بیانیه فدراسیون فوتبال درباره تصمیم گیری برای سرمربی تیم ملی/ نظر مقام رهبری اشتباه تفسیر شده

فدراسیون فوتبال بیانیه ای درباره تصمیم گیری در خصوص سرمربی تیم ملی منتشر کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

فدراسیون فوتبال بیانیه ای در خصوص تصمیم کیرس یراس نیمکت سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

پیرو مطلب منتشر شده در یکى از روزنامه هاى غیر ورزشى و تفسیر نادرست از مواضع و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در حمایت و تمجید از مربیان داخلى لازم است موضوعاتى به منظور تبیین مواضع فدراسیون فوتبال و رفع ابهامات پیرامون تیم ملى اعلام شود.

رسالت فدراسیون فوتبال جمهورى اسلامى ایران تلاش در مسیر آماده سازى و شکل گیرى تیمى قدرتمند، منسجم و شایسته در سایه پرچم سه رنگ ایران اسلامى با نام تیم ملى فوتبال ایران است که بتواند موجبات خشنودى و شادى ملت بزرگ ایران، قشر جوان و علاقمندان به فوتبال را در میادین بین المللى فراهم سازد.

بر این اساس برداشت غیر مرتبط روزنامه مورد نظر از بیانات معظم له با استفاده از تیتر غلط و شائبه دار موجب ایجاد فضاى نامناسبى در اطراف تیم ملى ایران و فدراسیون فوتبال شده است.

تاکیدات مقام معظم رهبرى در خصوص ضرورت استقلال سازمان‌ها، شایسته سالارى و انجام امور اجرایى توسط متخصصین هر حوزه که در این موضوع بدون شک فدراسیون فوتبال است نشان گر برداشت نادرست از بیانات و توصیه هاى مطرح شده در مقطع زمانى دیگر و مرتبط با حوزه و اتفاقات دیگرى است.

متاسفانه این مطلب همچنین مصداق وهن جایگاه دفتر مقام معظم رهبرى است حال آنکه انتشار پستى در اینستاگرام معظم له هیچ ارتباطى با شرایط و موضوعات مرتبط با تیم ملى فوتبال ایران نداشته و برداشت غلط و حاشیه ساز منتشر شده در این روزنامه موجب انحراف افکار عمومى و واکنش هاى نادرستى گردیده است.

بر این اساس فدراسیون فوتبال جمهورى اسلامى ایران بر مبناى وظایف و مسئولیت هاى خود در راستاى تحقق فرمایشات مقام معظم رهبرى در زمینه سربلندى و حضور قدرتمندانه نمایندگان ورزش ایران اسلامى در میادین بین المللى، همچنین خوشحالى و رضایت مردم شریف ایران اسلامى تنها در راستاى مصالح و منافع ملى در خصوص شرایط تیم به صورت کاملا مستقل تصمیم گیرى و به تکلیف خود عمل خواهد کرد.

هیچ گونه دخالت سیاسى و غیر ورزشى در اینگونه موضوعات تخصصى که در حوزه وظایف تعریف شده مسئولان فدراسیون به شمار مى رود صورت نگرفته همچنین سخنگوى محترم دولت و وزیر محترم ورزش بار‌ها بر استقلال کامل فدراسیون در زمینه تصمیم گیرى پیرامون شرایط تیم ملى و نقش حمایتى دولت محترم در خصوص پشتیبانى از فدراسیون در مسیر آماده سازى تیم تاکید نموده اند.