ایران- سنگال، دیدار دوستانه با چاشنی انتقام

دومین دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان در اردوی اتریش برابر تیم ملی سنگال روز سه شنبه برگزار می‌شود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

تیم ملی فوتبال کشورمان که برای حضور قدرتمندانه در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اردوی اتریش به سر می‌برد در دومین بازی دوستانه خود روز سه شنبه ساعت ۱۹ به دیدار تیم ملی سنگال می‌رود.  

شاگردان کی روش در اولین بازی خود در اردوی اتریش توانستند تیم سیزدهم جهان اروگوئه را با تک گل مهدی طارمی شکست بدهند و اکنون به دنبال برد برابر تیم ملی سنگال هستند تا با روحیه بالا آماده مسابقات جام جهانی قطر شوند.

زمانی که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی مصر بود برابر تیم ملی سنگال قرار گرفته بود و ازاین تیم آفریقایی شناخت خوبی دارد و این موضوع می‌تواند به تیم ملی فوتبال کشورمان کمک کند تا با آنالیز دقیق از نحوه بازی حریف وارد زمین مسابقه شود.

تیم ملی ایران- تیم ملی سنگال؛ دیدار دوستانه با چاشنی انتقام 

کی روش قصد دارد جبران مافات کند و  انتقام شکستی که در زمان سرمربیگری اش در تیم ملی مصر برابر تیم ملی سنگال متحمل شد را  در  بازی دوستانه  روز سه شنبه بگیرد.  

در آن طرف، تیم ملی سنگال با برتری برابر تیم ملی مصر با سرمربیگری کارلوس کی روش توانست برای سومین بار به جام جهانی راه یابد و این تیم آفریقایی در گروه   A  این رقابت‌ها با تیم‌های هلند، قطر و اکوادور همگروه است.

تیم سنگال در اولین حضورش در جام جهانی ۲۰۰۲ شگفتی ساز شد و تا مرحله یک چهارم نهایی راه یافت، اما با شکست برابر تیم ترکیه نتوانست به جمع ۴ تیم نهایی راه یابد. این تیم آفریقایی در دومین  حضور خود در این رقابت‌ها در همان مرحله مقدماتی حذف شد و نتوانست به مرحله بعدی راه یابد.

شیر‌های ترانگا لقب تیم ملی سنگال است. این تیم آفریقایی فقط یک بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده است و این قهرمانی را مقابل مصر با سرمربیگری کارلوس کی روش در فینال سال ۲۰۲۲ در ضربات پنالتی به دست آورد.

تیم ملی ایران- تیم ملی سنگال؛ دیدار دوستانه با چاشنی انتقام

 تیم ملی سنگال در ۱۵ بازی از ۱۹ بازی خود در تمامی رقابت‌ها در سال ۲۰۲۲ شکست نخورده اند و از ابتدای سال تاکنون ۱۳ برد و ۲ تساوی کسب کرده اند.  

در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران جایگاه بیست و دوم جهان را در اختیار دارد و تیم ملی سنگال  هم  در رتبه هجدهم رنکینگ فیفا ایستاده است.

آلیو سیسه  کاپیتان  تیم ملی سنگال در جام جهانی  ۲۰۰۲ هدایت این تیم آفریقایی را برعهده دارد. سیسه سابقه سرمربیگری تیم ملی زیر ۲۳ سال تیم ملی کشورش را دارد و بعد از آن در سال ۲۰۱۵ سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشورش را عهده دار شد و توانست در ۱۴۳ بازی، ۱۰۱ برد، ۲۵ مساوی و ۱۸ باخت را به دست آورد.

علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش کشورمان  به علت مصدومیت  دربازی با اروگوئه قادر به همراهی تمیش در بازی با سنگال نیست. در آن طرف، ادوارد مندی (دروازه‌بان مصدوم چلسی) یوسف سابالی (مدافع رئال بتیس) کیتا بالده (مهاجم دوپینگی اسپارتاک مسکو) و بونا سار (مدافع مصدوم بایرن مونیخ) سه بازیکن شاخص سنگال هستند که مقابل ایران غایب خواهند بود.

کالیدو کولیبالی (مدافع چلسی)، ادریسا گانا (هافبک اورتون)، شیخ کویاته (هافبک کریستال پالاس)، اسماعیل سار (مهاجم واتفورد)، نامپالیس مندی (هافبک دفاعی تیم لستر سیتی) و سادیو مانه (مهاجم بایرن مونیخ) چهره‌های شاخص تیم ملی سنگال هستند.

تیم‌های فوتبال ایران و سنگال در ۱۲ فرودین ۸۸ هم به مصاف یکدیگر رفته بودند که اریش روته مولر آلمانی بعد از برکناری علی دایی هدایت ایران را برعهده داشت که آن بازی با نتیجه تساوی یک بر یک در ورزشگاه آزادی  به پایان رسید و مهرزاد معدنچی هم تک گل ما را به ثمر رساند.  

عابدزاده، محرمی، کنعانی زادگان، خلیل زاده، جلالی، عزت اللهی، حاج صفی، جهانبخش، ترابی، طارمی و آزمون

گومیس، بالو توره، کولیبالی، دیالو، کیس، مندی، ، پیپ گی، ادریس گی مانه، دیا و  دیاتا