صعود ملی پوشان کشتی به فینال قهرمانی آسیا

تمامی نمایندگان کشورمان در ۵ وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا به فینال رسیدند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

در پایان دیدار‌های مقدماتی ۵ وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا که صبح امروز (یکشنبه) در شهر منامه بحرین برگزار شد آرمین حبیب زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم، عرفان الهی در وزن ۷۴ کیلوگرم، عارف رنجبر در وزن ۸۶ کیلوگرم، مبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم و سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به دیدار فینال رسیدند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم آرمین حبیب زاده در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل انخبولد انخبات از مغولستان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر ارسلان رحیم اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حبیب زاده در این دیدار به مصاف کومار موهیت از هند می‌رود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم عرفان الهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۲ از سد ریوتارو توگویا از ژاپن گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دیاس ساگداتوف از قزاقستان با نتیجه ۱۰ بر صف به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. الهی در این دیدار با جایدیپ از هند مبارزه می‌کند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم عارف رنجبر در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۸ مقابل ژاکسیلیک از قزاقستان به پیروزی رسید وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۸ جوینتی کومار از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. رنجبر در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل حاج اکبر عبدوالکاخاروف از ازبکستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. رنجبر در این دیدار به مصاف باتبیلکون نادامبات از مغولستان می‌رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم مبین عظیمی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۲ ایسا کیکوچی از ژاپن را از پیش رو برداشت و در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل آکاش از هند پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. عظیمی در دیدار پایانی به مصاف نوردولت باکنوف از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی گیر و در دو گروه ۴ و ۳ تیمی و به صورت دوره‌ای برگزار شد، سالار حبیبی در دیدار نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مدربک آبدینظر اولو از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل بکزات تاژی از قزاقستان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. حببی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر آینظر بازاربایف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف ماهندرا گایکواد از هند می‌رود.

رقابت‌های رده بندی و فینال اوزان فوق از ساعت ۱۸:۳۰ امروز برگزار می‌شود.

تیم ایران در روز اول این رقابت‌ها صاحب ۳ مدال طلا و یک مدال نقره شده بود.