برای طرفداران ورزش”دیجیتال” مجموع تمام روشهای درخواستی است که آنها می توانند با تیم، لیگ یا رویداد مورد علاقه خود تعامل داشته باشند. این برای مقاصد معاملاتی، اطلاعاتی و سرگرمی خواهد بود. رسانه های اجتماعی، به ویژه به طرفداران یک صدای جمعی می دهند و مشارکت طرفداران را به یک پیش نیاز عصر دیجیتال تبدیل می کند.
سازمانهای ورزشی که از لحاظ دیجیتالی بالغ هستند، کسبوکار خود را به گونهای متحول کردهاند که همه عواملی که در ارائه یک تجربه دیجیتالی یکپارچه نقش دارند، شخصیسازی شده و برای طرفداران مرتبط باشد. این فرآیند دگرگونی به تعویض تایر در زمانی که خودرو در حال حرکت است تشبیه شده است، زیرا کسب وکار باید به وعدههای برند موجود ادامه دهد و در عین حال با واقعیتهای مصرفکننده جدید سازگار شود.
صنعت ورزش در طول سالیان به طور قابل توجهی تغییر کرده است. در واقع به یک بازی کاملاً جدید شده تبدیل است و حرکت در تحول دیجیتال می تواند بسیار دشوار به نظر برسد. با این حال اگر میخواهید باشگاه ورزشی یا نهاد مرتبط با ورزش خود پیشرفت کند، زمان نیاز است. برای مدیران و رهبران باشگاههای ورزشی بسیار مهم است که با تحول دیجیتال و مزایا یا مزایای زیادی که به همراه دارد، همراهی کنند.
چرا تحول دیجیتال ضروری است؟
حقیقت این است که فناوری دیجیتال در حال باز کردن فرصتهای بیسابقهای در بخش ورزش است. با ارائه یک تجربه کاملاً سفارشی، امکان نزدیکتر کردن طرفداران را فراهم میکند. از آنجایی که فناوری تنها صنعت ورزش را متحول می کند، شما باید ادامه دهید. در چنین مواقعی، بازنگری دیجیتال بسیار مهم است اما هر نوع تحول سازمانی نیازمند عزم و چشم انداز است. فرصتهای زیر باعث می شود تا پتانسیل آن بالفعل شود.
گسترش دسترسی به محتوا
یکی از بهترین چیزها در مورد تحول دیجیتال این است که به گسترش دسترسی به محتوا کمک می کند. ارائه یک تجربه واقعاً نوآورانه به طرفداران امکان پذیر شده است. میتوانید با پلتفرمهای توزیع محتوا شریک شوید تا به طرفداران آنچه به دنبال آن هستند ارائه دهید و بینندگان را در همه دستگاهها هدف قرار دهید.
تجربه طرفداران را به ارمغان بیاورید
هواداران امروز از باشگاههای ورزشی بیشتر از یک مسابقه انتظار دارند. آنها آرزوی تجربه ای قابل اشتراک گذاری دارند که توسط فناوری هدایت می شود. به همین دلیل لازم است از فناوریهای همه جانبه مانند واقعیت مجازی برای افزایش حضور در استادیوم استفاده شود.
حامیان مالی را درگیر کنید
از آنجایی که طرفداران بیشتر با رسانه ها تعامل دارند، تبلیغات هدفمند نتایج دو برابر موثرتری ارائه می دهند. حامیان مالی می توانند برای آگاهی از نوع تبلیغاتی که بهترین عملکرد را دارند به تجزیه و تحلیل دیجیتال مراجعه کنند.
ایجاد درآمد جدید
باشگاههای ورزشی همچنین می توانند از داده های بزرگ برای استخراج داده ها و درک بهتر طرفداران استفاده کنند. بینش هایی که به دست می آورید می توانند برای یافتن راه های نوآورانه برای افزایش درآمد استفاده شوند. علاوه بر این، از داده ها می توان برای بهبود عملیات تجاری و حتی توسعه مدل های تجاری جدید استفاده کرد.
چگونه تحول دیجیتال را انجام دهیم؟
به منظور پیاده سازی تحول دیجیتال و صرفه جویی در هزینه ها، در اینجا برخی از مواردی که باشگاههای ورزشی و مدیران در نهادهای مرتبط با ورزش باید انجام دهند آورده شده است.
نحوه کار افراد را تغییر دهید؛ برای همگام شدن با پیشرفت های فناوری، نیاز به ادغام استعدادهای دیجیتال و تجهیز کارکنان به مجموعه مهارت های دیجیتال با ارائه آموزش های گسترده وجود دارد.
فرآیندهای کسب و کار را به عصر دیجیتال بیاورید؛ نیاز به بررسی مجدد فرآیندهای کسب و کار سنتی و تنظیم مجدد آنها با قابلیت های دیجیتال برای باز کردن ارزش وجود دارد.
معرفی فناوری دیجیتال جدید؛ سازمانهای ورزشی باید از جدیدترین فناوری سازمانی مانند مدلسازی پیشبینیکننده و پلتفرمهای تجارت الکترونیک برای تعامل با طرفداران و فعال کردن کارایی عملیاتی استفاده کنند.
از کوچک شروع کنید؛ در نهایت، باید مطمئن شوید که گام های کوچکی بردارید تا از هر گونه عارضه ای جلوگیری کنید. هنگامی که کارکنان شما موفقیت ابتکارات را ببینند، می توانید ادامه دهید.
برای اجرای موفقیت آمیز تحول دیجیتال، نیاز به درک توانایی های فعلی و داشتن چشم اندازی از آینده وجود دارد. با رعایت نکاتی که در بالا ذکر کردیم، باید بتوانید به نتایجی که به دنبال آن هستید، برسید.
* یاسمن جوادی – کارشناس بازاریابی
ارسال دیدگاه
شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.