یک سر و گردن از حریفان بالاتر بودیم

آذرپیرا گفت: در رقابت های کشتی آزاد آسیا یک سر و گردن از حریفان بالاتر بودیم.

image_pdfimage_printچاپ خبر

امیرعلی آذرپیرا، قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد جوانان آسیا گفت: سطح مسابقات مانند یک تورنمنت بسیار معمولی به‌منظور آمادگی حضور در مسابقات انتخابی بزرگسالان بود. خوشبختانه رقابت‌ها با بهترین نتیجه به نفع ایران به پایان رسید. در این دوره از مسابقات ۴ کشتی گرفتم و ضمن قدردانی از کادر فنی و مربی خوبم آقای پلویی باید بگویم با وجود تمام سختی‌هایی که کشیدیم یک سر و گردن از تمام حریفان آسیایی بالاتر بودیم. امیدوارم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان نیز بهترین نتیجه را کسب کنیم.

در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد جوانان آسیا که با حضور ۷ کشتی گیر و در دو گروه ۴ و ۳ تیمی و به صورت دوره‌ای برگزار شد، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل نوربولات آدیل اولو از قرقیزستان پیروز شد. وی در دور دوم مقابل آشیش از هند با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر صفر آشیش از هند را مغلوب کرد و طلایی شد.

سالار حبیبی، قهرمان وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جوانان آسیا گفت: به‌حمدلله همه کشتی‌گیران ایران در این دوره از مسابقات، کشتی‌های خوبی گرفتند و توانستیم رتبه نخست تیمی را کسب کنیم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان نیز همین مدال‌ها را کسب کنیم و بر بام جهان قرار بگیریم. مسابقات از سطح خوبی برخوردار بود و حریفان پر قدرت در این دوره از مسابقات آسیایی شرکت داشتند. پیکار‌های آسیایی به لحاظ زمانی پیش از مسابقات جهانی برگزار شد و به همین جهت تیم‌ها از آمادگی خوبی برخوردار بودند. به لطف خدا کشتی‌گیران ایران نیز بهترین نمایش را در این مسابقات داشتند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد جوانان آسیا که با حضور ۷ کشتی گیر و در دو گروه ۴ و ۳ تیمی و به صورت دوره‌ای برگزار شد، سالار حبیبی در دیدار نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مدربک آبدینظر اولو از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل بکزات تاژی از قزاقستان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. حبیبی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر آینظر بازاربایف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر ماهندرا گایکواد از هند را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.

رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا روز‌های ۱۸ و ۱۹ تیرماه در شهر منامه بحرین برگزار شد و در پایان تیم کشورمان با ۸ مدال طلا و یک مدال نقره و کسب ۲۲۸ امتیاز با اقتدار بر بام آسیا ایستاد و یک رکورد تاریخی را ثبت کرد.