صالحی امیری: کرونا، مصدومیت و همکاری نکردن باشگاه‌ها باعث انصراف تیم ملی امید شد

رئیس کمیته ملی المپیک: سه بحث کرونا و مصدومیت بازیکنان و همکاری نکردن باشگاه‌ها باعث انصراف تیم ملی فوتبال امید شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص رونمایی از تاریخ شفاهی ورزش، اظهارداشت: اگر در شرایط کرونا نبودیم امروز ۲۰۰ جلد کتاب را رونمایی می‌کردیم. امروز شاهد بودید جمع بزرگی از پیشکسوتان حاضر بودند، ورزش ما داری تبار و هویت است و تلاش کردیم مجموعه خاطرات، دانش و تجربیات مدیران را ضبط و ثبت و تدوین کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص انصراف تیم ملی امید از بازی‌های کشور‌های اسلامی، عنوان کرد: حقیقت ماجرا این است که با میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در ارتباط هستیم. اتفاقی که متاسفانه افتاد اینکه تست کرونای ۴ بازیکن مثبت شد و احتمالا داده می‌شود بیشتر هم باشد بنابراین باید ۱۵ روز قرنطینه باشند. نکته دیگر این بود که تعدادی بازیکنان مصدوم هستند و در کنار ابتلای برخی به کرونا کار سخت شده بود.

وی افزود: عدم همکاری باشگاه‌ها در مورد بازیکنان چالش سوم بود، در مسائل فنی مداخله نداریم و وظیفه حمایتی داریم. طی دو مرحله یک میلیارد کمک کردیم و مسیر کمک و حمایت ادامه دارد. همه رسانه‌ها، افکار عمومی و وزارت و کمیته کمک کنند تا جایگاه خود را پیدا کند.

صالحی‌امیری ادامه داد: آنچه در جایگاه کمیته می‌گویم در تقسیم کار، وظیفه ما حمایت بود که انجام شد. برآورد هزینه ارزی و ریالی این تیم سه میلیارد بود و هزینه لباس، پرواز و اسکان انجام شد. حضور در مسابقات و بازی با تیم‌های آفریقایی مهم بود و حالا جدول بازی‌ها دچار تغییر شد. با سرپرست کاروان صحبت و قرار شد به خاطر کرونا بگوییم امکان حضور نداریم. در بحث هزینه‌ها دنبال این هستیم که پول پرداختی را پس بگیریم اگر امکان نداشته باشد پولی که پرداخت شده باز نمی‌گردد.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اینکه آیا غیبت تیم امید شامل جریمه می‌شود، گفت: دیروز ۳ بار با سرپرست کاروان صحبت کردم که او با ستاد برگزاری بازی‌ها در حال برگزاری است، اما کرونا، چون مسئله اول تیم ملی است می‌تواند توجیه کننده باشد و فکر نمی‌کنم جریمه‌ای متحمل ما باشد.

وی درباره حضور در انتخابات کمیته ملی، گفت: روز‌های آینده نشست خبری می‌گذارم و درباره همه مسائل صحبت می‌کنم.