نبی: درباره تیم ملی به صورت انفرادی تصمیم نمی‌گیریم / پیشنهادی بالای ۲۰۰ میلیارد تومان داریم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت:ما به صورت انفرادی تصمیم نمی‌گیریم و اساسا هر گونه تصمیمی در فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه باید مطرح شود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

 مهدی محمدنبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال پس از نشست مدیران فدراسیون و سازمان لیگ با مسئولان باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی،گفت: جلسه بیشتر جلسه مشورتی بود، به خاطر فلسفه وجودی باشگاه‌ها چه در سیاست کلان و چه در سیاست‌های خردی که مدنظرشان است. در کنار آن، بخشی از باشگاه‌ها به سمت خصوصی شدن پیش می‌روند و برخی از آن‌ها خصوصی هستند و اساسا سرمایه‌گذار به نرخ بازگشت سرمایه توجه می‌کنند. باید بستری فراهم شود که جدای از بحث بقا، بحث توسعه فوتبال در استان‌ها پیشرفت کند.

او ادامه داد: بحث حق پخش در چارچوب لوایحی است که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است قاعدتا در آن مسیر باید حرکتی بشود و مکانیزم خودش را طی کند.

نبی در خصوص وضعیت اسکوچیچ گفت: من هر روز این سوال را جواب می‌دهم. ما به صورت انفرادی تصمیم نمی‌گیریم و اساسا هر گونه تصمیمی در فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه باید مطرح شود. اصلا در دستور جلسه نبود و در این خصوص صحبتی نشد.

او درباره اینکه چه زمان جلسه‌ای در خصوص وضعیت تیم ملی برگزار می‌شود، گفت: اعلام خواهیم کرد. اعضای مجمع ما ۸۶ نفر هستند. اعضای مجمع مستقل هستند و می‌توانند رای خود را بدهند و همه در مجمع حضور داشتند که شما هم بودید و دیدید؛ لذا مجمع تصمیم گیری کرده و ان شاءالله این شبهات برطرف شود. ما الان نیاز داریم که تعامل و وفاق در فدراسیون و مجموعه‌های مختلفی که با ورزش در ارتباط هستند، برقرار شود. جام جهانی نزدیک است و ما بایستی به این سمت حرکت کنیم.

نبی درباره آخرین وضعیت تیم ملی امید و اینکه قرارداد مهدی مهدوی‌کیا هنوز تمدید نشده است، بیان کرد: امروز این موضوع را بررسی کرده و قرارداد مهدوی‌کیا تمام شده است. پیگیر هستیم با کادرقبلی یا کادر جدید به جمع بندی برسیم. تمام تلاشمان این است موضوع تا ۲ هفته آینده جمع بشود.

او درباره جذب حامی مالی تیم ملی و فدراسیون در آستانه جام جهانی، گفت: از گذشته و همچنین روز‌های اخیر درخواست‌هایی به فدراسیون واصل شده است. به عنوان کارگزار پیشنهاداتی داده‌اند که باید به کمیسیون معاملات فدراسیون فوتبال برود. اعضای کمیسیون هم باید نظر بدهند و پس از این اقدام، نظر آن‌ها به هیئت رئیسه می‌رود.

او درباره اینکه فدراسیون پیشنهاد ۲۰۰ میلیارد تومانی دارد، گفت: از این مبلغ هم بیشتر است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه میرشاد ماجدی مدعی شده فدراسیونی پولدار که خزانه‌اش پر است تحویل داده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخشی از موجودی که ما در فدراسیون گرفته‌ایم، به حساب خزانه بازمی‌گشت که از محل کمک‌هایی بود که وزارت ورزش و جوانان کمک کرده است. بخشی هم درآمد‌هایی هست که در این چند وقت حاصل شده است که فکر می‌کنم حدود ۶۰ میلیارد تومان است.