علی کفاشیان: فوتسال ایران جزو چهار تیم جهان خواهد ماند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته فوتسال گفت: اطمینان دارم که تیم ملی ایران از این به بعد همیشه جزو چهار تیم اول دنیا خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) ، علی کفاشیان که برای استقبال از تیم ملی فوتسال ایران به فرودگاه امام خمینی(ره) رفته بود در مورد عنوان سومی […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

نایب رئیس فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته فوتسال گفت: اطمینان دارم که تیم ملی ایران از این به بعد همیشه جزو چهار تیم اول دنیا خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) ، علی کفاشیان که برای استقبال از تیم ملی فوتسال ایران به فرودگاه امام خمینی(ره) رفته بود در مورد عنوان سومی ایران در جام جهانی گفت: موفقیت تیم ملی فوتسال مدیون زحمات باشگاه هاست که بدون هیچ چشمداشتی به صورت خصوصی فعالیت کردند که این تبریک را باید به آنها گفت.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: باید در دوره گذشته در تایلند این مقام را می آوردیم که ناداوری اجازه نداد. ضمن اینکه مطمئنم تیم ملی فوتسال ایران همیشه در بین چهار تیم برتر جهان قرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: اتفاق خوب دیگری که رخ داد این بود که شهامت این را پیدا کردیم تا کار را بدهیم دست مربیان داخلی. این موفقیت نشان داد که مربیان ایرانی در سطح اول دنیا هستند و نشان داد که مربیان ما در جهان هم مطرح هستند.

کفاشیان ادامه داد: برنامه ریزی خوبی برای آینده فوتسال داریم. چرخ فوتسال هیچ وقت از چرخیدن باز نخواهد ایستاد و دیدارهای تدارکاتی بیشتری برای تیم های مختلف برگزار خواهیم کرد. امیدوارم در چهار سال آینده هم بتوانیم قهرمان جهان شویم و میزبانی دوره بعد را هم بگیریم.

وی در مورد اینکه آیا امکانش هست که فوتسال به فدراسیون تبدیل شود گفت: خیر این امر قابل اجرا نیست چرا که قوانین فیفا این اجازه را نمی دهد و همه باید زیر نظر فیفا و در یک فدراسیون فعالیت کنند. با این حال ما یک سازمان خوب را برای فوتسال پی ریزی کرده ایم.

کفاشیان در مورد میزبانی فوتسال ایران برای جام جهانی آینده گفت: این موضوع بسیار مهم است و به آقای تاج هم گفته ام که برای گرفتن میزبانی باید نامه ای از دولت و مسئولان و نهادهای مختلف داشته باشد. از ۱۰ کشوری که برای میزبانی درخواست داده بودند چهار کشور به مرحله نهایی رسیده اند که نیوزلند به خاطر دور بودن مسیر احتمالا انتخاب نمی شود. ژاپنی ها هم در صحبتی که با ما داشتند اعلام کردند که به خاطر برگزاری المپیک در کشورشان حاضرند به خاطر ایران کنار بروند.

وی ادامه داد: فرصت ما برای ارائه مدارک میزبانی تمام شده است اما در صحبتی که با اینفانتینو در کلمبیا داشتم از ایشان خواستم که یک ماه دیگر به ما فرصت بدهد تا نامه ها را به فیفا ارسال کنیم. اگر این اتفاق بیفتد چهار سال نام ایران در همه میادین مطرح خواهد بود. متاسفانه هنوز تعهدنامه ها را هیچکس امضا نکرده است. یکی باید پیدا شود و این تعهدنامه را پیگیری کند. مسئولان نباید از هزینه ها ترس داشته باشند چرا که همه هزینه را فیفا می دهد و ما فقط باید برگزار کنیم. اگر این میزبانی را بگیریم یکی از بزرگترین موفقیت ها را کسب کرده ایم.