انصراف تیم ملی فوتبال از حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی

برنامه مجله فوتبالی با موضوع انصراف تیم ملی فوتبال امید کشورمان از حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی روی آنتن رفت.

image_pdfimage_printچاپ خبر

برنامه مجله فوتبالی امشب با موضوع انصراف تیم ملی امید از شرکت در بازی‌های کشور‌های اسلامی و شایعات مربوط به ترک هتل و ضبط کارت ملی پوشان و بررسی پرونده ویلموتس روی آنتن رفت.

تیم ملی امید قرار بود به بازی‌های کشور‌های اسلامی اعزام شود، اما مسئولان تیم امروز از حضور در بازی‌ها انصراف دادند.

فراز فاطمی، مدیر تیم ملی فوتبال امید روی هط این برنامه گفت: از پنجم مرداد که اردویمان شروع شد، متاسفانه تست کرونای  چند بازیکن و تعدادی از نفرات کادرفنی  مثبت شد.

او گفت: طبق صحبت‌ها قرار بود بازیکنان سر موعد به تیم ملحق شوند، اما با توجه به اینکه سرمربی‌ برخی از تیم ها عوض شدند آن‌ها با توجه به شرایط بازیکنان آن‌ها را در اختیار ما قرار ندادند.

فاطمی درباره الزام تیم‌ها به در اختیار قراردادن بازیکن از سوی فدراسیون گفت: با توجه به اینکه این بازی‌ها در فیفا دی نیست مربیان و باشگاه‌ها همکاری نمی‌کنند.غیبت یک بازیکن در یک هفته تاثیری بر عملکرد تیم ندارد، اما تیم‌ها برای بحث ملی هم حاضر به همکاری نشدند. من شاهدم در کمیته جوانان دبیر کل و افراد دیگر وقت می‌گذارند، اما وقتی به جای حساس می‌رسد عدم همکاری‌ها باعث این اتفاقات می‌شود.

او ادامه داد: در این بازی‌ها سنگال مراکش جمهوری آذربایجان و ترکیه شرکت می‌کردند و این بازی‌ها فرصت خوبی برای ما بود. اگر تیم مهدوی کیا کامل بود این بازی‌ها می توانست به ما کمک کند، اما با توجه به این که بازی‌ها یک روز در میان و فشرده انجام می‌شد اگر با ۱۵ نفر می‌رفتیم بعد از یک بازی مصدومیت‌ها شروع می‌شد و ضرر بازی از منفعتش بیشتر بود.

فاطمی درباره شایعات مربوط به تسویه با هتل محل اقامت تیم امید و ضبط کارت ملی پوشان گفت: این موضوع را تکذیب می کنم خروج ما از هتل ناگهانی بود ما قرار بود دوازدهم به قونیه برویم. ما یک باره تصمیم به ترک هتل گرفتیم اتفاقی که افتاد روال قانونی ترک هتل بود.

اسدیان مجری برنامه گفت: اگر مشخص شود بازیکنان کرونا داشتند میزبان برای شرکت نکردن در بازی‌ها میزبان ایرادی نمی‌گیرد در غیر این صورت در هر حال باید تاوانی پرداخته شود.

محمود عبداللهی، مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک گفت: همینطور است. با توجه به این که مسابقات تک رشته‌ای نیست و کاروان‌های بزرگی از پنجاه و هفت کشور در بازی‌ها حضور دارند اولویت ما هم اعزام کاروانی است که مورد کرونایی نداشته باشد. از دو ماه پیش از طریق هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی و کادر سرپرستی بحث‌های واکسیناسیون و تست کرونا در دستور کار قرار گرفت. تمام تیم‌ها دو روز قبل و به محض ورود به ترکیه تست پی سی آر می‌دهند. از تیم ملی امید پنج بازیکنان با تست مثبت داشتیم و احتمال داشت موارد دیگری نیز مثبت ششود.

عبداللهی گفت: بعد از تماس‌های انجام شده با ماجدی و صالحی امیری قرار شد این عدم اعزام به خاطر کرونا در دستور قرار بگیرد. کادر سرپرستی و معاونان او در قونیه حضور دارند و این مورد را در جلسه فردا مطرح خواهند کرد.

تیم فوتبال جوانان کشورمان قصد دارد در رقابت‌های کافا آسیای مرکزی شرکت کند و این تیم هم کم و بیش با مشکلات بازیکن مواجه است.

