت‌های بین المللی لغو کرد.

قهرمان کشتی جهان و المپیک گفت: ما وظایف بسیار مهمی در توسعه داریم. از ورزش، توسعه کشتی، که در آینده نزدیک در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت. من متقاعد شده ام که مسابقات قهرمانی امروز نه تنها به عنوان انگیزه‌ای برای توسعه کشتی، نه تنها انتخاب یک تیم بزرگ، بلکه برای اولین بار خواهد بود. گام به بازی‌های المپیک، جایی که معتقدم در آن شرکت خواهیم کرد.

مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان روز‌های ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود و متولیان کشتی روسیه در تلاش هستند تا در این پیکار‌ها نمایندگان خود را به میدان بفرستند. هر چند روسیه از قدرت‌های سنتی کشتی در جهان است و غیبت کشتی گیران روس در سطح کیفی رقابت‌های کشتی تاثیر زیادی خواهد داشت، اما باید دید مسئولان اتحادیه جهانی در نهایت چه تصمیمی را خواهند گرفت.