پیشنهاد عربستان صعودی برای خرید اینتر

شبکه انگلیسی مدعی است عربستان سعودی در حال مذاکره با مالک چینی باشگاه اینتر است و برای خرید باشگاه ایتالیایی پیشنهادی ۱.۲ میلیارد دلاری ارائه کرده است.

image_pdfimage_printچاپ خبر

از مدتی پیش این شایعه مطرح بود که سعودی‌ها برای خرید باشگاه اینتر ابراز تمایل کرده‌اند، اما امروز شبکه انگلیسی مدعی شد این شایعات به واقعیت نزدیک شده و مذاکرات بین صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان و شرکت چینی سونینگ، مالک فعلی اینتر، به مراحل پیشرفته رسیده است.

مذاکرات دو طرف چند ماه پیش در یک مرحله انجام شد، ولی به نتیجه نرسید. در روز‌های گذشته طرف عربستانی با پیشنهادی جذاب به میز مذاکره برگشت و موفق شد مالک چینی اینتر را برای فروش باشگاه متقاعد کند. این ادعایی است که شبکه اسکای ایتالیا امروز مطرح کرد.

در ماه‌های گذشته هر بار که شایعه این خرید و فروش در رسانه‌ها مطرح شد مالکان چینی اینتر شایعات را قویا تکذیب کرده و می‌گفتند هیچ قصدی برای واگذاری نراتزوری ندارد و نسبت به اینتر احساس تعهد می‌کنند.

اما در دور جدید مذاکرات، سعودی‌ها چنان پیشنهادی ارائه کرده‌اند که رد کردنش برای شرکت سونینگ ممکن نیست. پیشنهادی که به گفته اسکای مبلغ آن ۱.۲ میلیارد دلار بوده است. بر اساس این گزارش پیشنهاد اخیر عربستانی‌ها به مراتب بیشتر از پیشنهادی قبلی آن‌ها است.

این دومین تلاش صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی برای خرید باشگاه‌های مطرح فوتبال اروپا است. این صندوق که در واقع هدایت آن به عهده خاندان سلطنتی عربستان است در ماه اکتبر ۲۰۲۱ باشگاه انگلیسی نیوکسل را خریداری کرد و حالا عزم خود را برای خرید اینتر جزم کرده است.