در ادامه برنامه سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان از برنامه های این تیم گفت

صمد مرفاوی گفت: تیم ملی جوانان دیر تشکیل شد. اوایل مشکلاتی در استعدادیابی داشتیم پس از حل مشکلات و جمع کردن بازیکنان از هفده تیر تمرینات خود را برای کافا به طور رسمی اغاز کردیم و بچه‌ها آماده هستند.ما هم در مسئله بازیکنان مشکلاتی داشتیم دو سه باشگاه همکاری نکردند و ما سعی بر جایگزین کردن نفرات دیگر داشتیم و این کار با موفقیت انجام شد.

مرفاوی افزود: تیم فردا اعزام می‌شود و ما از جمعه با ازبکستان بازی داریم. به امید خدا می‌رویم که قهرمان شویم. بچه‌ها توانمند هستند و بازی‌ها می‌تواند تجربه خوبی برای کسب آمادگی برای مسابقات مقدماتی آسیا در شهریور باشد.

 

اسدیان مجری گفت: امشب قرار بود درباره رقابت‌های لیگ قهرمان آسیا و استقلال و پرسپولیس صحبت کنیم و بررسی کنیم تا مشخص شود فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ما در چه مرحله‌ای است.

او ادامه داد: سال کذشته پرسپولیس و استقلال به خاطر نرسیدن به حدنصاب afc این مجوز را به دست نیاورند و با وجود کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از این مسابقات حذف شدند. ما قصد داشتیم در این خصوص با مصطفی زارعی، مدیر رکن صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های فدراسیون فوتبال گفت و گویی داشته باشیم، اما ایشان اعلام کردند تمایلی به گفت و گو ندارند.

اسدیان گفت: باید از چه کسی در این باره سئوال شود. قبلا در این مورد کمیته داشتیم که رسیدن به سر کلاف کار دشواری بود حالا هم که مسئول واحدی دارد نمی‌دانیم باید از چه کسی مسایل را بپرسیم. در فاصله ۱۰ روز تا آغاز لیگ برتر، فدراسیون فوتبال هنوز ساز و کار معرفی تیم‌ها را برای فصل آینده لیگ قهرمانان اعلام نکرده است. با توجه به اینکه جام جهانی امسال برگزار می‌شود لیگ قهرمانان امسال برکزار نمی‌شود. فدراسیون باید سازو کاری به afc اعلام کند که توضیح دهد پس از یک سال تعویق تیم‌ها اینگونه صعود خواهند کرد.

مجری برنامه تشریح کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی تیم‌ها را نخواسته، اما اعلام کرده تا پیش از آغاز رقابت‌های لیگ تمام کشور‌ها باید اعلام کنند که چگونه در مسابقات شرکت می‌کنند و ما حدودا ۱۵ روز تا شروع لیگ فرصت داریم. هر کدام از دوستان که بخواهند برنامه با آن‌ها صحبت خواهد کرد.

در ادامه برنامه گزارشی درباره رای دستیار ویلموتس پخش شد.

دیوان داوری ورزش cas فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت ۳۴۸ هزار و ۶۱۷ یورو به علاوه ۶ هزار یورو پاداس و پرداخت ۵ درصد سود سالیانه با محاسبه از تاریخ ۶ جولای ۲۰۲۰ میلادی در پرونده فررا دستیار اول ویلموتس محکوم کرده است.

در ادامه برنامه گزارشی از بازی‌های تدارکاتی تیم‌های لیگ برتر کشورمان و نقل و انتقالات فوتبال ایران و اروپایی پخش شد.

گزارشی نیز از گفت و گوی دیشب حمید سجادی رو ی آنتن رفت.

شب گذشته وزیر ورزش اعلام کرد از نیم فصل دوم کمک داور ویدیویی خواهیم داشت.

وزیر ورزش در حاشیه برنامه‌ای شب گذشته که در آن شرکت کرده بود،گفت: یکی از ابهامات این است که آیا این عدد و رقم در حد ویلموتس بوده یا خیر. ۳۲ میلیارد مالیات این موضوع بوده که ما دو تای آن را خرد خرد پرداخت کردیم. ماجدی به من گفت چک‌های با مبالغ چند صد میلیونی برای مالیات‌ها می‌دهد و در غیر این صورت جریمه می‌شود. رای دستیار ویلموتس اعلام خواهد شد و دو تا پنج درصپ جریمه دیرکرد دا یم و ۳.۳ که اعلام شد.

وزیر ورزش اعلام کرده بود: رئیسی و مخبر امور تیم ملی را مورد توجه قرارداده اند. مخبر ستادی تشکیل داده است برای قطر و خود ریاست آن را به عهده دارند تا بررسی شومد نیاز‌های تیم ملی چیست. تیم اول برای بازی تدارکاتی اماده شده و تیم دوم درحال اماده شدن است.