دبیر: شیوه آموزش مربیان باشگاهی معضل اصلی کشتی است

رئیس فدراسیون کشتی گفت: معضل اصلی کشتی، شیوه آموزش مربیان باشگاهی است که باید اصلاح شود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

علیرضا دبیرگفت: ما در کلاس یکسان سازی آموزش مربیان به دنبال آموزش فن نیستیم، بلکه روش آنالیز و یادگیری فنون را آموزش می‌دهیم. ۸۰ تا ۹۰ درصد معضل کشتی ایران مربوط به مربیان باشگاهی و شیوه آموزش آنهاست و ما به دنبال اصلاح این روش هستیم. اگر تحولی بخواهد در کشتی صورت بگیرد باید از پایه باشد. از وقتی خانه‌های کشتی احداث شد، باشگاه‌های کشتی را در سطح محلات تعطیل کردند و کشتی از این مسئله ضربه خورد و سبب شد تا جمعیت کشتی گیران رو به کاهش برود. باشگاهی که ۵ تا ۶ سانس در روز کشتی گیر آموزش می‌دید، به یک سانس در روز رسید.

کلاس یکسان سازی آموزش مربیان استان‌های تهران و قم ۹ صبح امروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه و به میزبانی هیئت کشتی استان تهران به منظور یکسان سازی تمرینات مربیان کشتی آزاد و فرنگی با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و حسن یوسفی افشار مشاور عالی رئیس فدراسیون در امور فنی در سالن دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رودهن برگزار شد.

دبیر گفت: سال ۹۸ که فدراسیون کشتی را تحویل گرفتم، جمعیت کشتی گیر بیمه شده به همراه پیشکسوتان که کارت کشتی داشتند، تنها ۳۰ هزار نفر بود و با تلاش‌هایی که شده است امروز این جمعیت را به ۲۵۰ هزار نفر رسانده ایم. البته این جمعیت هم کم است و باید افزایش پیدا کند. به همین خاطر در تمام سفر‌های استانی از دستگاه‌های مختلف، از سپاه گرفته تا بخش‌های دیگر می‌خواهم که سالن و باشگاه در اختیار ما بگذارند تا باشگاه‌ها زیاد شود و این باعث می‌شود مربیان کشتی هم زیاد شوند.

او گفت: وضعیت الان کشتی تهران در تیم‌های ملی قابل قبول نیست و قابل مقایسه با دهه ۶۰ و ۷۰ نیست و باید یک تحول صورت بگیرد. وقتی رئیس هیئت تهران را برداشتم، به من تهمت زدند، اما من از حق کشتی دفاع می‌کنم. در همین خصوص برنامه‌هایی برای احیای کشتی تهران در حال اجرا شدن است و در یکی از موارد سالن کشتی هفتم تیر که شناسنامه کشتی تهران است و بزرگانی از جهان پهلوان تختی تا حسن یزدانی در آن کشتی گرفته اند، در حال بازسازی است و با تعمیراتی که صورت می‌گیرد، یک سالن در کلاس جهانی خواهد بود. همچنین با مغازه‌هایی که در کنار این سالن احداث می‌شود، هیئت تهران با درآمدی که از این مغازه‌ها می‌تواند داشته باشد دیگر به بودجه جا‌های دیگر احتیاج ندارد و می‌تواند خودکفا شود. همچنین با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، قرار است مالکیت سالن کشتی هفتم تیر به صورت مادام العمر به هیئت تهران منتقل شود.