داستان سربازی از فوتبال به والیبال رسید/لژیونر شدن ستاره تیم ملی در گرو معافیت

امین اسماعیل نژاد ستاره تیم ملی والیبال کشورمان در حالی چندین پیشنهاد خارجی دریافت کرده که در حال حاضر سرباز است.

image_pdfimage_printچاپ خبر

سال گذشته بود که ماجرای خدمت سربازی سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند ۲ بازیکن استقلال حسابی سر و صدا کرد و مدت‌ها رسانه ها، مدیران این باشگاه و مسئولان نظام وظیفه درگیر این موضوع بودند.

در نهایت بی قانونی برای این ۲ بازیکن رخ نداد و آن‌ها راهی خدمت سربازی شدند. اما حالا موضوع خدمت سربازی یک بازیکن دیگر موضوع روز شده، البته این بار نه فوتبالیست بلکه یک بازیکن والیبال.

امین اسماعیل نژاد پدیده والیبال کشورمان در مسابقات لیگ جهانی با عملکرد درخشانش چشم‌ها را خیره کرده. این بازیکن سال گذشته با گذراندن خدمت سربازی، راهی باشگاه مقاومت شهداب یزد شد و با عملکردی فوق العاده، یکی از عوامل اصلی قهرمانی این تیم در لیگ برتر بود و همین موضوع باعث شد که نگاه بهروز عطایی را به خود جلب کند.

پیش از شروع لیگ ملت‌ها تصور می‌شد که صابر کاظمی پشت خط زن اول و اصلی ایران در لیگ ملت‌ها باشد، اما او در هفته اول به دلیل مسائل فنی و البته مصدومیت کنار گذاشته شد و امین اسماعیل نژاد جای او را گرفت.

بازیکن ۲۶ ساله کشورمان از این فرصت، به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و از همان مسابقه نخست ستاره تیم ملی لقب گرفت. سرویس‌های ویران کننده او در بازی مقابل لهستان، اوج نمایشش در این مسابقات بود و در بیشتر بازی‌ها امتیازآورترین بازیکن تیم بهروز عطایی لقب گرفت.

درخشش او در این مسابقات باعث شده تا چند باشگاه بزرگ خارجی برای جذب او وارد عمل شوند، اما یک مشکل بزرگ در این راه وجود دارد. اسماعیل نژاد برای گذراندن سال دوم خدمت سربازی اش باید سال آینده را در تیم پاس گرگان بگذراند.

طبق قانون نظام وظیفه بازیکنان ملی پوش می‌توانند خدمت خود را تا ۳۰ سالگی به تعویق بندازند، اما اسماعیل نژاد نیمی از خدمتش را سپری کرد و هم اکنون سرباز است. همین اتفاق ممکن است آینده ورزشی او را تحت تاثیر قرار دهد و اگر امسال به این باشگاه‌های بزرگ خارجی نرود، شاید سال دیگر، خبری از این پیشنهادات نباشد.

همین موضوع باعث شد عادل غلامی بازیکن سابق تیم ملی والیبال کشورمان، برای او کمپینی راه بیندازد تا او از ادامه خدمتش معاف شود.  

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در خصوص معافیت اسماعیل نژاد گفت: فدراسیون والیبال تمام تلاشش را می‌کند تا مشکل این ستاره والیبال کشورمان حل شود.

البته داورزنی این نکته را هم افزود که فقط فرمانده کل قوا یعنی رهبر معظم انقلاب باید این دستور را صادر کند. همچنین داورزنی اعلام کرد که رفتن روی سکو در مسابقات قهرمانی جهان یا المپیک نیز می‌تواند قضیه اسماعیل نژاد را حل کند.

سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی کل کشور هم در خصوص معافیت امین اسماعیل نژاد با توجه به عملکردش در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ گفت: وزارت ورزش و جوانان می‌تواند سوابق و درخواست و تقاضای خود را در خصوص معاوفیت این بازیکن برای سازمان وظیفه عمومی ارسال کند تا مورد بررسی قرار بگیرد. بدون بررسی نمی‌توانیم چیزی را اعلام کنیم. 

با توجه به این اتفاقات باید دید مشکل سربازی اسماعیل نژاد حل  و این بازیکن امسال لژیونر می‌شود یا او امسال هم باید در لیگ ایران سپری می‌کند.