ایران ٣ – صربستان صفر/ شاگردان عطایی با شکست صرب‌ها تاریخ ساز شدند

تیم ملی والیبال ایران در دوازدهمین و آخرین دیدار مرحله گروهی خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها به مصاف صربستان رفت.

image_pdfimage_printچاپ خبر

تیم ملی والیبال کشورمان در دوازدهمین و آخرین دیدار مرحله گروهی خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها والیبال، امروز از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف تیم ملی صربستان رفته است. ملی پوشان روز گذشته در یازدهمین دیدار خود برابر اسلوونی با نتیجه ٣ بر صفر به برتری رسید. تیم ملی والیبال کشورمان در صورت پیروزی در این دیدار راهی مرحله فینال خواهد شد.

۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال ایران:

محمدطاهر وادی، فاضل پژومان، امیرحسین توخته، محراب ملکی‌سرخی، مهدی جلوه، مرتضی شریفی، میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، احسان دانش دوست، امیرحسین اسفندیار، امیر رضا سرلک، بردیا سعادت، یامین اسماعیل نژاد، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی پور

هدایت تیم ملی والیبال ایران را بهروز عطایی برعهده دارد.

بازی حساس ایران صربستان با امتیاز گیری صرب‌ها آغاز شد و ۲ تیم امتیاز‌ها را یک به یک تقسیم می‌کردند تا اینکه شاگردان کولاکوویچ از اشتباهات ملی پوشان ایران استفاده کردند تا اختلاف امتیازی خوبی را با ایران ایجاد کنند. در ادامه شاگردان عطایی توانستند بازی را در امتیاز ۱۰ به تساوی بکشانند تا همه چیز برابر شود. وقت استراحت فنی در ست اول با برتری ملی پوشان همراه شد. بعد از وقت استراحت فنی در ست اول بازی پایاپای نزد ۲ تیم دنبال می‌شد. در ادامه جریان بازی شاگردان عطایی از اشتباه صرب‌ها استفاده کردند و اختلاف امتیازی خوبی با شاگردان کولاکوویچ ایجاد کردند تا در آستانه پیروزی ست اول قرار بگیرند، اما صربستانی‌ها با بازی خوب خود بازی را در امتیاز ۲۴ به تساوی کشاندند. همین تساوی کافی بود تا امتیاز ۳۳ ۲ تیم پایاپای پیش بروند. در نهایت ملی پوشان ایران با هوشیاری هرچه تمام ست اول این دیدار را با نتیجه ۳۵ بر ۳۳ از آن خود کردند. ست اول دیدار ایران و صربستان طولانی‌ترین ست این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ بود.

ست دوم این دیدار با امتیاز گیری ملی پوشان ایران آغاز شد و در ادامه این تیم ملی والیبال کشورمان بود که با استفاده از اشتباهات صرب‌ها اختلاف ۳ امتیازی را ایجاد کردند. این امر موجب شد تا در ادامه اختلاف امتیاز بین ۲ تیم افزایش یابد و وقت استراحت فنی در ست دوم با نتیجه ۱۲ بر ۶ به سود شاگردان عطایی شد. بعد از وقت استراحت فنی در ست دوم هم‌این ملی پوشان ایران بودند که پیش افتادند و حفظ اختلاف امتیازی باعث شد تا شاگردان عطایی در ست دوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شوند.

ست سوم با برتری صربستانی‌ها آغاز شد، اما ملی پوشان ایران اجازه ندادند اختلاف زیاد شود و بازی را خیلی زود برگرداندند و با گرفتن امتیاز‌های پی در پی این شاگردان عطایی بودند که امتیاز‌های بعدی را کسب کردند تا وقت استراحت فنی در ست سوم با نتیجه ۱۲ بر ۶ به سود ملی پوشان ایران باشد. بعد از وقت استراحت فنی هم این ایران بود که اختلاف را حفظ کرد تا در آستانه پیروزی در این ست و بازی قرار بگیرند. در ادامه این ست هم ملی پوشان با نتیجه ۲۵ بر ۱۲ به پیروزی رسیدند و توانستند در مجموع با نتیجه ۳ بر صفر به برتری برسند و راهی مرحله فینال شوند.

تیم ملی والیبال کشورمان با این پیروزی موفق شد در جمع ۸ تیم صعود کننده به مرحله بعدی لیگ ملت‌های والیبال قرار گیرد.

امیر حسین اسفندیار با کسب ۱۷ امتیاز بهترین بازیکن این دیدار لقب گرفت. امین اسماعیل نژاد نیز موفق شد ۱۶ امتیاز برای تیم ملی کشورمان کسب کند.

آنتاسوویچ بازیکن صربستان نیز ۱۴ امتیاز برای کشورش در این دیدار به دست آورد.

جدول رده بندی  لیگ ملت های والیبال ٢٠٢٢  بدین شرح است:

 

جدول لیگ ملت های والیبال

انتهای خبر