مصاحبه اختصاصی با شیهان قربانی(پیشکسوت کاراته)؛

کاراته شهرستان اردبیل همچنان در اوج

اردبیل- بهروز قربانی(پیشکسوت کاراته) پس از عهده‌داری ریاست هیات کاراته شهرستان اردبیل توانمندی خود را در ساماندهی ورزشکاران و کسب عناوین و مدال های رنگارنگ برای هیات شهرستان بخوبی نشان داد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا) – واحد اردبیل: بهروز قربانی از پیشکسوتان و قهرمانان کاراته استان اردبیل در سال های فعالیت خود کمک شایانی در توسعه رشته کاراته داشته است. او پس از عهده داری ریاست هیات کاراته شهرستان اردبیل توانمندی خود را در ساماندهی ورزشکاران و کسب عناوین و مدال های رنگارنگ برای هیات شهرستان بخوبی نشان داد. به همین بهانه مصاحبه ای با این پیشکسوت کاراته انجام دادیم که در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

آقای قربانی از اقداماتتان در هیات کاراته شهرستان برایمان بگویید؟

در مدت 6 ساله ریاست هیئت کاراته شهرستان اردبیل با کمک ورزشکاران و مربیان توانستیم آمار بیمه شدگان را از ۱۹۰ نفر به بالای ۲ هزار نفر برسانیم. در این مدت تعداد باشگاه ها نیز از ۱۰ باشگاه به ۶۰ باشگاه ارتقا یافت و این موفقیت ها باعث شد نام هیئت کاراته شهرستان برای ۴ سال متوالی در میان ۳ هیئت ورزشی برتر شهرستان اردبیل قرار گیرد.
در این سال ها 3 نفر از قهرمانان هیات کاراته شهرستان اردبیل موفق به درخشش در مسابقات استعدادهای برتر کاراته استان شدند و هیات شهرستان در مسابقات کاراته کنترلی در سه دوره متوالی به قهرمانی کشور دست یافته است. همچنین کسب صدها مدال و عنوان قهرمانی توسط کاراته کاران شهرستان در رقابت های استانی و کشوری حاصل تلاش های ۶ ساله اینجانب و کمیته های هیات کاراته شهرستان می باشد.
همچنین چندین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه های اردبیل و انتخابی برای حضور در مسابقات استانی بدون هیچگونه حواشی و با حضور پرشور ورزشکاران در این سال ها برگزار شده است. در خصوص رویدادهای اخیر کاراته شهرستان اردبیل نیز لازم به ذکر است که از آغاز سالجاری تاکنون با همکاری اعضای هیات شهرستان توانستیم ۴ دوره مسابقات کاراته را برگزار کنیم که این حجم از فعالیت ها نویدبخش آینده ای روشن و پیشرفت روز افزون برای کاراته شهرستان می باشد.

در دوران کرونا هم فعالیت هیات تداوم داشت یا نظیر برخی از هیات ها کرونا را باانه ای برای تعطیلی رشته ورزشی خود و هیات کاراته قرار دادید؟

در دوران کرونایی نیز فعالیت های ما تعطیل نشد بطوریکه برای اولین بار در سطح کشور توانستیم مسابقات کاتای مجازی را پایه ریزی و برگزار کنیم که اردبیل در این خصوص بعنوان الگویی برای سایر استان ها و حتی فدراسیون معرفی شد.
با شرکت جمعی از قهرمانان در بخش بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا حاضر شدیم و از بیماران عیادت و دلجویی کرده و از پرستاران تجلیل و قدردانی کردیم و در این مراسم فرهاد موقر از مربیان و قهرمانان کاراته اردبیل مدال طلای مسابقات اوراسیایی خود را به پاس زحمات مدافعان سلامت، به پرستاران این بخش اهدا کرد.
تداوم تمرینات باشگاه ها در فضای باز هم از دیگر برنامه های هیات کاراته شهرستان در دوران شیوع کرونا بود که با بازتاب خوب از شبکه استانی و ملی مواجه شد.

با توجه به مسئولتتان در انجمن کاراته کارگران استان، از عملکرد خود در این حوزه نیز برایمان توضیحاتی بدهید؟

در انجمن کاراته کارگران استان نیز توانستیم در سال ۹۷ برای اولین بار در سطح کشور مسابقات قهرمانی کارگران در سبک های آزاد را برگزار کنیم که این امر باعث شد کمیته سبک های آزاد کاراته کارگران کشور در فدراسیون ورزش کارگری راه اندازی شود و مسئولیت این کمیته را نیز به بنده محول کردند و ما توانستیم تاکنون ۳ دوره مسابقات کشوری سبک های آزاد کاراته کارگران را برگزار کنیم.

با توجه به اینکه مسئول کمیته ورزش مجمع مطالبه گران جامعه اسلامی اصناف و بازاریان هستید، از عملکرد و اهداف تشکیل این کمیته نیز توضیحاتی برای مخاطبان ورزشی ارایه دهید.

این کمیته با هدف هم افزایی و کمک به ورزش استان و ایجاد بازویی توانمند برای اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای مطالبه گری در حوزه ورزش تشکیل شده که سعی بر آن داریم تا مشکلات ورزش استان را احصا کرده و با مسئولین استان در میان بگذاریم. البته در این کمیته اکثریت طیف های ورزشی، قهرمانان و کارشناسان عضویت دارند و تاکنون جلسات متعددی با حضور این اعضا و دعوت از مسئولین ورزشی و مدیران مرتبط با ورزش دعوت شده اند که نتایج و تروجی خوبی را بهمراه داشته است.

در مورد درجه فنی خودتان در کاراته و از مسئولیتتان در نهادهای ورزشی و اجتماعی برایمان بگویید؟

من دارنده کمربند مشکی دان 6 کاراته، مربی درجه یک ملی، قهرمان چندین دوره مسابقات استانی، کشوری و بین المللی، رئیس هیئت کاراته شهرستان اردبیل، عضو هیئت رئیسه کاراته استان، نایب رئیس انجمن کاراته کارگران کشور و رئیس سبک های آزاد این انجمن، رئیس انجمن کاراته دانشجویان دانشگاه های استان، نماینده موسسه بین المللی سفیران صلح در استان، سرگروه کمیته ورزش جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل و مدیرکارگروه ورزش زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل می باشم.

و اما سخن پایانی:

در پایان از جا دارد از زحمات آقایان جمال پیله ور(رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل)، علیرضا بیداردل(سرپرست معاونت ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان)، دکتر علی مهری(رییس هیات ورزش کارگری استان) و بویژه زحمات و حمایت های استاد سیامک صحرانورد(رییس انجمن کاراته کارگران کشور و مدیر تیم های ملی پایه فدراسیون کاراته کشور) در پیشبرد کاراته شهرستان اردبیل و کاراته کارگری استان و کشور تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام / ع