ملی پوشان تکواندو قهرمان آسیا شدند

ملی پوشان ایران در مجموع ۲ گروه دختران و پسران با کسب ۱۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز قهرمان رقابت‌های قهرمانی نونهالان آسیا شدند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

پرونده رقابت‌های قهرمانی نونهالان آسیا به میزبانی ویتنام، با کسب ۱۶ مدال طلا، نقره و برنز برای نمایندگان ایران بسته شد.

 روز دوم و پایانی چهارمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا امروز پنجشنبه سوم شهریور ماه با مبارزات تکواندوکاران اوزان ۳۷-، ۴۵-، ۵۳-، ۶۱- و ۶۵+ کیلوگرم در گروه پسران و ۳۳-، ۴۱-، ۴۷-، ۵۵- و ۵۹+ کیلوگرم در گروه دختران برگزار شد که ۸ تکواندوکار ایران موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره شدند.

در گروه پسران و در وزن ۳۷- کیلوگرم، امیرعباس قنبرزاده دور نخست برابر «خوسین» از مغولستان ۲ بر یک به برتری رسید و در ادامه «بامسعود» از عربستان سعودی را با نتایج ۱۴ بر ۴ و ۹ بر یک شکست داد و راهی فینال شد. در فینال نیز قنبرزاده برابر «فات» از ویتنام در ۲ راند به برتری رسید و قهرمان شد.

در وزن ۶۱- کیلوگرم، رادین زینالی پس از یک دور استراحت، «وینسه رین» از فیلیپین را ۱۰ بر ۴ و ۹ بر یک از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی نیز ۱۲ بر صفر و ۱۲ بر ۱۱ مقابل «آرتویی» از تایلند به برتری رسید و به فینال وزن خود صعود کرد. زینالی پس از کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی صوفیه، این بار مدال طلا را از شیاپ چانگ هوشیمینه گرفت و برابر «چوی سی وون» نماینده کره جنوبی در ۲ راند به برتری رسید.

ایلیا شهبازی نماینده وزن ۶۵+ کیلوگرم، ابتدا «یو ته چو» از چین تایپه را ۱۲ بر صفر و ۹ بر ۳ پشت سر گذاشت و در مرحله یک چهارم نهایی «هئونسونگ» از کره جنوبی را در ۲ راند مغلوب کرد. او در مرحله نیمه نهایی ۱۲ بر صفر و ۱۶ بر ۴ برابر «می ساک» از تایلند به برتری رسید. شهبازی در فینال مقابل «جواهیرجون» از ازبکستان نتیجه را واگذار و به نقره بسنده کرد.

در گروه دختران، در وزن ۳۳- کیلوگرم زهرا فلاح دور اول «میونیونگ کواک» از کره جنوبی را پیش رو داشت و با نتیجه ۸ بر ۶ و ۹ بر ۶ به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده مغولستان پیروز شد و به فینال صعود کرد. فلاح در دیدار نهایی مقابل «آیگنه» از قزاقستان ۲ بر یک پیروز شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

فاطمه باقرزاده در وزن ۴۱- کیلوگرم، ابتدا «یی سیئوان چونگ» از چین تایپه را در ۲ راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر ۷ و ۷ بر صفر شکست داد و سپس برابر «دائو» از ویتنام ۱۵ بر یک و ۱۲ بر صفر پیروز شد و برابر نماینده کره جنوبی نیز در مرحله نیمه نهایی به برتری رسید. او در مرحله نهایی مقابل ژلئو آکبوتا از قزاقستان به برتری رسید و فاتح وزن خود شد.

روژان گودرزی در وزن ۴۷- کیلوگرم، دور نخست «ترانگ» از کشور میزبان را ۳ بر صفر و ۱۲ بر صفر در ۲ راند از پیش رو برداشت و سپس در پیکار با «ساکورا» از ژاپن در ۲ راند متوالی و با نتایج ۶ بر یک و ۸ بر صفر به برتری رسید. گودرزی در فینال مقابل نماینده کره جنوبی قرار گرفت و با وجود تساوی در راند سوم به دلیل بیشتر بودن پاور حریف نتیجه را واگذار و به نقره بسنده کرد.

دینا بابارحیم در وزن ۵۵- کیلوگرم «نومکلائو» از تایلند را دور نخست با نتایج ۱۰ بر یک و ۱۳ شکست داد و در مرحله نیمه نهایی مقابل «امیناخون کامالو» از ازبکستان با نتایج ۶ بر ۵ و ۱۲ بر ۳ به برتری رسید و توانست در فینال مقابل «آرانایا» از هند پیروز و قهرمان وزن خود گردد.

حنا زرین کمر در وزن ۵۹+ کیلوگرم با شرکت ۶ هوگوپوش دور اول «کوین» از ویتنام را در ۲ راند شکست داد و حریف «یون ژا» از چین تایپه در مرحله نیمه نهایی شد و مقابل این حریف نیز با نتیجه ۱۲ بر صفر در هر ۲ راند به برتری رسی. قهرمان جهان در صوفیه در فینال آسیایی مقابل «لیم» از کره جنوبی در ۲ راند پیروز و قهرمان آسیا شد.

در وزن ۴۵- کیلوگرم، ابوالفضل کلانتری ابتدا با «بخروز سالیموف» از ازبکستان دیدار کرد و با واگذاری نتیجه از دور رقابت‌ها کنار رفت. آرش ضامنی در وزن ۵۳- کیلوگرم دور نخست با قرعه استراحت رو به رو شده بود در دور بعدی با «هئوچئول» از کره جنوبی مبارزه کرد و او نیز مانند کلانتری از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

در این رقابت‌ها امیرمحمد نصیر احمدی در وزن ۴۱- کیلوگرم، محمدحسین تقی پور نیز در وزن ۵۷- کیلوگرم، امیرعباس قنبرزاده در وزن ۳۷- کیلوگرم، رادین زینالی در وزن ۶۱- کیلوگرم، ساسان درزی در وزن ۶۵- کیلوگرم، زهرا فلاح در وزن ۳۳- کیلوگرم، فاطمه باقرزاده در وزن ۴۱- کیلوگرم، ساینا علیپور در وزن ۵۱- کیلوگرم، پرنیان نوری در وزن ۴۴- کیلوگرم، دینا بابارحیم در وزن ۵۵- کیلوگرم، فاطمه اسکندرنیا در وزن ۵۹- کیلوگرم و حنا زرین کمر در وزن ۵۹+ کیلوگرم مدال طلا گرفتند؛ نیما عبداللهی در وزن ۳۳- کیلوگرم، روژان گودرزی در وزن ۴۷- کیلوگرم و، ایلیا شهبازی نماینده وزن ۶۵+ کیلوگرم صاحب نقره شدند و باران جمال لیوانی برنز گرفت.

ملی پوشان ایران در مجموع ۲ گروه دختران و پسران با کسب ۱۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز قهرمان رقابت‌های قهرمانی نونهالان آسیا شدند.

گفتنی است هدایت تیم ملی تکواندو نونهالان در گروه دختران برعهده شهره خلج زاده است، فاطمه نعمتی و مطهره رضایی به عنوان مربی وی را همراهی می‌کنند. در گروه پسران کوروش رجلی سرمربی است، هوشیار دیندار و محمد علوی دستیاران وی هستند. غلامحسن ذوالقدری نیز سرپرست تیم است.