عیار تیم ملی با بازی مقابل سوریه مشخص نمی شود

کارشناس بسکتبال کشورمان معتقد است عیار ملی پوشان با بازی مقابل سوریه و قزاقستان مشخص نمی شود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

افشین رضاپور کارشناس بسکتبال کشورمان در خصوص عملکرد تیم ملی بسکتبالمان در مسابقات کاپ آسیا و کسب ۲ پیروزی تا اینجای مسابقات گفت: شش مسابقه اخیر تیم ملی بسکتبال ما، دیدار‌های تکراری بود و ما فقط با قزاقستان و سوریه بازی کرده ایم. در پنجره‌های جام جهانی هم همین بازی‌ها تکرار شد. طوری شده که این ایده به وجود می‌آید که معیار سنجش تیم ما همین ۲ تیم هستند. در حالی که قزاقستان و سوریه تیم‌های قدرتمندی محسوب نمی شوند خصوص سوریه که تیم درجه سه آسیا است.

قزاقستان در پنجره سوم جام جهانی بازیکن خارجی اش را از دست داد و مربی خارجی اش هم دیگر در کنار تیم نماند. این تیم تا مسابقات اخیر ضعیف‌تر شده است.

سوریه هم از بازیکن آمریکایی اش در مسابقات کاپ آسیا استفاده نکرد و در پنجره دوم جام جهانی هم حذف شدند.

بنابراین این ۲ تیم از مسابقات قبلی تاکنون افت داشتند، اما تیم ما روندی رو به رشد داشته، زیرا نفرات ما کامل شدند، تمریناتمان بیشتر شد و بازی‌های تدارکاتی داشتیم و توانستیم سوریه و قزاقستان را شکست دهیم.

رضاپور درباره عملکرد سعید ارمغانی گفت: بازی با این ۲ تیم نمی‌تواند ملاک سنجش کار سعید ارمغانی باشد و او باید همچنان کار کند تا قابلیت هایش را نشان دهد و هنوز برای بررسی عملکردش زود است.

بازی سوم تیم ملی بسکتبال کشورمان با ژاپن است.

رضاپور گفت: ژاپن ابتدا سوریه را با اختلاف ۶۱ امتیاز برد و قزاقستان را هم با اختلاف بیش از ۳۰ امتیاز برد. نه ژاپن و نه ایران ملاکشان قزاقستان و سوریه نیست و این ۲ تیم باید در مقابل یکدیگر توانایی‌های خود را ثابت کنند.

این مارشناس بسکتبال گفت: اما چیزی که قبل از بازی مشخص است این است که تجربه ما بیشتر است. ما شش بازیکن المپیکی داریم. دو سه بازیکن هم داریم که اگرچه المپیک نرفتند، اما جام جهانی را تجربه کردند و از نظر تجربه و قد و قامت از ژاپن سرتر هستیم. آن‌ها سعی می‌کنند کوتاهی خود را با سرعت، پرتاب‌های ۳ امتیازی و دفاع جبران کنند و باید مراقب آن‌ها در این زمینه‌ها باشیم.

رضاپور درباره بازیکنان گفت: حامد حدادی نقطه قوت ماست. همچنین ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی از بهترین‌های آسیا هستند.   تیم ما شش بازیکن المپیکی دارد، اما ژاپن سه بازیکن از المپیک دارد و تیمش را جوانسازی کرده است. در نهایت من شانس برد ایران را مقابل ژاپن بیشتر می‌دانم.