صعود تکواندوکاران ایرانی در رده بندی جدید فدراسیون جهانی

بر اساس آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، جایگاه تکواندوکاران کشورمان در جدول رده بندی با تغییراتی همراه شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش فدراسیون تکواندو، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در پایان ماه ژوئیه را اعلام کرد که جایگاه تکواندوکاران کشورمان با تغییراتی همراه بود.

تکواندوکاران کشورمان با حضور در رقابت‌های قهرمانی تکواندو آسیا به میزبانی چانچئون و همچنین تورنمنت آزاد کره جنوبی رتبه خود را در جدول رده بندی بهبود بخشیدند.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، در گروه مردان، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با ۱۰۷.۴۹ امتیاز با ۴ پله سقوط در جایگاه شانزدهم ایستاد؛ مهدی حاج موسایی که اخیرا در رقابت‌های قهرمانی آسیا و تورنمت آزاد کره جنوبی موفق به کسب ۲ مدال نقره شده بود، خوش درخشید و با کسب ۸۹.۲۰ امتیاز و ۲۰ پله صعود در جایگاه ۲۶ برترین‌های این وزن قرار گرفت. محمد صادق دهقانی با یک پله سقوط و با کسب ۶۳.۲۲ امتیاز در جایگاه چهل و پنجم جهان قرار گرفت. حسین لطفی دیگر تکواندوکار ایران در این وزن با ۳۴.۵۰ امتیاز و ۱۷ پله سقوط نسبت به رنکینگ قبلی در رده هشتاد و دوم جای گرفته است. علی توکلی هم با ۷۶/‏۳۳‬ امتیاز در رده هشتاد و چهارم ایستاده است.

در وزن ۶۸- کیلوگرم سروش احمدی با کسب ۱۱۳.۹۲ امتیاز و ۳ پله پایین‌تر نسبت به ماه قبل در رتبه چهاردهم قرار گرفت. امیرمحمد بخشی با کسب مدال طلا در تورنمنت کره جنوبی نیز با ۶۹.۸۸ امتیاز و ۸ پله صعود به‬ رده سی و نهم رفت. محمد مهدی عمادی نیز با کسب ۵۴.۵۰ در جایگاه ۴۹ ایستاد. فرزان عاشورزاده با ۳۰.۶۵ امتیاز و ۳۸ پله صعود در رتبه ۹۰ قرار گرفت. پاشا عطاردی با ۳۰.۱۶ امتیاز در جایگاه نود و دوم قرار گرفت.

میرهاشم حسینی در وزن ۸۰- کیلوگرم با کسب مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا و برنز تورنمنت آزاد کره جنوبی و همچنین کسب ۸۷.۷۰‬ امتیاز و ۱۷ پله صعود در جایگاه بیست و پنجم جای گرفته است. دانیال بزرگی با وجود کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا، با ۴ پله سقوط و با ۵۳.۵۲ امتیاز به رده چهل و هفتم رفت. علی اشکوریان با کسب مدال برنز رقابت‌های آزاد چانجئون و با ۴۸.۰۴ امتیاز و ۴ پله صعود به رتبه چهل و نهم رسید. مهران برخورداری دارنده مدال برنز تورنمنت آزاد چانچئون با کسب ۳۵.۳۶ امتیاز و ۱۳ پله صعود در رده شصت و ششم قرار گرفت. محمد حسین یزدانی با ۳۱.۱۲ امتیاز و ۲ پله سقوط در رده هفتاد و نهم قرار گرفت.

سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم با ۱۲۱.۶۶ امتیاز و ۳ پله سقوط در رده پانزدهم قرار گرفت. علی احمدی دارنده مدال تورنمنت آزاد چانچئون کره جنوبی با امتیاز ۶۲.۴۰ امتیاز و ۶ پله صعود به رتبه سی و هفتم رسید. علیرضا نادعلیان با عملکرد خوب خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و تورنمنت آزاد کره جنوبی با کسب نقره و برنز و همچنین ۵۷.۲۰ امتیاز و ۲۸ پله صعود در رده چهل و دوم جای گرفت. علی نجفی با کسب مدال برنز تورنمنت آزاد کره جنوبی و کسب ۴۰.۸۰ امتیاز در رده پنجاه و چهارم، سعید رجبی با ۳۰.۸۶ امتیاز رده شصت و هفتم و آرش دباغ تفرشی با امتیاز ۲۹.۹۰ در رده ۶۹ ایستادند.

اما در گروه زنان غزل سلطانی در وزن ۴۹- کیلوگرم با ۶۷.۶۵ امتیاز و ۷ پله سقوط در رده چهل و دوم ایستاد. مبینا نعمت زاده با درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب مدال نقره و ۲۹ رتبه صعود و با ۶۷.۰۲ امتیاز در رده چهل و سوم قرار گرفت. نگار اسماعیلی با ۵۷.۲۰ امتیاز ودر رده پنجاه و نهم، سعیده نصیری با ۵۶.۰۵‬ امتیاز در رده شصت و دوم، معصومه رنجبر با ۴۱.۲۰ امتیاز دررده هشتادم قرار گرفتند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم؛ ناهید کیانی با کسب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی آسیا و مجموع امتیازات ۱۳۵.۸۳ امتیاز و ۱۳ پله صعود تا رده چهاردهم بالا آمد. زهرا شیدایی با کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا و با ۸۲.۸۰ امتیاز و ۶ پله صعود به رده سی و ششم رسید. نسترن، ولی زاده با کسب مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا و با ۷۰.۰۰ امتیاز و ۱۰ پله صعود در جایگاه چهل و دوم ایستاده است.

در وزن ۶۷- کیلوگرم؛ ملیکا میرحسینی که مدتی است به دلیل مصدومیت در هیچ تورنمنتی حضور نداشته است با ۹۹.۲۴ امتیاز به رده بیست و سوم رفت. کوثر اساسه با ۶۴.۴۰ امتیاز در رده سی و هفتم است. سیده نرگس میرنوراللهی با ۴۷.۲۵‬ امتیاز در رده چهل و ششم ایستاده است. عسل صابری با ۳۸.۷۲‬ امتیاز در رده پنجاه و پنجم قرار دارد. یاسمن محمدی با ۳۶.۳۲‬ امتیاز در رده شصتم جای گرفت.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم؛ اکرم خدابنده دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب ۶۲.۷۶ امتیاز و‬ ۱۰ پله صعود به رده سی و هشتم رسید و زهرا پوراسماعیل با طلای آسیا ۵۵.۲۹ امتیازی شد و با ۱۰ پله صعود در رده چهل و دوم ایستاده است.