آزمون سخت تنیسور‌های ایرانی در مسابقات دیویس کاپ

تیم ملی تنیس کشورمان امروز در نخستین دیدار خود در مسابقات دیویس کاپ به مصاف جزایر پاسیفیک می‌رود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

امروز مسابقات گروه سوم دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ویتنام آغاز می‌شود و تیم ملی تنیس مردان کشورمان در گروه B این مسابقات با تیم‌های جزایر پاسیفیک، عربستان سعودی و امارات همگروه است.

ملی پوشان کشورمان در نخستین دیدار خود در این مسابقات امروز به مصاف جزایر پاسیفیک خواهند رفت.

امیرحسین بادی، حسام یزدی، کسری رحمانی، سامیار الیاسی و علی یزدانی تنیسورهای تیم ملی کشورمان در این مسابقات قرار دارند. تیمی که اکثریت آن در مسابقات گروه چهارم دیویس کاپ حضور داشتند و با توجه به میانگین سنی کم شان نوید روزهای خوبی را برای تنیس کشورمان می دهند.

تیم ملی کشورمان سال گذشته در گروه چهارم دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه که به میزبانی بحرین برگزار شد موفق شد، مقتدرانه قهرمان این رقابت‌ها شود و به گروه سوم صعود کند، اما چندی پیش اکبر طاهری، سرمربی تیم ملی از سمتش برکنار شد و محمد رضا توکلی جانشین او شد و در حالی چند روز تا برگزاری تیم به ویتنام باقی مانده بود کمیته فنی فدراسیون تنیس به دلیل ابتلای توکلی به ویروس کرونا محرم خدایی را به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس در این مسابقات انتخاب کرد.

فدراسیون تنیس، پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات دیویس کاپ از آلدین ستکیچ،  تنیسور تیم ملی تنیس بوسنی و هرزگوین در گروه یک جهانی دیویس کاپ نیز قرار داد دعوت کرد تا در اردوی تیم ملی حضور داشته باشد. ستکیچ  دارای رنکینگ ۱۶۵ فدراسیون جهانی تنیس است.

در صورتی که تیم ملی کشورمان بتواند در این مسابقات جزو تیم‌های برتر قرار گیرد به گروه دوم دیویس کاپ صعود خواهد کند.

طبق تغییرات جدید فدراسیون جهانی در گروه دوم دیویس کاپ تیم‌های از تمامی قاره حضور خواهند داشت.