واکنش رئیس سازمان لیگ کشتی به درگیری‌ها در مسابقات

حمید یاری نسبت به درگیری و حواشی ایجاد شده در رقابت‌های لیگ دسته اول کشتی کشور واکنش نشان داد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

حمید یاری، رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: فضای مجازی در بسیاری از موارد به خوبی مشکلات و کاستی‌ها را نشان می‌دهد، اما در برخی موارد نیز واقعیت‌ها نشان داده نشده است که در نهایت این موضوعات باعث خدشه دار شدن کشتی می‌شود. تمامی افراد مقصر در درگیری رقابت‌های لیگ از مرحله نیمه نهایی محروم شده اند و پرونده‌ی آن‌ها به کمیته انضباطی رفته و در مورد آن‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

در جریان رقابت‌های لیگ دسته اول کشتی و در دیدار دو تیم هیئت کشتی گیلان و افلاک لرستان، درگیری شدیدی در سالن مسابقات رخ داد تا جایی که تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد علاوه بر تنش‌های ایجاد شده فردی که ظاهرا از مسئولان برگزاری مسابقات است تبری را در سالن مسابقه در دست دارد و همین موضوع نیز حواشی بسیاری را در روز‌های گذشته بوجود آورده است.

یاری گفت: در لیگ دسته اول کشتی گیران خوبی در این مسابقات به میدان رفتند، ضمن اینکه شاهد ظهور کشتی گیران مستعدی هم بودیم. این رقابت‌ها هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی سطح خوب و بالایی داشت و حساسیت‌های ایجاد شده در آن نشانگر اهمیت این مسابقات برای تیم‌ها بود و به نظرم سطح این رقابت‌ها کمتر از لیگ برتر نبود و اکثر کارشناسان و بزرگان کشتی سطح این مسابقات را در حد لیگ برتر دانستند.

رئیس سازمان لیگ اعلام کرد در مورد جذب کشتی گیران ملی پوش و خارجی نیز مقررات بهتری را خواهیم داشت و حضور نمایندگان کمیته انضباطی و سازمان لیگ در رقابت‌ها پررنگ‌تر خواهد بود و اجازه‌ی مانور به برخی از از افراد که به دنبال حاشیه و جنجال هستند را نخواهیم داد.

یاری گفت: همیشه به قطار در حال حرکت سنگ می‌زنند و ما تاکنون و در مرحله گروهی، ۴۸ مسابقه تیم به تیم با ۴۸۰ کشتی‌گیر فرنگی و همچنین ۵۶ مسابقه تیمی با ۵۶۰ کشتی‌گیر آزاد کار برگزار کردیم. در مجموع ۱۰۴ مسابقه تیمی و ۱۰۴۰ کشتی برگزار شده ضمن اینکه ۱۷ استان درگیر مسابقات لیگ شده و قطعا بردن مسابقات کشتی در استان‌ها باعث پیشرفت و توسعه آن خواهد شد، اما متأسفانه تمامی این نکات مثبت نادیده گرفته شده و بعضا فقط به حواشی پرداخته شده است.