نگاه ایران به ورزشکاران ابزاری نیست

مسئولان ورزشی کشور در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک بر ابزاری نبودن نگاه به ورزشکاران تاکید کرند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

مراسم رونمایی از سردیس المپین‌های افتخار آفرین ایران، علیرضا دبیر، یوسف کرمی، مراد محمدی، حمیدسوریان و بهداد سلیمی با حضور مسئولان ورزش کشور و خانواده ورزشکاران در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

خطیب زاده “معاون و سخنگوی وزارت خارجه” و سمیرا اصغری “نماینده زنان جهان اسلام در کمیته بین المللی المپیک” دو مهمان ویژه این مراسم بودند.

علیرضا دبیر و حمید سوریان در این نشست حضور نداشتند. 

سجادی وزیر ورزش پس از تشکر از فدراسیون ها و صالحی امیری در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی و انتقاد شدید فدراسیون کشتی از حراست وزارت ورزش به دلیل بی نظمی‌های ایجاد شده در مسابقه گفت: مسابقه انتخابی تیم ملی یکی از شکیل‌ترین و پرشورترین مسابقاتی بود که در سال‌های اخیر دیدم و بلافاصله پس از مسابقات به علیرضا دبیر زنگ زدم و از اول به دلیل برگزاری عالی این مسابقات تشکر کردم.

سجادی بیان کرد: دیپلماسی ملی و بین‌المللی حائز اهمیت است و بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای کشور از جمله وزارت امور خارجه می‌توانند در امر دیپلماسی ورزشی کمک کنند. 

وزیر ورزش گفت: کمتر جایی را مانند ایران سراغ دارم که پیشکسوتان را ارج می‌نهند. ورزشکاران سایر کشورها می‌گویند تا زمانی که ما مدال کسب می‌کنیم مورد توجه هستیم.  عزیزانی که علاقه دارند کشور خود را جابه‌جا کنند، می‌گویم هیچ کجا ایران نمی‌شود.  البته ممکن است این جابه‌جایی مقطعی و مثلا برای تحصیل باشد.

صالحی امیری گفت: ورزش ایران تاریخ و هویت دارد. پیام دوم این است که نگاه ما به ورزشکاران ابزاری نیست و قهرمانان همیشه باید دیده شوند.

وی ادامه داد: امروز باید حیدری، جوادی، یوسف، دبیر و … بیشتر از گذشته دیده شوند. آنها برای همیشه باید در تاریخ مورد تجلیل قرار بگیرند. باید قدرشناس باشین و هنوز ما به خاطر داریم که سوریان چگونه درخشش‌های همیشگی خود نماد قهرمانی شد.

انتهای خبر